یا فاطمه الزهرا

وبلاگ خبری ،فرهنگی و اجتماعی مسجد فاطمیه مهرجرد

محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شامگاه روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای بر روی سایت خود، از ادامه حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد.


عارف رسماً از کاندیداتوری انصراف داد اما نه به نفع روحانی!
متن کامل اطلاعیه عارف بدین شرح است:

ملت شریف ایران

با اهدا سلام و درود

غروب دوشنبه بیستم خرداد ماه، مرقومه‌ای از جناب آقای سید محمد خاتمی دریافت نمودم. ایشان طی این نامه در مقام رهبری اصلاحات، ادامه حضورم را در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به مصلحت ندانسته‌اند.

از آنجا که از ابتدای ورودم به عرصه انتخابات بارها بر موضع تمکین‌ از اجماع با محوریت جناب آقای خاتمی تاکید نموده‌ام و همچنین بر اساس منشور اخلاق انتخاباتی منتشر شده توسط اینجانب، خود را متعهد به رعایت اخلاق و انجام تعهداتم می‌دانم. لذا با عنایت به نظر صریح جناب آقای خاتمی و تجارب انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری، انصراف خود را از ادامه رقابت‌های انتخاباتی‌ اعلام می‌دارم.

خلق صحنه‌های به یاد ماندنی توسط شما مردم سربلند در دوره فعالیت‌های انتخاباتی‌ام، عامل موثری برای حرکت در مسیر تحقق حماسه سیاسی و نشانی از شکل‌گیری یک پایگاه و سرمایه بزرگ اجتماعی است.

اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح طلبی واقعی می‌دانم. از آنجا که اعتقاد دارم شرکت در انتخابات، هم حق و هم تکلیف است، از مردم همراه سرافراز ایران صمیمانه می‌خواهم با حضور پر شور در انتخابات 24 خردادماه، عزت و بقای جمهوری اسلامی و عظمت ایران و خلق حماسه سیاسی را تداوم بخشند.

در پایان از همه مردم عزیز کشورم برای همراهی بزرگوارانه‌شان تشکر می‌کنم و اعلام می‌دارم در همه شرایط در کنارشان خواهم ماند.

ارادتمند شما

محمدرضا عارف

شامگاه بیستم خردادماه هزار و سیصد و نود و دو

نوشته شده در سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:,ساعت 13:23 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

به گزارش فاطمیه به نقل از ایسنا، رییس‌جمهور صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تحقیقات و مدیریت هوا و

واکنش احمدی‌نژاد به یک سوال انتخاباتی/ رای من مخفی است

تغییرات اقلیمی خوزستان در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، مبنی بر اینکه "آیا دولت گزینه خاصی در انتخابات دارد و از سعید جلیلی حمایت خواهد کرد یا خیر؟"، اظهار کرد: دولت گزینه خاصی ندارد و نه دولت و نه شخص بنده از فرد خاصی حمایت نخواهیم کرد.

وی افزود: بنده خادم ملت هستم. رئیس‌جمهور نیز مانند سایر افراد تنها یک رای دارد و آن رای را نیز فقط خودم می‌دانم.

نوشته شده در سه شنبه 21 خرداد 1392برچسب:انتخابات,احمدی نژاد,ساعت 13:18 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

در نشست خبری بعداز ظهر امروز وزرای خارجه ایران و سوریه که در تهران برگزار شد، ولید معلم وزیر خارجه سوریه طی سخنانی در خصوص سفرش به ایران اینگونه عنوان کرد که نخستین دلیل سفرش به تهران تشکر ملت و رهبران سوریه از ملت عزیز، دولت و رهبر انقلاب اسلامی ایران است که همچنان در کنار سوریه پایدار ایستاده‌اند.

خبرگزاری فارس: رفتار آمریکا در قبال سوریه دوگانه است/ لزوم فشار بر ترکیه و قطر برای جلوگیری از تسلیح مخالفان

وی گفت: در بحران فعلی سوریه با برادر خود صالحی حرف‌های خوب و ثمربخشی را رد و بدل کردیم، دیدگاه‌های ما هماهنگ بود.

معلم با بیان اینکه ما در سوریه با یک بحرانی مواجه هستیم که جهانیان در آن شرکت می‌کنند، تصریح کرد: ‌با این حال ما همچنان ایستاده‌ایم و در درجه اول به برکت پایداری ملت خودمان و تصمیمات رهبران دولت و در درجه دوم ایستادگی دوستان و برادرانمان.

وی گفت: بشار اسد رئیس جمهور کشورم در 6 ژانویه گذشته برنامه‌ای را برای راه حل همه جانبه سیاسی ارائه داد که دولت سوریه آن را تائید کرد و پس از آن کمیته‌ای به ریاست نخست‌وزیر سوریه تشکیل شد.

وزیر خارجه سوریه گفت: تا به حال نیز 22 نشست با تمام فعالان و احزاب سیاسی داشته‌ایم، اقدامات قانونی اتخاذ کردیم و تصمیمات لازم را برای هر کسی که خواهان گفت‌وگو در داخل و خارج کشورمان باشد، داریم.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوها آغاز شده است،‌گفت: راه حل بحران سوریه سیاسی است که از طریق گفت‌وگوهای دوجانبه و نظرخواهی از مردم سوریه ایجاد می‌شود، هر قدر قطار گفت‌وگوها به پیش برود به یک دیدگاه تازه می‌رسند.

معلم با بیان اینکه از طریق رایزنی با دوستان خود به دنبال توقف خشونت‌ها هستیم، گفت: ما با گروه‌های مسلحانه تروریستی مواجه هستیم که در ارتباط با سازمان القاعده هستند بنابراین هدف مشترک برای توقف خشونت با وارد آوردن فشار به ترکیه و قطر آغاز می‌شود و با این کار جلوی حمایت تروریست‌ها و مسلح کردن آنها گرفته می‌شود، تروریست‌هایی که خون مردم سوریه را می‌ریزند و زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی کشورمان را نابود می‌کنند.

وی در خصوص اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مردم سوریه اظهار داشت:‌ زمانی که آمریکا اعلام می‌کند تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه اعمال‌شود و این بر زندگی روزمره مردم تاثیر مستقیم می‌گذارد، نشان از دوگانگی در گفتار و عمل آنهاست. وقتی دولت آمریکا 60 میلیون دلار کمک به گروه‌های معارض اختصاص می‌دهد به بهانه کمک‌های غیرتسلیحاتی و در عین حال مردم را می‌کشند چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به گله امیرقطر از شورای امنیت که چرا تصمیمی در جهت حمله نظامی علیه سوریه اتخاذ نمی‌کند، گفت: اگر شرم ندارید هر کاری می‌خواهید انجام دهید. ما اعتقاد به راه حل سیاسی داریم و دعوت می‌کنیم که همه سوری ها دست از خونریزی بردارند.

وی خطاب به ملت سوریه اظهار داشت: بیاییم با یکدیگر برای آینده سوریه مشارکت داشته باشیم. سوریه دموکرات، چند حزبی که تمام شهروندان آن صرف‌نظر از مذهب، نژاد و نگاه سیاسی برابر قانون مساوی هستند.

معلم گفت: میز گفت‌وگوها منتظر کسانی است که خواهان صلح هستند، حتی اگر سلاح بر دوش دارد. کشتار و خشونت باعث اصلاحات نمی‌شود.

معلم در خصوص اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا به جهت انتقال قدرت سیاسی در کشور سوریه از گروه‌های مسلح حمایت می‌کنند، گفت: این نشان از معیارهای دوگانه آنهاست، هر کس خواهان راه حل سیاسی است، ما آماده و منتظر هستیم و آغوش خود را روی آنها می‌گشاییم. از آمریکا و دیگران که هدف آنها راه حل سیاسی باشد استقبال می‌کنیم. ما می‌دانیم که آمریکا اهمیت و نقش مهمی دارد و اگر بخواهد خشونت‌ها متوقف خواهد شد.

 

وی افزود: اگر در نشست رم از پیشنهاد معاذ خطیب حمایت می‌شد، حل مسئله از طریق گفتگو تامین بود که این خواسته‌ ملت سوریه بود که جلوی کشتار بی‌گناهان گرفته شود.

 

معلم اظهار داشت: آمریکا و غرب با حمایت خود از گروه‌های مخالف بحران سوریه را طولانی‌تر می‌کنند که معنای آن کشته شدن بیشتر مردم است، امیدواریم بعد از دو سال به این حقیقت رسیده باشند که راه حل سوریه خشونت و کشتار نیست و بیایند معارضه را وادار به گفتگو کنند.

 

وزیر خارجه سوریه در پاسخ به این سوال که خطوط قرمز سوریه در مذاکرات چیست؟ گفت: خطوط قرمز ما در چارچوب قوانین بین‌المللی و حقوق بین‌المللی است. اجازه نمی‌دهیم که کسی حاکمیت ملی سوریه را خدشه‌دار کند و هیچ گاه القائات دیگران را نمی‌پذیریم و تصمیمات مستقل سیاسی خود را داریم.

 

وی افزود: هرگونه خشونت و دخالت خارجی را رد می‌کنیم و اعتقاد داریم ملت ما به تنهایی باید در خصوص آینده تصمیم بگیرد و آن همان ساده‌ترین روش دموکراسی یعنی صندوق‌های رای است. نمی‌پذیریم که در دستان جامعه بین‌الملل عنوان یک صفحه شطرنج باشیم، سوریه می‌تواند بحران خود را حل کند.

 

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آمریکا اعلام کرده است دیدگاه روسیه را در خصوص سوریه تغییر خواهد داد؟ اظهار داشت: سوریه و روسیه روابط تاریخی و عمیقی با هم دارند، موضع روسیه پایدار است و بر اساس اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل استوار است.

 

وی افزود: روسیه مخالف دخالت بیگانگان در امور دیگران است و هر گونه تحمیل فشار را بر ملت‌ها رد می‌کند و معتقد است که ملت‌ها خود صاحب اختیار سرنوشتشان هستند.

 

معلم گفت: موضع روسیه مانند برادرانمان ایران پایدار است و ایران و روسیه تلاش‌های زیادی برای ایجاد راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه دارند.

 

انتهای پیام/خ

 

نوشته شده در شنبه 12 اسفند 1391برچسب:,ساعت 18:27 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

شیخ عمر شهاب، رییس شورای علمای اندونزی در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی، تصریح کرد: ایران مقتدر تنها کشوری است که از آمریکا نمی‎ترسد. این در حالی است که برخی کشورهای اسلامی نه تنها در برابر استکبار جهانی نمی‎ایستند بلکه از این کشور پیروی می‎کنند.

مرگ بر آمريکا

 

وی با اشاره به اینکه غلبه ایران بر گروه1+5 موجب عزت مسلمین است افزود: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ ترسی در برابر استکبار جهانی ایستاده و اجازه تحقق طرح‎های استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی را نمی‎دهد.

 

این عالم سنی تصریح کرد: پیشرفت ایران در زمینه‎های مختلف از جمله انرژی هسته‎ای بسیار سریع است و هیچ کشوری جرأت حمله به این کشور را ندارد. علما و ملت اندونزی حامی جمهوری اسلامی ایران هستند و دوست ندارند خدشه‎ای به این نظام اسلامی وارد شود.

 

شیخ شهاب بر لزوم ایستادگی کشورهای اسلامی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید کرد و اظهار داشت: کشورهای اسلامی باید همانند ایران در برابر استکبار جهانی بایستند و اجازه ندهند تا آمریکا و همپیمانان آن به دخالت در امور داخلی جوامع اسلامی و سنگ اندازی در راه پیشرفت مسلمانان بپردازند.

 

وی از تکفیر مسلمانان از سوی علمای وهابی به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: علمای وهابی که به تکفیر شیعیان و اهل تسنن می‎پردازند افرادی جاهل و نادان هستند که به هیچ وجه با آموزه‎های اسلامی آشنایی ندارند.

 

رییس شورای علمای اندونزی خاطر نشان ساخت: این افراد با تعصب افراطی که نسبت به شیعیان و سنی‎ها دارند به اسلام ضربه می‎زنند و خطر بسیار بزرگی برای جهان اسلام به شمار می‎آیند.

 

وی مسلمانان را به ایستادگی در برابر دشمن مشترک دعوت کرد و گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان آنها دشمنان مشترک امت اسلامی هستند و مسلمانان باید با اتحاد و یکدلی در برابر این دشمنان بایستند.

 

شیخ عمر شهاب اظهار داشت: دشمنان به ویژه صهیونیست‎ها خیر و صلاح مسلمانان را نمی‎خواهند و با توجه به این‎که به خوبی می‎دانند که توان ایستادگی در برابر قدرت امت اسلامی در صورت اتحاد را ندارند، به شدت از وحدت مسلمانان جلوگیری می‎کنند./980/ب911/ک

/ پايان خبر /

 

نوشته شده در شنبه 12 اسفند 1391برچسب:,ساعت 18:24 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: مکالمه تصویری با تلفن همراه، حرام بودن یا نبودن؟!

این روزها ورود نسل سوم ارتباطات در عرصه مکالمه تصویری واکنش‌های متفاوتی را در جامعه موجب شده است. عده‌ای از مسئولان فرهنگی استفاده مکالمه تصویری در تلفن‌های همراه را مخل امنیت روانی جامعه دانسته و استفاده از این ابزار را بر نمی‌تابند. اما گروهی دیگر این گونه استدلال می‌کنند که می‌توان از تکنولوژی برتر و پیشرفته به روز دنیا در جهت تحکیم فرهنگ دینی و ملی به شرط فرهنگ‌سازی متناسب بهره برد.

در این میان نیز یک سایت شخصی با تأکید دو چندان روی معایب این تکنولوژی در مقابل محاسن آن، با طرح پرسشی در قالب «استفتاء» از مراجع معظم تقلید کسب تکلیف کرده و بر حرمت استفاده از این تکنولوژی تأکید دارد، در حالی که هیچیک از مراجع بزرگوار به صراحت حکم به حرام بودن نداده‌اند.

به راستی با برخوردها با نسل سوم ارتباطات چگونه باید باشد، آیا باید دروازه‌های کشور را بر روی چنین پدیده‌هایی بست یا اینکه قبل از ورود چنین ابزارهایی، برای آن‌ها بسترسازی کرد؟

* موضع کمیسیون فرهنگی به معنای نفی «رایتل» نیست

حجت‌الاسلام سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبر گزاری فارس با تأکید بر اینکه موضع کمیسیون فرهنگی در رابطه با مکالمات تصویری، به معنای نفی رایتل نیست، می‌گوید: این نگرانی وجود دارد که آیا مسئولان مربوطه برای رفع نگرانی‌های متدینین تدبیری اندیشیده‌اند؟ با این وجود طبق برنامه پنجم توسعه هر طرح و پروژه‌ای برای اینکه انجام شود، باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در هر فناوری جدید حضور یک پیوست فرهنگی احساس می‌شود، می‌افزاید: اوج موضع‌گیری کمیسیون فرهنگی درباره اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) موقعی بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وزیر نداشت، اکنون که سرپرست معرفی شده است. ان‌شاءالله امیدواریم در اولین فرصت در کمیسیون جلسه‌ای با حضور سرپرست وزارتخانه برگزار شود.

حجت‌الاسلام طاهری در پاسخ به سؤالی درباره میزان علاقه جوانان به استفاده از این فناوری روز، بیان می‌دارد: باید دید که بحث ارتباط تصویری تا چه حدی ضرورت امروز جامعه است؟ آیا اینکه ارتباطات تصویری تلفن همراه در حد بسیار گسترده‌ای در اختیار مردم قرار گیرد، واقعاً ضرورت است؟ هر چند که ارتباط تصویری در حد اینترنت و از طریق وب برقرار شده است و در جلسات هم استفاده می‌شود، اما اینکه افرادی که موبایل دارند، دعوت می‌شوند که موبایل‌های خود را به تصویری تبدیل کنند، به نظر می‌رسد مصرف‌گرایی در جامعه را ترویج می‌دهد.

وی با بیان اینکه هیچ تماسی از سوی مسئولان اپراتور سوم با نمایندگان مجلس انجام نشده است، درباره نحوه برخورد با فناوری‌های جدید ادامه می‌دهد: تنها چیزی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، بالا بردن درجه معنویت و ایمان مردم است، بنابراین هر گاه فناوری‌های جدید موجب زیر سؤال بردن معنویت شود، باید برای مردم بیان شود، به صورتی که اگر مضرات اخلاقی، روحی و روانی برای مردم گفته شود، می‌تواند خودبه عنوان یک عامل کنترلی مطرح باشد.

* ضرورت نهادینه کردن مباحث دینی در سایه گسترش شبکه‌های اینترنتی

محمدعلی زاهدی نماینده مجلس شورای اسلامی استفاده از امکانات تصویری رایتل را موجب تسهیل ارتباط محرم و نامحرم می‌داند و می‌گوید: با ادامه این روند قطعاً بر سلامت و تحکیم خانواده تاثیر منفی خواهد گذاشت، چرا که حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی که دو عامل برای سلامت جامعه است، در صورت نبود این دو با مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه مواجه خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از خدمات رایتل ممکن است در کوتاه مدت مفید واقع شود، می‌افزاید: ولی بدون فرهنگ سازی مناسب به مرور زمان بسیاری از مباحث دینی و مذهبی نادیده گرفته خواهد شد، هر چند که از طریق توسعه و گسترش شبکه‌های اینترنتی از جمله تلفن همراه (رایتل) می‌توان گامی مؤثر و مفید برای نهادینه کردن مباحث دینی در جامعه برداشت.

* نمی‌توان استفاده از رایتل را در جامعه حذف کرد

ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عدم توجه به فرهنگ‌سازی میان افراد جامعه برای استفاده از مکالمات تصویری جدید تلفن همراه (رایتل) را موجب پیامدهای منفی جبران ناپذیری بیان می‌کند و می‌گوید: برای نهادینه سازی ارزش‌های دینی و ملی خود باید فرهنگ‌سازی و زیر بنا‌ها را طوری طراحی کنیم که آثار مثبت را در جامعه رواج دهند، این امر تنها با فرهنگ سازی در مدارس به خصوص پیش دبستانی‌ها تحقق پیدا می‌کند، چرا که شخصیت افراد از مقطع ابتدایی شکل می‌گیرد.

با این وجود، وی با اشاره به اینکه نمی‌توان استفاده از رایتل را در جامعه حذف کرد، ادامه می‌دهد: پیشرفت تکنولوژی در این زمینه امر قابل توجهی است، ولی محدودیت‌ها هم قطعاً نتایج منفی به دنبال خواهد داشت، بنابراین باید با فرهنگ سازی در میان آحاد جامعه، طریقه استفاده صحیح از این وسیله را آموزش دهیم.

* مکالمه تصویری از قبل هم وجود داشته است 

شاهین آرپناهی، مدیر کل برند و ارتباطات رایتل در این باره می‌گوید:  دغدغه‌ای که دوستان در مجلس درباره آن صحبت کرده‌اند، دغدغه‌ای است که می‌توان آن را در ارتباط با هر فن‌آوری جدیدی که وارد بازار می‌شود احساس کرد.

وی با تأکید بر اینکه امکان مکالمه تصویری از قبل هم وجود داشته است، می‌افزاید: بحث استفاده صحیح از تکنولوژی 3G نیز به همین شکل است و در این میان باید به این نکته هم توجه داشت که ارتباط تصویری در رایتل برای اولین بار ارائه نشده و پیش از این از طریق اینترنت هم امکان ارتباط تصویری وجود داشته است.

انتهای پیام/ک

نوشته شده در سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:,ساعت 18:23 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور با انتشار اطلاعیه ای ایجاد تردید سخنگوی دستگاه قضا درباره ارسال فهرست اسامی بدهکاران بانکی به رییس قوه قضائیه را تقویت کننده شائبه فقدان انگیزه پیگیری جدی این مسئله دانست و تاکید کرد: انتظار می رود قوه قضائیه با ورود قاطع به این موضوع، عدالت را در عمل درباره همگان بدون تبعیض اجرا کند.

خبرگزاری فارس: واکنش دفتر رئیس‌جمهور به اظهارات دیروز سخنگوی قوه قضاییه

در این اطلاعیه آمده است:

ایجاد تردید و شبهه سخنگوی دستگاه قضا درباره ارسال فهرست اسامی 300 نفر از بدهکاران بانکی از سوی رییس جمهور به رییس قوه قضائیه، با وجود تصریح وی به دریافت این لیست در نشست خبری 22 فروردین 1391، بار دیگر شائبه فقدان انگیزه برای پیگیری جدی این مسئله را که ناشی از دلایل مطرح شده قبلی در این خصوص است، بیش از پیش تقویت می نماید.

مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری بر این اساس تاکید می کند، با استناد به انتشار اصل نامه رییس جمهور در برخی رسانه ها در تاریخ 12 دی 1391 درباره معرفی اسامی این افراد، از قوه قضائیه انتظار می رود با ورود قاطع به این موضوع، عدالت را در عمل درباره همگان بدون هیچگونه تبعیضی به اجرا بگذارد.

انتهای پیام/

 

 

نوشته شده در سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:ریاست جمهوری,قضایی,ساعت 18:22 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

از بیرجند حجت‌الاسلام والمسلمین علی فلاحیان طی سفری به خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت من در صورتی که آمریکا منویات مقام معظم رهبری را در سیاست‌های خود تحقق بخشد رابطه عادی با آمریکا برقرار می‌کند.

خبرگزاری فارس: نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم

این مسئول با تایید نامزدی‌اش در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با توجه به پیشنهادات مکرر دولتمردان آمریکا در مناسبت‌های مختلف و نیاز آمریکا به حمایت ایران برای تثبیت امنیت در کشورهای خاورمیانه از جمله افغانستان، عراق، تونس و مصر ما افق روشنی برای روابط بین ایران و آمریکا می‌بینیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها صادقانه گام بردارند و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را در سیاست‌های خود عملی کنند در آینده نزدیک پیشنهاد گفت‌و‌گو با آمریکا منجر به روابط عادی بین دو کشور خواهد شد.

فلاحیان خاطرنشان کرد: برای ایجاد دولت پیشرفته اسلامی بر پایه دولت الکترونیک و فراصنعتی مبتنی بر مدیریت قوی و با تجربه به عرصه انتخابات گام نهاده‌ام و کابینه‌ای دانش‌محور و امین جدای از هر نوع گرایش سیاسی تشکیل می‌دهم.

وی در ارتباط با قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر این پروسه مبتنی قانون باشد و از حالت استقراض بانکی به حمایت از تولید ملی و توسعه صنایع تبدیلی گرایش پیدا کند و از طرفی در بودجه‌گذاری به آن توجه شود نه تنها سبب نقدینگی نخواهد شد بلکه سبب اشتغال قشر تحصیل‌کرده و سازماندهی نیروی انسانی خواهد شد.

وزیر اطلاعات دوره سازندگی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید اطلاعات سیاسی و امنیتی داشته باشد ولی شخصی اطلاعاتی به معنای عام نباشد، تاکید کرد: این بینش اطلاعاتی، دولت را دچار احساسات روزمرگی نمی‌کند تا مسائل حاشیه‌ای برای خود و سایر قوا پیش آورد و سبب تنش‌های اجتماعی شود.

فلاحیان، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به دلیل اعتراض بی‌مورد به نتایج انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که سبب مسائل حاشیه‌ای و امنیتی شد، جزء سران فتنه دانست و افزود: بهتر است آنها را دست قانون سپرد.

وی به نارضایتی و گلایه‌مندی مردم از یکشنبه سیاه اشاره کرد و یادآور شد: شاید محبوبیت بعضی از شخصیت‌ها و رجال سیاسی قوای مجریه و مقننه پیش مردم کم شده باشد، ولی مردم هنوز اعتمادشان را از آنها سلب نکرده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: اگر تولید داخلی کیفیت لازم را داشته باشند و مردم نیز استقبال کنند نیاز چندانی به واردات بی‌رویه کالاهای خارجی نخواهیم داشت و تحریم‌ها تاثیرگذار نخواهند بود.

فلاحیان حضورش در جمع مردم بیرجند را دعوت مردم و حامیان انتخاباتی خود دانست و عنوان کرد: خراسان جنوبی منابع سرشار انسانی و خدادادی دارد و اگر به توسعه صنایع تبدیلی منطقه‌ای و کشاورزی اندکی توجه شود می‌توانیم استانی خودکفا داشته باشیم.

انتهای پیام/2248/ن40/ض1

 

نوشته شده در سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:فلاحیان,انتخابات,رئیس جمهور,ساعت 18:20 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: کفاشیان: اجازه نمی‌دهیم ترکی داوری را کنار بگذارد/بلاتر را به ایران دعوت می‌کنیم

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال،  علی کفاشیان  که به منظور حضور در مجمع عمومی هیئت فوتبال استان کردستان، به سنندج رفته بود در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و در پاسخ به سوالی درباره بازگشت مهدی رحمتی به تیم ملی گفت: موضع من هم موضع فدراسیون است و باید بگویم موضع فدراسیون، موضع ملی و بر اساس منافع ملی است. در واقع ما بر اساس صلاح تیم ملی عمل می‌کنیم.

کفاشیان درباره سفرش به زوریخ گفت: ما با سه محور به مقر فیفا و دیدار با بلاتر می‌رویم. اول اینکه می‌‌‌خواهیم درباره ماجرای محرومیت کی‌روش جلسه ای با بلاتر داشته باشیم. سپس می‌‌خواهیم ایشان را دعوت کنیم تا به ایران بیاید و سوم اینکه جلسه‌ای در خصوص مسایل پزشکی و ورزشی وکنگره علم و فوتبال داریم و گزارشی از فعالیت‌های فدراسیون در این زمینه به ایشان خواهیم داد.

رئیس فدراسیون در سوالی درباره تصمیم محسن ترکی مبنی بر خداحافظی از دنیای داوری و شکایت به کمیته انضباطی درباره توهینی که به او از توسط یک مربی شده است گفت: ما تصمیم ترکی را برمی‌گردانیم چرا که ترکی داور بسیار خوبی است و البته اجازه نمی‌دهیم ایشان خداحافظی کند. ضمن اینکه کمیته انضباطی بدون هیچ تبعیضی در این باره تصمیم گیری انجام می‌دهد و اگر توهینی هم شده باشد پیگیری می ‌‌‌کند و حکم لازم صادر خواهد شد.

وی درباره کاندیداتوری برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا هم گفت: من همه مسایل را با مجمع و اعضایش در میان می‌‌گذارم و تا این لحظه در این باره به نتیجه نرسیده‌ام و تصمیم نهایی‌ام را نگرفته‌ام.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به سوالی درباره چرایی پرداخت بدهی باشگاه استقلال به بازیکن خارجی‌اش از طریق فدراسیون گفت: ما به استقلال کمک مالی نکرده ‌‌ایم، ما طلبی از کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم که گفتیم از آن طلب کم کنند و به حساب فیفا بریزند تا مشکل استقلال حل شود و شش امتیاز این تیم کسر نشود. معادل ریالی طلب را هم از باشگاه استقلال می‌گیریم. در واقع به دلیل تحریم‌ها، در انتقال ارز دربانک‌ها مشکلاتی وجود دارد و ما دیدیم که این راه، راه مناسبی است.

انتهای پیام/ی

 

نوشته شده در سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:کفاشیان,فدراسیون,تیم ملی,ساعت 18:17 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

 

احسان غفوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به قیمت‌های فعلی معاملات آتی سکه، اظهار داشت: صبح امروز معاملات آتی با مقداری افزایش آغاز و در ادامه مجددا منفی شد.

خبرگزاری فارس: دلایل کاهش قیمت سکه در معاملات آتی

وی ادامه داد: کاهش پی در پی قیمت جهانی طلا طی روزهای اخیر نیز یکی دیگر دلایل کاهش قیمت سکه در بازار است که در این میان جو روانی که از اعلام پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی اعلام شد از دلایل دیگر این کاهش است.

غفوریان تصریح کرد: از دیگر عوامل کاهش قیمت سکه در بازار و آتی می‌توان به کاهش قیمت دلار و ابهام در مذاکرات آینده نام برد.

وی گفت: معاملات آتی سکه اردیبهشت ماه نیز باید حداقل با 40 تا 50 هزار تومان اختلاف نسبت به سررسید فروردین آغاز شود که امکان تغییر شرایط در روز آغاز معاملاتی این سررسید وجود دارد.

به گزارش فارس، روز گذشته سررسید اسفندماه یک میلیون و 463 هزار تومان و سکه آتی تحویل فروردین نیز با قیمت تسویه شده یک میلیون و 523 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

انتهای پیام/ک

نوشته شده در دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,ساعت 18:27 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

سردار سرلشکر محمد باقری معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح در اختتامیه همایش توسعه ملی سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران که در چابهار برگزار شد، گفت: برای درک و کشف گنج جنوب شرق کشور باید گام اساسی و محکمی برداشته شود که این همایش می‌تواند به آن کمک کند.

خبرگزاری فارس: پاسخ خاضعانه ناوهای آمریکا به ایران/می‌توانیم در بخشی از قطب جنوب ادعای حاکمیت کنیم

وی افزود: باید حداکثر استفاده را از دریا ببریم و همانطور که در گذشته شاهد بودیم، توسعه اسلام از طریق دریا صورت گرفته است اما در قرن‌های اخیر، اروپا توجه ویژه‌ای به دریا داشت و توانسته پیشرفت کند و مبنای رشد آمریکا شود.

باقری ادامه داد: ‌طبق گفته کارشناسان بزرگ جهان، قدرت برتر دریا، قدرت برتر جهان است و دستیابی به قدرت جهانی فکر و تلاش می‌خواهد. توجه به قدرت دریایی سابقه دیرینه‌ای دارد و تجربه ثابت شده‌ای است.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اساس ژئواستراتژی آمریکا ژئواستراتژی دریایی است و ارتش آمریکا یک ارتش دریاپایه است و هر گاه نیروی زمینی و یا هوایی آنها بخواهد اقدامی صورت دهد، متکی به 12 ناو هواپیمابر و بالگردبر نیروی دریایی است.

باقری ادامه داد: دریا همچنین تاثیر بسزایی در اقتصاد کشورها دارد و قابل مقایسه با سرمایه‌های داخلی نیست. توسعه سواحل و بنادر نیاز به برنامه‌ریزی، تلاش و بسیج امکانات ملی دارد و ایران می‌تواند در این موضوع بسیار پیشرفت کند و این همایش می‌توان به آن کمک کند.

به گزارش فاطمیه به نقل از فارس وی خاطرنشان کرد: اما متاسفانه سواحل کشور ما کم متراکم‌ترین، فقیرترین و دارای کمترین زیرساخت و امکانات بهداشتی و درمانی است. سواحل مکران با طول 700 کیلومتر و پس کرانه خوب فرصت‌های ارزشمندی برای توسعه کشور دارد. سواحلی که بسیاری از کشورها حسرت یک کیلومتر آن را می‌خورند.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنگ تحمیلی و دلایل آن خاطرنشان کرد: انگیزه‌های صدام غیر از خباثت‌های ذاتی، دسترسی به دریا بود که از ایران راه به جایی نبرد و به کویت حمله کرد. راه‌های دسترسی عراق به خلیج فارس دهانه اروند بود که ما با یک کلاش می‌توانیم آن را ببندیم.

باقری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرصت‌های سواحل مکران برای توسعه کشور گفت: یکی از این فرصت‌ها راه‌های ارتباطی بود و همانطور که می‌دانید، حمل و نقل دریایی 500 بار از حمل و نقل هوایی و 140 بار از حمل و نقل زمینی ارزان‌تر است و ما متاسفیم که چرا از خلیج چابهار برای توسعه کشور به درستی استفاده نمی‌کنیم. خلیجی که شاید 3-4 نمونه بیشتر از آن در دنیا وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: ما در یک منطقه بحرانی زندگی می‌کنیم که در مرکز آن خلیج فارس وجود دارد و بخش اعظم صادرات و واردات ما از خلیج فارس و تنگه هرمز صورت می‌گیرد در حالی که خداوند بندر چابهار را برای خارج شدن از تنگنای تنگه هرمز و خلیج فارس به ما داده است. اما چرا ما نفت و گازمان را از دریای عمان صادر نمی‌کنیم و واردات ما از طریق چابهار صورت نمی‌گیرد.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به موقعیت سواحل مکران اظهار داشت: ما از این سواحل دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد و بدون وجود هیچ خشکی در سر راه به قطب جنوب داریم و می‌توانیم طبق قوانین بین‌المللی در بخشی از قطب جنوب ادعای حاکمیت کنیم.

باقری خاطرنشان کرد: چابهار می‌تواند قطب تامین مایحتاج کشتی‌های تجاری شود. استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و اینکه ما در تهران بنشینیم و بگوییم استانداران باید آنجا را توسعه دهند، اشتباه است. توسعه این مناطق توان ملی را می‌طلبد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دیگر سواحل مکران گفت: امکان خواهرخواندگی بنادر ما با برخی شهرهای کشورهای شمالی وجود دارد که نیاز به فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی دارد تا بتوان از آن بهره‌برداری کرد.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تاکید کرد: وظیفه ما نظامیان این است که نگاه‌مان به دریا، تهدید محور باشد و البته با وجود نیروهای نظامی مقتدر هیچ کس جرات تهدید ایران را ندارد و اگر به عنوان مثال اتفاقی در خلیج فارس بیفتد ناوهای آمریکایی سریعا بر روی کانال 16 بی‌سیم می‌آیند و می‌گویند اتفاقی نیفتاده و خاضعانه توضیح می‌دهند و اعلام می‌کنند که تهدید نیست.

باقری خاطرنشان کرد: عدم توسعه و کم توجهی به منطقه سیستان و بلوچستان می‌تواند در آینده برای ما مشکل ایجاد کند که باید با عزم ملی برای توسعه این مناطق اقدام شود. کما اینکه در صورت توسعه این مناطق توسعه کشور صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به ناامنی در کشورهای شرقی اظهار داشت: ما باید برای جلوگیری از ورود مواد مخدر و اسلحه غیر مجاز از کشورهای همسایه چاره‌جویی کنیم.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خصوصیت خوب مردم استان سیستان و بلوچستان گفت: سپاه که از 5 سال پیش مسئولیت جنوب شرق کشور را به عهده گرفت با اینکه یک نهاد نظامی است، با دید فرهنگی و با تکیه بر مردم وارد شد و اسلحه‌ها را برای تامین امنیت در اختیار مردم متعهد منطقه گذاشت. در آن زمان سپاه با چند یگان به این منطقه آمده بود و الان این میزان کاهش یافته و در حال حاضر امنیت را توسط نیروهای بسیج برقرار کرده است.

باقری با تاکید بر توجه خاص رهبری به سواحل مکران اظهار داشت: زمانی که نیروی دریایی، خلیج فارس را رها کرد و به دریای عمان آمد، خیلی‌ها متوجه اهمیت موضوع نشده و ایراداتی به فرمانده این نیرو گرفتند اما اکنون اثرات این تصمیم راهبردی، خود را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:‌ اگر امروز در این مناطق و حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری نکنیم، زمانی که نفت تمام می‌شود با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم. مسئولان باید از درگیری‌ها و روزمرگی‌ها خود را نجات دهند و به توسعه این مناطق توجه کنند و من ضمن تشکر از حضور رئیس‌جمهور در افتتاحیه این همایش، امیدوارم در پایان عمر این دولت یا دولت بعدی این توجه، ساماندهی و نهادینه شود و ردیف خاص بودجه‌ای پیدا کند.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: نیروهای مسلح دو سه شهر بزرگ در این منطقه ایجاد خواهند کرد و جاسک و چابهاری که نیروی دریایی ایجاد خواهد کرد بزرگتر از شهرهای فعلی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نوشته شده در دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,ساعت 18:26 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

بیانات رهبری در دیدار دو روز پیش با مردم آذربایجان، علاوه بر برخی مسائل مربوط به سیاست داخلی کشور، در حوزه روابط خارجی و مساله هسته ای کشور نیز حائز نکات مهمی است که نیازمند واکائی و تبیین و تحلیل است. در این رابطه، اشاره رهبری به مبانی دکترین انرژی هسته ای صلح آمیز کشور؛ تاکید بر دوگانگی استانداردهای رفتاری آمریکا در این صحنه؛ و مساله جرم انگاری تولید و نگهداری سلاح هسته ای توسط دولتها و رژیم ها، از محورهای اساسی آن محسوب می شوند.

این محورها علاوه بر ترسیم سیاست و خط مشی توسعه انرژی هسته ای صلح امیز در ایران اسلامی، دارای خطوط فکری و ایده هائی مهم برای پیگیری در صحنه دیپلماسی هسته ای و همچنین ابتکارات رسمی ملی در سازمان های بین المللی مربوط است. در این نوشتار، به صورت مختصر ابعادی از این محورها مورد تحلیل قرار می گیرد.

1- استانداردهای دوگانه آمریکائی در عرصه هسته‌ای

استانداردهای دوگانه آمریکا، تبلور سیاست یک بام و دو هوا است. در این رابطه، دو موضوع بارز وجود دارد که منشأ دوگانگی رفتار آمریکا است: از یک سو، خود این کشور بزرگ ترین زرادخانه هسته ای جهان را دارد و هر ساله بودجه ای هنفگت را به تحقیق و توسعه نسل جدید سلاحهای هسته ای و شیوه های حفظ زرادخانه خود صرف می نماید ولی ایران را که صرفاً در صدد تامین سوخت نیروگاههای خود است، به تهدید علیه صلح جهانی متهم می کند. از سوی دیگر، این کشور با حمایت همه جانبه و فنی از رژیم اشغالگر قدس، این رژیم را به کلاهک های هسته ای مجهز نموده است اما بدون اینکه رفتارهای متخلفانه خود از موازین بین المللی و به ویژه نقض ماده 1 معاهده عدم گسترش سلاحهای هسته ای را مورد مداقه قرار دهد، و بدون اینکه رژیم اشغالگر قدس را به عضویت و اجرای تعهدات این معاهده ملزم کند، به کشوری فشار می آورد که بیش از 40 سال تعهدات این نظام را اجرا نموده و به دور از «سلاح هسته‌ای» تنها «انرژی هسته ای صلح آمیز» را پیگیری و مطالبه نموده است.

به تعبیر رهبری، آمریکائیها «میگویند ما متعهد به عدم تکثیر سلاح هسته‌اى هستیم. میگویند ما متعهدیم که سلاح هسته‌اى تکثیر نشود؛ در عین حال از یک دولت شریرى که داراى سلاح هسته‌اى هم هست، تهدید به سلاح هسته‌اى هم میکند - یعنى دولت صهیونیستى - دفاع میکنند، حمایت میکنند. آن حرفشان است، این عملشان است».

2- بازنمائی مبنای دکترین انرژی هسته ای صلح آمیز ایرانی

عدم اکتساب سلاح هسته ای و عدم اتکا بر این سلاح در راهبرد امنیت ملی، محصول و برآیند تفکر و اعتقاد ویژه و منحصر به فرد کشور است. بر اساس این اعتقاد و باور ملی، سلاح هسته ای ابزاری برای ستم و سلطه نظام استعمار و تحقیر حقوق و حرمت انسانها است. ایران، سلاح هسته ای را عامل تهدید حیات و حقوق بشریت می داند و از این رو، برای آن ارزشی در راهبرد امنیت ملی خود قائل نیست. بلکه وجود این سلاحها و تکاپوی تولید و حفظ زرادخانه هسته ای را  مختص به رژیم ها و دولتهائی می داند که در جهان منزلت معنوی و اعتقادمحور ندارند. از همین روست که نیازمندی به قدرت سخت کشتارجمعی، مختص به دولتهای فاقد اعتقاد و دور از حقانیت و مشروعیت است.

مبنای پرهیز ایران از سلاح هسته ای و محکوم نمودن آن در مورد همه کشورها، آموزه های دینی و اعتقادی است. در این خصوص، تصمیم گیری بنا به اراده و قدرت تشخیص ملی و عزم به اجرای موازین دینی است و نه فشار خارجی یا خواسته های قدرتها: «ملت ایران در مجموعه‌ى خود، ایمان دینى را معیار و ملاک و راهنما قرار داده است». پیروی از آموزه های دینی، هسته و مرکز ثقل نظام سیاستگذاری امنیت ملی است و این امر در رابطه با سیاست علمی و فناوری، توسعه و همچنین سیاست خارجی جاری و ساری است: «ما نمیخواهیم سلاح هسته‌اى درست کنیم؛ نه به خاطر اینکه آمریکا از این ناراحت می‌شود؛ عقیده‌ى خود ما این است. ما اعتقاد داریم که سلاح هسته‌اى جنایت بر بشریت است و نباید تولید شود؛ آنچه هم که در دنیا هست، باید محو شود و از بین برود؛ این عقیده‌ى ماست، به شما ربطى ندارد. اگر ما این عقیده را نداشتیم و تصمیم میگرفتیم سلاح هسته‌اى درست کنیم، هیچ قدرتى نمیتوانست جلوى ما را بگیرد؛ همچنان که در جاهاى دیگر هم نتوانستند بگیرند: در هند نتوانستند، در پاکستان نتوانستند، در کره‌ى شمالى نتوانستند. آمریکائى‌ها مخالف هم بودند، اما آنها هم سلاح هسته‌اى درست کردند».

رهبری دریچه ای را به روی واکاوی تحلیل میزان قدرت آمریکا در تضمین عدم گسترش افقی سلاحهای هسته ای گشورده و ناکامی و ناتوانی این قدرت را مود تاکید قرار داده است. بر این اساس، همانگونه که تجربه هسته ای شدن برخی کشورها طی دهه های اخیر نشان داده است، آمریکا برای جلوگیری از هسته ای شدن دولتهائی که عزم شان بر دستیابی به این سلاحها است، فاقد قدرت است و اصرارهای این کشور برای قدرت نمائی در این زمینه، تنها موجب بی آبروئی و فرسایش قدرت مذکور است. از این رو، جهان نباید تصور کنند که عدم تمایل ایران به داشتن سلاح هسته ای، از قدرت و فشارهای آمریکا نشات گرفته است.

از همین رو، آمریکا دارای قدرتی پوشالی است و نمی تواند پشتوانه نظام عدم گسترش باشد. بلکه این کشور با سیاست و خط مشی هسته ای خود، عامل زوال و تضعیف این نظام است. از این رو: «اگر ما میخواستیم سلاح هسته‌اى درست کنیم، شما چطور میتوانستید نگذارید؟ اگر ایران اراده میکرد که سلاح هسته‌اى داشته باشد، آمریکا به هیچ وجه نمی‌توانست جلوى او را بگیرد».

3- تولید و نگهداری سلاح هسته ای به مثابه جنایت

برای جلوگیری از گسترش سلاحهای هسته ای، ادعاهای فریبنده و بی پشتوانه آمریکا کافی نخواهد بود. این کشور خود عامل گسترش سلاحهای هسته ای در برخی دیگر از مناطق جهان است. شناسائی تولید و توسعه سلاحهای هسته ای و نگهداری این سلاحها به عنوان «جنایت بین المللی»، از جمله تدابیر موثر برای تحقق ایده ایرانی «جهان مصون از سلاح هسته ای» خواهد بود. این سازوکار تعقیب و مجازات باید علیه همه دولتها به ویژه آمریکا اعمال شود.

ماهیت جنائی تولید و حفظ ذخایر هسته ای تسلیحاتی، از مسائلی است که در ادبیات حقوقی بین المللی به عنوان یک جنایت قابل تعریف تلقی شده و مورد حمایت قرار گرفته است. این ماهیت جنائی نه تنها به صورت مستقیم ناظر بر تولید این سلاحها یا حفظ زرادخانه است بلکه در مورد تشویق و معاونت به دیگر دولتها برای توسعه کمی و کیفی این ابزارهای کشتارجمعی، نسل کشی و جنایات جنگی یا علیه بشریت نیز قابل احراز و شناسائی است.

رهبری نیز ضمن تبیین رهیافت رسمی ایرانی نسبت به تولید سلاح هسته ای، این اقدام را جنایت علیه بشریت شمرده است. به طریق اولی، کاربرد و تهدید به استعمال آن نیز جنایت بین المللی خواهد بود. ملت ایران که خود قربانی این قبیل جنایات بوده است، از این جنایت دوری گزیده است. امروزه همان دولتهائی که خود را ضامن غیرهسته ای کردن کشورهای مخالف خود می شمارند، اصلی ترین دارندگان توان ارتکاب جنایت کشتارجمعی از طریق این سلاحها هستند و مدام با تهدید به کاربرد این سلاحها، اراده و نیات جنایتکارانه خود در این رابطه را آشکار می سازند.  ایران نه تنها از سلاح هسته ای فاصله داشته و از آن پرهیز دارد بلکه خواستار جهان مصون از سلاح هسته ای است که نخستین مجرای آن، خلع سلاح هسته ای جهانشمول است.

4- رهیافت آمریکا: مذاکره یا محاکمه؟

با اینکه مذاکره دارای جذابیت در حوزه دیپلماسی رسمی و عمومی است اما طرز بهره گیری از آن در مساله هسته ای کشورمان، نوعی مسخ معنائی این مفهوم را در پی داشته است. برخی دولتها با استفاده از این ادبیات، در پی تحمیل خواسته های خود بوده و هرگاه در این زمینه ناکام شده اند، با ترک کردن فضای گفتگو، طرف ایرانی را به کارشکنی و نداشتن روحیه تفاهم متهم کرده اند. این در حالی است که احترام متقابل، تساوی و داشتن تصمیم به تفاهم، از اصول اولیه مذاکره است که هرگز تحمیل و محاکمه را بر نمی تابد. در شرایطی که طرفهای مذکور همچنان بر  خواسته های فراقانونی یا غیرمستند خود اصرار نموده و حاضر به تعدیل مواضع خصمانه خود نیستند، و در شرایطی که تنها اجابت و تمکین کامل در برابر خواسته هایشان را مطالبه می کنند، مذاکره چیزی جز قالب بندی ساختگی برای یک محاکمه بیش نخواهد بود. تجربه یک دهه مذاکره غرب حول محور مساله هسته ای نشان می دهد که غرب حاضر به بازی برد-برد نبوده و تنها در پی کسب منافع خود در این زمین جدال و منازعه است.

رهبری این فضای محاکمه به اصطلاح مذاکره به سبک و خواست آمریکائی را چنین برشمرده که «مذاکره در عرف آمریکائى‌ها و قدرتهاى سلطه‌گر به معناى این است که بیائید بنشینیم گفتگو کنیم تا شما حرف ما را قبول کنید - هدف مذاکره این است - بیائید بنشینیم حرف بزنیم تا بالاخره نتیجه‌ى این حرف زدن و گفتگو کردن این باشد که مطلبى را که شما قبول نمیکردید، حالا قبول کنید... میگویند بیائید مذاکره کنیم تا ایران حرف ما را قبول کند».

سخن آخر

بدون شک، ملت و نخبگان ایران از این رهیافت آگاه بوده و تجربه سیاه بازی های غرب را علیه استمرار این روند بکارگیری خواهند کرد و «مذاکره برای مذاکره» یا «مذاکره برای تحمیل خواسته های غرب» یا مذاکره برای متوقف کردن برنامه هسته ای صلح آمیز را نخواهند پذیرفت و از حقوق مسلم، ذاتی و جهانی خود در زمینه غنی سازی و توسعه این انرژی برای مصارف صلح آمز هرگز عدول نخواهند کرد. غرب نیز در پرتو تجربه عزم ملت ایران در عبور از گردنه های پر پیچ و خم و موانع مختلف پیشرفت علمی و فنی، اقتدار این ملت بزرگ را درک نموده و ناگزیر از تمکین در برابر مطالبات مشروع و دست برداشتن از مانع تراشی فراروی استیفای حقوق هسته ای صلح آمیز است. در این راستا، طرفی که باید رهیافت خود را به «تمکین و عدم لجاجت» تغییر دهد، آمریکا و دولتهای همفکر آن خواهند بود و نه ملت ایران.

نویسنده: دکتر نادر ساعد

انتهای پیام/ص

 

نوشته شده در دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,ساعت 18:24 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه قوه قضائیه با بابک زنجانی که نام وی

خبرگزاری فارس: احضار فاضل لاریجانی و بابک زنجانی به دادگاه

در نواری که احمدی‌نژاد در مجلس پخش کرده بود ذکر شده بود چه برخوردی کرده است گفت: پرونده‌ای در رابطه با اتفاقاتی که در حاشیه مجلس رخ داد تشکیل شده و حداقل 4 الی 5 نفر نیز به دادگاه احضار شده است.

خبرنگار پرسید آیا فاضل لاریجانی هم احضار شده اژه‌ای گفت: هر دو نفری که نام بردید به دادگاه احضار شدند و برای آنها قرار صادر شده و رسیدگی به پرونده ادامه دارد.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا حکم اعدام متهمان فساد بزرگ بانکی در ملاء عام اجرا می‌شود، گفت: در حکم دادگاه قید نشده که متهمین در ملاء عام مجازات شوند بنابراین همه چیز بستگی به شرایط و نظر قاضی دارد.

وی در خصوص تجدید نظر پرونده‌ها گفت: برخی تجدید‌نظرها در دیوان عالی کشور و برخی دیگر در تجدید نظر استان صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا خبرنگاران بازداشتی آزاد می‌شوند یا خیر گفت: اگر بیم فرار و تبانی و جهاتی که به خاطر آن بازداشت شده‌اند مرتفع شده باشد و از لحاظ قانونی هم الزامی نباشد با قرار وثیقه تا روز دادگاه آزاد می‌شوند.

خبرنگار دیگری گفت: با توجه به اینکه جوانفکر به 6 ماه حبس محکوم شده اما ما وی را در راهپیمایی و مناسبت‌های مختلف مشاهده می‌کنیم آیا زمان مرخصی وی مشخص است.

اژه‌ای در پاسخ به این سؤال خبرنگار تصریح کرد: دو نوع مرخصی وجود دارد یک نوع مرخصی به دلیل بیماری است که تعیین زمان آن بستگی به نظر پزشک دارد چرا که برخی بیماری‌ها هست که مجرم نمی‌تواند در زندان بماند و درمان شود و یا حضور وی در زندان بیماری‌اش را تشدید می‌کند.

وی افزود: نوع دیگر مرخصی بستگی به شرایط زندانی، تعهد وی و نحوه رفتار خود در زندان دارد.

دادستان کل کشور گفت: از لحاظ قانونی زمان مشخصی برای مرخصی افراد وجود ندارد و زمان مرخصی بستگی به نظر سازمان زندان‌ها و شورای طبقه‌بندی دارد.

انتهای پیام/

 

نوشته شده در دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,ساعت 18:14 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: نامه محسن ترکی برای خداحافظی از داوری

مهدی تاج در مورد شرایط داوران گفت: اعتراض‌ها به داوری زیاد است و این موضوع با قوانین AFC جور در نمی‌آید و نباید این فضا ایجاد شود.

وی خبر داد: محسن ترکی در نامه‌ای به فدارسیون اعلام کرده که قصد ندارد در رقابت‌های داخلی و خارجی قضاوت کند، این شرایط برای سایر داوران هم وجود دارد.

انتهای پیام/خ

نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:ترکی,تاج,ساعت 18:34 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: واکنش مخاطبان فارس به حذف کشتی از المپیک: ورزش را بی‌روح نکنید

خبر حذف رشته کشتی از المپیک در حالی روز گذشته اعلام شد که این موضوع واکنش اهالی ورزش و مخاطبان این رشته در جهان را در پی داشته است.

مخاطبان و کاربران خبرگزاری فارس نیز نظرات خود را در مورد این موضوع اعلام کرده‌اند که تعدادی از آنها را در زیر می‌خوانید:

هانیه دولت:  همه چیز گرفته شد. خواهشا ورزش تاریخی و مدال‌آور کشورمان رو دیگه از ما نگیرید.

گلی: حذف کشتی هم مانند دادن جوایز به فیلم‌های ضد ایرانی دسیسه‌ای دیگر در محروم کردن ملت ایران است که بیانگر اوج خواری دشمنان در استفاده از اینگونه روش‌هاست.

ناصر: کشتی یک ورزش باستانی است که با المپیک گره خورده و حذف این رشته زیبایی المپیک را از بین می‌برد.

محمدصالحی فشمی: کشتی یکی از ورزش‌های جذاب و کهن المپیک می‌باشد و حذف این رشته تصمیمی عجولانه و بچگانه است و من با این تصمیم کاملا مخالفم.

امیر امیری: اگر کشتی از المپیک حذف شود روح از کالبد المپیک پرواز می‌کند.

علی از شهرری: اشتباه است. سیاست وارد المپیک شده است، این اتفاقی است ناگوار، مسئولان بجنبند.

نمازی: حذف کشتی با توجه به مدال‌آوری ایران بوی سیاسی می‌دهد و شیطنت دشمنان است.

عبدالله هاشمی‌پور: درسته ما تحریمیم اما نباید اجازه بدهیم ورزش محبوب ملت ایران از دور رقابت‌های المپیک حذف شود. چون دشمن چشم ندارد ببیند که جوانان ایران زمینه در این زمینه ورزشی به اوج پیروزی و موفقیت خود رسیده‌اند.

بی‌نام: با حذف کشتی 100% مخاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالفم لطفا"نذارید حذف بشه.

بهنام: کشتی ‌در فرهنگ ورزشی ایران، نماد پهلوانی و فروتنی است، امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد.

احمد آرمان: کشتی ورزش اول ماست و یکی از مدال‌آورترین ورزش‌های ماست، نباید بگذاریم به این راحتی از المپیک حذف شود واقعا حیف است.

خادمی: روح ورزش در کشتی است، لطفا ورزش را بی‌روح نکنید.

انتهای پیام/ن

نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:,ساعت 18:31 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: عیدی امسال کارمندان 52 هزار و 500 تومان افزایش یافت

غلامحسین الهام پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره مصوبات امروز جلسه هیات دولت گفت:: علاوه بر تصویب عیدی سالانه، تدابیر ویژه‌ای برای کنترل بازار در شب عید انجام شد تا به مردم فشار وارد نشود.

وی گفت: اگر به مُر قانون اساسی عمل شود همه چیز حل خواهد شد و اختلافات داخلی حل می‌شود.

الهام در ادامه اظهار کرد: همان‌طور که رییس‌جمهور منتخب مردم در سخنرانی 22 بهمن خود تاکید کردند، تحت هیچ شرایطی پیوند رییس‌جمهور و رهبری، مردم و رهبری، مردم و نظام گسستنی نخواهد بود.

سخنگوی دولت در مورد پیام 22 بهمن گفت: 22 بهمن هر سال بهتر از سال قبل این پیام را می‌دهد که همه با هم باید بر سر پیمان خود متحد باشیم.

انتهای پیام/

نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:دولت,22بهمن,غلام حسین,الهام,ساعت 18:27 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز/ تبدیل سوخت ۲۰ درصدی به پودر عقبگرد نیست

فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این گفت‌وگوها  به هر حال ادامه دارد و قطع نمی‌شود تا به یک نتیجه معقول دست یابیم.

*پارچین یک سایت هسته ای نیست

وی درباره بحث بازدید بازرسان آژانس از سایت پارچین گفت: پارچین یک سایت هسته‌ای نیست و من بارها این مسئله را تکرار کردم؛ ابهاماتی در این باره مطرح می‌شود که در جهت رفع این ابهامات با آژانس در حال گفت‌وگو هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه رفع ابهامات نیاز به مدارک لازم دارد اظهار داشت: اگر مستندی از سرویس‌های امنیتی وجود دارد که  آنها را فریب داده است،لازم است به ما ارائه دهند.

*به نظر می‌رسد آژانس معقول‌تر شده است

عباسی با اشاره به اینکه سال گذشته از آنها درخواست کرده بودیم که اگر مدرکی در اختیار دارند به ما نشان دهند افزود:آژانس از این مسئله امتناع کرده بود اما به نظر می‌رسد شرایط قدری عوض شده و در گفت‌و‌گوها معقولانه عمل می‌کنند.

وی با بیان این مساله که از آنها انتظار داریم در این گفت‌وگوها از موضع منطقی برخورد کنند و حقوق کشور ما را رعایت کنند و اگر مدرکی دارند ارائه کنند تا آن را بررسی کرده و به آن پاسخ دهیم تصریح کرد: فعلا هیچ بحثی درباره بازدید از پارچین یا هر سایت دیگری مطرح نیست و صرفا گفت‌وگو می‌شود تا ما به یک نتیجه منطقی دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره برخی اخبار پیرامون تبدیل سوخت اورانیوم به پودر اورانیوم تاکید کرد: تبدیل سوخت روندی بوده که ما از سال گذشته در پیش گرفته بودیم و در 25 بهمن ماه سال 90 از اولین بسته سوخت با حضور رئیس‌جمهور پرده‌برداری شد و تاکنون 12 بسته سوخت تولید شده است که بخشی از آنها در اصفهان نگهداری می‌شود و بخشی دیگر تحویل رآکتورهای اتمی شده و همه مراحل تولید اکسید اورانیوم و تبدیل آنها به صفحات سوخت تحت نظر بازرسان آژانس بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ما به خاطر نیازی که به سوخت 20 درصد داشتیم در حال انجام این کار هستیم و به تدریج اورانیوم غنی شده 20 درصدی خود را به صورت پودر در آورده و به شکل بسته‌های سوخت برای استفاده در رآکتورهای هسته‌ای در می‌آوریم.

عباسی تاکید کرد: این کار برای محدود کردن ذخایر اورانیوم 20 درصدی نیست و نخواهد بود و تنها به منظور راه‌اندازی رآکتورهای تحقیقاتی ماست.

*تبدیل اورانیوم 20 درصد به پودر برای محدود کردن ذخایر نیست

وی درباره ابراز خرسندی کشورهای غربی از این مسئله گفت: مگر  ما سوخت را برای چه می‌خواستیم؟ این مسئله عقبگرد نسبت به هیچ چیز محسوب نمی‌شود؟ آنها ادعا می‌کنند که ما اگر اورانیوم 20 درصد را غنی کرده‌ایم برای مباحث دیگری است ولی از ابتدا گفته شد که این کار برای تامین سوخت رآکتور تهران است و آنها از دادن این سوخت به ما خودداری کردند.

وی افزود: خوشبختانه ما این توانمندی را داشتیم و به مقدار لازم در حال تولید سوخت 20 درصدی هستیم. تولید سوخت ما نیز تحت‌نظر آژانس است و مقدار آن به گرم گزارش می‌شود، این مسئله به معنای کوتاه آمدن یا هر منظور دیگری نیست و ما تنها برای تامین نیازهای خودمان این کار را انجام می‌دهیم.

عباسی در پاسخ به سوال دیگری درباره نسل جدید سانتریفیوژ‌های جدید در سایت نطنز گفت: مسئله سانتریفیوژ‌های  نطنز به عنوان نسل اول این سانتریفیوژ‌ها شناخته می‌‌شود و مسئله تولید آنها خاص است و تکنولوژی‌ آنها کمی قدیمی محسوب می‌شود و ما سالهاست که به این تکنولوژی دست یافتیم.

وی با بیان اینکه ما در سالهای اخیر به تکنولوژی ساخت مواد کامپوزیتی دست یافته و توانسته‌ایم قطعات سانتریفیوژ را از کامپوزیت بسازیم و ساخت آنها برای ما بسیار راحت‌تر شده اظهار داشت: واحد کار جداسازی سانتریفیوژها در ماشین‌های نسل جدید ما بسیار بالاتر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد:در بهمن 90 از اولین زنجیره نسل جدید سانتریفیوژها پرده‌برداری کردیم و از آن به بعد تحقیقات ما در این پایلوت کامل شد.

*نصب سانتریفیوژهای جدید از حدود یک ماه پیش آغاز شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برای اینکه به تولید صنعتی در این زمینه دست یابیم باید تعداد زیادی از این دستگاه‌ها را نصب کنیم. نصب سانتریفیوژهای جدید از حدود 1 ماه پیش در سایت نطنز آغاز شده است و با برنامه‌ریزی که کرده‌ایم نصب دو برابری آنها ادامه دارد تا بتوانیم آزمایشگاه مرتبط با نسل جدید را تکمیل کنیم.

عباسی تصریح کرد:این سانتریفیوژها را برای غنی‌سازی ویژه زیر 5 درصد ساخته شده و هیچ استفاده‌ای از آنها در غنی‌سازی 20 درصد نمی‌شود.

*در مورد درز اطلاعات محرمانه به آژانس شکایت کرده‌ایم

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره شکایت این سازمان از آژانس انرژی اتمی به خاطر انتشار اطلاعات محرمانه گفت: فعلا  پاسخ مناسبی در این باره دریافت نکرده‌ایم؛ حتی اخیرا اعتراضات جدیدی در این باره داشتیم و نماینده ما در آژانس درباره انتشار خبر نسل جدید سانتریفیوژهای هسته‌ای از آنان سوال کرده بود که چرا اطلاعات آنها باید از آژانس به بیرون درز پیدا کند.

وی افزود: 3 _ 4 روز بعد از اینکه کارشناسان آژانس نصب این سانتریفیوژها را به آژانس گزارش کردند اطلاعات آنها در اختیار رسانه‌های غربی قرار گرفت و منبع خود را یکی از کارشناسان آژانس نقل کرده بودند؛ این مسئله دال بر این است که اطلاعات از آژانس به راحتی درز پیدا می‌کند.

*کارمندان آژانس از سرویس‌های اطلاعاتی کشور خود حقوق می‌گیرند

وی با بیان اینکه در آژانس کارمندانی مشغول کار هستند که از آژانس حقوق نمی‌گیرند بلکه حقوق خود را از کشور خود دریافت می‌کنند اظهار داشت:این باعث می‌شود تا آنها اطلاعات خود را در اختیار کشورهای خود، سرویس‌های امنیتی و رسانه‌ها قرار دهند؛ ما به آقای آمانو هشدار دادیم که این مسئله باید برطرف شود.

 رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان گفت: ما به آژانس این امتیاز ویژه را داده‌ایم تا درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای گفت‌وگو کنیم و این دلیل نمی‌شود که ما بی جهت اطلاعات خود را درباره اماکن هسته‌ای به  آژانس دهیم چرا که آژانس مکان امنی برای نگهداری مطالب و اسناد محرمانه نیست.

انتهای پیام/

نوشته شده در چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:هسته ای,پارچین,انرژی اتمی,فریدون عباسی,ساعت 18:25 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خیلی خوب فضای فوتبال ایران را می شناسد و می‌داند در این هیاهوی بازیکن سالاری چگونه بازیکنان را به خط کند و آنها را چه در داخل و چه در بیرون زمین هدایت کند.

در برابر ناملایمات و ستیزهای لفظی زبان سرخی دارد و دوست ندارد اگر کسی به او حمله کرد کوتاه بیاید و خیلی صریح پاسخ منتقدان یا بهتر بگوییم مخالفانش را می‌دهد.

او راه جام گرفتن در فوتبال ایران را می‌داند. وی در سال های 85 و 88 با استقلال و در سال های 89 و 90 با سپاهان عنوان قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه اش ثبت  کرده است. علاوه بر این 2 بار هم در سال‌های 81 و 87 نیز با استقلال جام حذفی ایران راه فتح کرده است.

رسیدن به 2 عنوان نائب قهرمانی همراه با آبی‌ها و تراکتورسازی در لیگ برتر نیز در کارنامه ورزشی این مربی دیده می شود و همین آمارها گواهی می‌دهند اردشیر قلعه نویی معروف به امیر قلعه نویی موفق ترین مربی ایران است.

اردشیر لارودی، با کسوت ترین فرد رسانه‌ای در حوزه ورزش، کسی است که امیر قلعه نویی را کشف کرد و او را برای ستاره شدن با خودش به راه آهن برد.

لارودی درباره توانایی‌های قلعه نویی چنین می‌گوید: امیر از همان دوران نوجوانی‌ نشان داد که استعداد ویژه‌ای برای مدیریت در داخل و بیرون زمین دارد و از همان دوران نوجوانی می توانستیم حدس بزنیم که او می‌تواند روی نیمکت توانایی‌های بالایی از خود نشان دهد.

قلعه نویی برای آنهایی که استقلال را دوست دارند سمبل شکست ناپذیری در فوتبال داخلی کشور است و شاید به همین دلیل است که چه در استقلال باشد و چه نباشد، نامش به گوش می رسد.

آنها به خاطر آنکه مربی تیمشان راه قهرمانی را می‌داند، خیلی دوستش دارند و شاید به همین دلیل است که در روزهای جدایی این مربی از استقلال نیز همچنان نامش را روی سکوها فریاد می زنند.

بسیاری از علاقمندان استقلال امیر را دوست دارند و شاید همین پشتوانه انسانی است که زبان سرخش را سرخ‌تر از همیشه کرده و او خیلی راحت و به صراحت گفته‌هایش را بر زبان می‌آورد و چیزی برای نگفتن نمی گذارد در دلش بماند!

قلعه نویی از دست‌های پشت پرده بی محابا سخن می گوید، از سیاسیون به خاطر ورودشان به ورزش انتقاد می کند،‌ حتی در زمینه مدیریت ورزش کشور هم از رئیس جمهور انتقاد می کند، با بازیکن سالاری به سبک خودش برخورد می‌کند و برای شکستن شاخ فوتبالیستی که به فکر عصیانگری است هیچ واهمه ای ندارد و خیلی شفاف و مستقیم ناگفته هایش را بیان می کند.

خلاصه اینکه قلعه نویی راه مقابله با مخالفانش را می‌‌داند و برای پیروز شدن بی محابا می تازد.

زبان سرخ امیر برای زمین گیر کردن مخالفان ادامه دارد و این روزها به نظر می‌رسد که یک تصمیم جدی برای عبور از یک مخالف شاید قدیمی‌اش گرفته است.

این مخالف کسی نیست جز خبرنگار!

*حق با خبرنگاران است یا قلعه نویی؟

به هر حال امیر قلعه نویی در مصاحبه‌های اخیرش چه در نشست‌های خبری و چه در مصاحبه‌های عادی انتقاد از برخی خبرنگاران را فراموش نکرده است و قلم به دستان در پازل گفته های این مربی قرار داشته است.

این واژه  «برخی خبرنگاران» و صحبت علیه آنها حواشی زیادی برای اصحاب رسانه و شخص امیر قلعه نویی به وجود آورده است.

سرمربی آبی‌ها با استفاده از واژه «برخی» به اعتقاد خودش می‌خواهد سره را از ناسره متمایز سازد و مدعی است هدفش از طرح چنین مسئله ای مبارزه با ناپاکی‌های رسانه‌ای است.

اما سوال اصلی از امیر اینجاست؛ آقای قلعه نویی آیا واقعا این روشی که در پیش گرفته‌اید بهترین راه مبارزه با ناپاکی رسانه‌ای است؟

آقای قلعه نویی بهتر است در این دل‌نوشته راحت تر و شفاف تر درد دل‌ها را بیان کنیم و به قول معروف سفره دل را خالی کنیم و کم تر به جاده خاکی بزنیم.

اینکه در سال‌های اخیر عده‌ای از خبرنگاران صورت خوشی به شما نشان نداده‌اند و از کمترین فرصت ها نهایت استفاده را برده اند و به سویت حمله کرده اند، شکی نیست.

اینکه همچنان از 330 مقاله‌ای که بعد از جام ملت‌های 2007 علیه‌ات نوشتند دلخوری و می خواهی به نوعی عاملان را مجازات کنی، هیچ تردیدی به دل راه نمی‌دهیم.

اینکه پس از بازگشت از مالزی و حذف تیم ملی ایران مسابقات جام ملت های 2007 در یک برنامه زنده تلویزیونی به جای پرسش و پاسخ های فنی، به قول خودت بازجویی‌ات کردند تا با چهره ای شکست خورده استودیو را ترک کنی، فراموش نکرده‌ایم.

اینکه به قول خودت خیلی از خبرنگاران دوستت ندارند و همواره علیه‌‌ شما موضع می‌گیرند را می پذیریم و می‌دانم خیلی‌ها بنا بر دلایلی با قلعه نویی زاویه دارند.

اما برای نرفتن به جاده خاکی و فرار از انحراف باید به نکاتی اشاره کرد و به نظر می رسد که باید نکات یاد شده در بندهای مختلف این دل‌نوشته دوستانه را جدی تر گرفت.

آقای قلعه نویی عزیز؛ جنابعالی برای اثبات حقانیت گفته‌هایت به بیایات گوهروار و پندآموز امام علی (ع) استناد می‌کنید و معتقدید برای بیان حقایق از امیرمومنان درس گرفته اید و در این راه هرگز هراسی هم به دل را نمی دهید.

بله، آقای قلعه نویی گفتن حق سیره درستی است و بیان آن بر هر مسلمانی واجب است اما نباید فراموش کنیم که عفو و بخشش هم از بارزترین ویژگی های امام اول شیعیان بوده و همواره مسلمان از این خصیصه امیرمومنان یاد می کنند.

امام علی (ع) همواره یاران و پیرامونش را به فرو نشاندن خشم رهنمود می ساختند و به همین دلیل است که مولای متقیان در این زمینه می فرماید:

«غضب آتشی است مشتعل، کسی که خشم خود را فرو نشاند، آن آتش مشتعل را خاموش کرده است و آن کس که خشم خود را فرو ننشاند خود اولین کسی است که در شعله‌های آن خواهد سوخت»

سرمربی آبی ها؛ می‌دانیم که از برخی دشمنی‌ها که علیه‌ات واداشته‌اند خشمگین شده ای.

واضح است که از فاش کردن مسائل شخصی و خانوادگی که برای تخریبت به کار بسته اند، عصبی هستی.

به مقاله هایی که شاید بارفنی چندانی نداشته‌اند و برای ضربه زدن به وجهه ات نوشتند همچنان موضع داری و می‌خواهی به نوعی تلافی کنی، اما همان طور که در شجاعت و جوانمردی امام علی (ع) را الگوی خود قرار داده ای، پس در زمینه خشم هم از امیر مومنان الگو بگیر و با آرامش بیشتری به راهت ادامه بده.

 

«برخی خبرنگاران اجنبی پرست هستند»، «برخی قلم‌ به دست‌ها، قلم فروش هستند»، «برخی قلم‌ها آلوده‌اند»، «برخی خائن هستند» و خبرنگاران پاکند و اما...

آقای قلعه نویی اینها جملاتی هستند که در چند وقت اخیر برخی خبرنگاران ورزشی را با همین عناوین مورد خطاب قرار داده اید و تاکید دارید که برای مشخص شدن خبرنگاران پاک از ناپاک چنین صحبت هایی را انجام می دهید!

حال اینجا یک سوال اساسی وجود دارد؛ آقای قلعه نویی اگر روزی خبرنگاران ورزشی بخواهند در دفاع از مربیان پاک و امثال آن دفاع کنند، اگر به جای « برخی خبرنگاران ناپاک» از واژه «برخی مربیان ناپاک» استفاده کنند، خودتان چه واکنشی نشان خواهید داد؟

برای لحظاتی هر چند کوتاه خودتان را جای خبرنگاران بگذارید (آن دسته خبرنگارانی که واقعا پاک هستند) چه قضاوتی دراین باره خواهند کرد؟

آقای قلعه نویی با این دل‌نوشته به دنبال محکوم کردن کسی نیستیم چون اتفاقاتی رخ داده که نمی توان به راحتی قضاوت کرد.

هرگز نمی توان از اتفاقی که در جلسه خصوصی تان با اصحاب رسانه در انجمن رخ داد و حرف های خصوصی تان منتشر شد چشم پوشی کرد و ما هم قصد نداریم که از ورود به مسائل شخصی و خانوادگی‌تان، از تخریب های بعضا غیر فنی و تهیه و تنظیم مقاله‌ها و گزارش های غرض ورزانه علیه شما دفاع کنیم، اما انتظار این را داریم که شان و منزلت طرفین حتی در جدی ترین مجادله ها رعایت شود و این خواسته به نظر می‌رسد که خواسته زیادی نیست.

*ارتباط صحبت‌های امیر با ایجاد ذهنیت برای هواداران و مردم

جناب آقای قلعه نویی خودت از همه مسائل ریز و درشت فوتبالی کشورمان آگاه هستی و برای آنکه از زوایای پنهان و نقل و قول‌های اخیرتان بیشتر مطلع شوید یک آدرس بسیار آشنا به شما می‌دهم تا عمیق تر مسایل را تحلیل کنید.

«ورزشگاه آزادی، ضلع غربی ورزشگاه، جایگاه خبرنگاران»

در سمت چپ و راست همین جایگاه، هواداران و مردم علاقمند به استقلال در بازی‌های باشگاهی و ملی مستقر می شوند و در همین مکان از ورزشگاه آزادی ارتباط خبرنگاران با این هواداران چهره به چهره است و ارتباط‌ نزدیک‌تری وجود دارد و اینجا همان جایی است که من و دوستانم در بازی های حساس باشگاهی و ملی به این مکان می رویم و مسئولیت خبری مان را پیگیری می کنیم.

حال که سرمربی آبی ها برخی خبرنگاران را اجنبی پرست، قلم فروش، قلم‌های آلوده و .. معرفی کرده، فکر می‌کنید تماشاگران چه واکنشی نسبت به خبرنگارانی که در جایگاه حضور دارند نشان خواهند داد؟

اصلا دوست داریم بدانیم؛ امیر چه واکنشی به این اتفاق دارد و برای آنکه خشک و تر در این جایگاه و در میادین ورزشی نسوزند تدبیرش چیست؟

آقای قلعه نویی در همین رسانه بارها از جسارت، قدرت مدیریت، توانایی‌ات در حیطه مربیگری و ... مطلب نوشته‌ایم اما چون خودت بارها اصرار داشته ای که نقد منصفانه را به جان و دل می‌خرید و از آن استقبال می‌کنید، اراده کردیم که چنین مطالبی را به رشته تحریر درآوریم.

آقای قلعه نویی در صورت امکان اتفاقات و حواشی بازی استقلال و راه آهن را یک بار دیگر مرور کنید و مسائل را خودتان مورد ارزیابی قرار دهید.

خودمان بارها ساختار برنامه نود و اینکه عادل فردوسی پور، تهیه کننده و مجری برنامه گاهی اوقات بر تنش‌های فوتبالی کشور افزوده گلایه کرده‌ایم و منتقدش بوده‌ایم.

اما در همین مسابقه 20 هزار تماشاگر شعار علیه فردوسی پور می‌دهند و چون جنابعالی او را مافیای فوتبال معرفی کرده‌اید، مجری نود را دلال فوتبال می‌خوانند.

در همین مسابقه به خاطر گرفتن یک عکس علیه عکاس ورزشی شعار سر می دهند و جو چندان باب میل اصحاب رسانه نیست چرا که فحاشی علیه قشری که در این فوتبالی که رقم های میلیاردی رد و بدل می شود و آنها کم ترین سهم را دارند، به حق نیست.

دوست داریم بدانیم واکنش شما به این موضوع چیست؟ آیا لحظه انتقام است یا خودت از برخی شعارها که روی سکوها سردادند ناراحتی؟

 

به صراحت می گویی که مدارکی داری که نشان می دهد بدی ها و پلشتی ها در فوتبال ما بیداد می کند، اگر مدارکی از مافیایی بودن فوتبال و زد و بندها داری ارائه کنید تا مسئولان قضایی و انضباطی بر آن برخورد کنند.

ناگفته‌ها بسیارند اما برای آنکه این دل‌نوشته پیامی داشته باشد سخن را کوتاه می‌کنیم و دوباره یاد آور می‌شویم که آقای قلعه نویی، شما مخالفان زیادی دارید اما به همان میزان هستند دوستانی که حمایت‌تان می‌کنند و دوستت دارند.

هنوز ماموریت شما در فوتبال ملی و باشگاه‌ها تمام نشده و باید با آرامش بیشتری به کارتان ادامه دهید.

این روزها استقلال صدرنشین لیگ است و ادامه راه دشوار، لیگ قهرمانان آسیا در راه است و حریفان آسیایی پرقدرت به مصاف تان خواهند آمد و از همه مهم تر اینکه آقای قلعه نویی قضاوت پایانی در کارنامه هر ورزشکار، مربی، مدیر و .. از اهمیت ویژه ای برخوردار است، پس گام ها را طوری بردارید که آیندگان هم مانند آماری که در کارنامه ورزشی تان دارید، در مورد شما قضاوت کنند.

علیرضا خلیفه

انتهای پیام/خ

نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:43 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: انقلاب یک موجود زنده و بالنده است/مراقب باشیم وحدت ملی با رفتار و گفتار ناصحیح مخدوش نشود

محمود احمدی‌نژاد که در مراسم راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در میدان آزادی تهران سخن می‌گفت، با تبریک فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب متعلق به انسان و برای انسان‌ها بوده است.

وی ادامه داد: بالاترین موضوع اصلی آفرینش، انسان است و در واقع انسان بالاترین مخلوق است و تمام جهان برای او خلق شده است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که تحولات اجتماعی تابع تحولات انسانی است، ادامه داد: همه پیامبران آمده‌اند تا حقیقت انسان را در سایه استقرار توحید و عبودیت و عدالت شکوفا کنند. آمده‌اند تا خود انسان را به انسان بشناسند.

وی گفت: فطرت الهی انسان‌ها همه یکی است و تمام حقایق هستی در فطرت الهی انسان‌ها به امانت گذاشته شده است. همه عالم برای این است که انسان کمال پیدا کند و جلوه جمال خداوند و جانشین او در زمین و تجلی اسماء الهی شود.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که انقلاب اسلامی بیداری فطرت‌ها و حرکتی از عمق جان و اندیشه ملت ایران و یک تحول بنیادی است و به همین دلیل است که پایدار است و روز به روز روشن و درخشان‌تر می‌شود، تصریح کرد: انقلاب، بیداری حقیقی و بازگشت به حقیقت انسان‌ها است. رهایی از تمام قید و بندهای اسارت‌آفرین. انقلاب آغاز حرکت برای برپایی جامعه سعادتمند و رسیدن به قله کمال تا جوار رحمت خداوند است.

وی با بیان این‌که ملت ایران ظرفیت تحول‌آفرینی و اقتدار خود را یک بار دیگر در انقلاب اسلامی پیدا کرد و خود را مسوول حفظ و گسترش ارزش‌های الهی یافت، ادامه داد: حرکت‌های انسانی به میزان عمق، خدایی بودن و اتکا به تغییرات درونی و بیرونی انسان‌ها، ماندگارتر هستند و گستره تغییر آنها وسیع‌تر است و به همین بابت امام راحل می‌فرمود ملت ایران الهی شده است.

یعنی تغییرات در درون، اندیشه، ایمان، افق نگاه، آرمان، اراده و همت ملت به وجود آمده است.

رییس‌جمهور افزود: انقلاب یک موجود زنده و بالنده است و حرکت انقلاب از سال 57 آغاز شد و در ایران و گستره گیتی ادامه پیدا کرد. درواقع انقلاب یک حرکت تاریخی برای نیل به آرمان‌های الهی و انسانی است که امروز در همه عالم در جریان است.

احمدی‌نژاد افزود: هر جا انسان است، انقلاب متعلق به اوست و مرز جغرافیا، زبان، حزب و طایفه ندارد. نقطه توقفی ندارد و حق این بود که انقلاب عظیم جهانی از ایران و توسط ملت ایران کلید بخورد.

رییس‌جمهور در ادامه صحبتهای خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن، با بیان اینکه "هر فجری برای ملت ایران مبارک است"، گفت: خورشید عظمت این ملت در هر فجر در افق بالاتر و درخشان‌تر طلوع می‌کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب برای احیای استدلال و عظمت ملت ایران و همه ملت‌هاست و امروز بدترین و بداخلاق‌ترین دشمنان ملت ایران هم اذعان دارند. به فضل الهی ملت ایران و کشور ایران از مستقل‌ترین ملت‌ها و کشورهای جهان است.

احمدی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: احدی نمی‌تواند اراده خود را به ملت ایران تحمیل کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "بالاترین هجمه نظامی و سیاسی دشمنان علیه ملت ایران با دفاع مظلومانه ملت به رسوایی طراحان و حامیان آن انجامید"، تصریح کرد: 34 سال فشارهای گوناگون برای جلوگیری از پیشرفت و عزت ملت و مخدوش کردن استقلال کشور به لطف هوشمندی، وحدت و مقاومت جانانه ملت و فداکاری شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های آنان و رهبری خردمندانه به فصل طلایی ملت ایران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه "امروز هم دشمنان ما با همه وجود در تلاشند تا با فشار، از پیشرفت ملت ایران جلوگیری کنند ولی نمی‌توانند"، خاطرنشان کرد: امروز نه تنها هیچ قدرتی نمی‌تواند کوچکترین تحمیلی به ایران داشته باشد، بلکه این ملت از حقوق اساسی خود سر سوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام قدرت‌های استکباری در برابر عظمت ملت ایران شکست خورده و شرمنده هستند، خاطر نشان کرد: انقلاب برای احیای عزت ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه دوره 150 ساله قبل از انقلاب، دوره تهدید ملت ایران بود، افزود: امروز ملت ایران عزیزترین ملت‌هاست و احترام وصف‌نشدنی و علاقه وافر ملت‌ها به ملت بزرگ ایران، نشانه بارز این حقیقت زیباست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه انقلاب برای پیشرفت، عمران و آبادی کشور است، گفت: قبل از انقلاب 36 میلیون جمعیت داشتیم، شش میلیون بشکه نفت تولید می‌شد و 5.5 میلیون بشکه نفت صادر می‌شد و اکثر کشور در خرابی و فقر بودند، اما امروز البته در شرایط عادی، متوسط روزانه صادرات نفت ما 2.5 میلیون بشکه است، یعنی کمتر از نصف و جمعیت 76 میلیون نفر است، یعنی بیش از دو برابر.

وی ادامه داد: اگر کاهش ارزهای قیمت جهانی را محاسبه کنیم، درآمد سرانه یعنی به ازای هر نفر از محل صادرات نفت قبل از انقلاب تا امروز بیش از پنج برابر شده است، اما وضعیت عمران و آبادی و پیشرفت امروز با آن روز قابل مقایسه نیست.

رییس‌جمهور در ادامه به آمارهایی در مقایسه با قبل از انقلاب و سال‌های اخیر، گفت: قبل از انقلاب تولید سیمان کمتر از هفت میلیون تن بود و قبل از دولت نهم، 32 میلیون بوده است، اما امروز بیش از 80 میلیون تن بوده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در مورد ظرفیت تولید سیمان پنج سال قبل واردات داشتیم، اما سال گذشته و امسال 12 میلیون تن صادرات داشتیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید فولاد قبل از انقلاب کمتر از یک میلیون تن بود و ابتدای دولت نهم، 9.5 میلیون تن بوده است و الان 20 میلیون تن است و تا پایان این دولت انشاءالله به خودکفایی خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید خودرو اوایل انقلاب 0.3 میلیون خودرو در سال بوده است و ابتدای دولت نهم 1.1 میلیون تن بوده است، گفت: الان بیش از دو میلیون است و ما صادرکننده انواع خودرو هستیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ظرفیت تولید پتروشیمی قبل از انقلاب بسیار ناچیز و ابتدای دولت نهم، 25 میلیون تن در سال بوده است، گفت: ظرفیت تولید پتروشیمی امروز از مرز 56 میلیون تن گذشته و بیش از نیمی از آن صادر می‌شود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: ظرفیت تولید برق اول انقلاب، 7000 مگاوات بوده، یعنی حدود 60 سال سرمایه‌گذاری در برق، 7000 مگاوات بوده است و اول دولت نهم، 38 هزار شد و امروز از مرز 70 هزار گذشته‌ایم و به لطف خدا تا پایان دولت به مرز 76 هزار مگاوات خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره‌سازی آب سدها قبل از انقلاب حدود 12 میلیارد مترمکعب بود، گفت: این ظرفیت ابتدای دولت نهم 33 میلیارد متر مکعب و امروز بیش از 50 میلیارد مترمکعب ظرفیت ذخیره‌سازی آب داریم.

رییس‌جمهور در رابطه با ساخت آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی، گفت: هشت سال قبل از دولت نهم، 3994 کیلومتر و پس از آن 11 هزار و 723 کیلومتر یعنی نزدیک سه برابر بوده است.

وی با بیان اینکه تولید مسکن روستایی و شهری، هشت سال قبل از دولت نهم، سه میلیون و 209 هزار مسکن بوده، گفت: در این دولت تا الان، شش میلیون و 783 هزار واحد مسکونی ساخته شده است و برای اولین بار تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارهای کشور پیشی گرفته است، البته تعداد زیادی از واحدهای مسکونی هستند که خالی هستند.

احمدی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود در مراسم راهپیمایی امروز تهران، به بیان آماری از پیشرفت‌های کنونی و دوران بعد از انقلاب پرداخت و گفت: تولید کشاورزی تا قبل از انقلاب سالانه 25 میلیون تن، اول دولت نهم 87 میلیون و هم‌اکنون 110 میلیون تن است. همچنین توسعه تلفن ثابت، سیار، گاز، آب شهری و روستایی نیز با قبل قابل مقایسه نیست.

رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه "حدود 20 هزار روستا و بیش از 900 شهر از گاز طبیعی استفاده می‌کنند"، افزود: در این هفت - هشت سال اخیر میزان مدرسه‌ای که ساخته شده معادل نیمی از تمام مدارسی است که طی هشتاد سال در کشور ساخته شده است.

وی اضافه کرد: ورزشگاه‌هایی که ساخته شده است نیز معادل همه ورزشگاه‌هایی است که قبل از دولت نهم ساخته شده است. این موضوع در مورد کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و بخش‌های گوناگون صدق می‌کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "تولید کتاب نیز در این چند سال اخیر یازده برابر شده است"، گفت: سرعت رشد علمی کشور نیز یازده برابر متوسط جهان شده و ما از نظر متوسط رشد علمی مقام اول را کسب کرده‌ایم.

وی همچنین با بیان اینکه "در این بین چند کار نو و استثنایی نیز انجام شده است"، به بیان این فعالیت‌ها پرداخت و اظهار کرد: یکی از اینها تولید داروهای نوترکیب است و در این راستا هر چقدر کشورها صنعتی و روابط اجتماعی پیچیده‌تر می‌شود مریضی‌ها نیز پیچیده‌تر خواهد شد و مریضی‌های سخت و صعب نیاز به داروهای جدید دارد که پایه این داروها زیست‌فناوری و بسیار گران‌قیمت است.

رییس‌جمهور افزود: یک گرم از بعضی از این داروها یک میلیون دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می‌شود. قبل از انقلاب ما مطلق از این داروها نداشتیم. قبل از دولت نهم، چهار دارو و امروز 29 داروی نوترکیب داریم.

وی با بیان اینکه در نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین نیز جزو کشورهای برتر دنیا هستیم، افزود: برای اولین بار توسط دانشمندان و متخصصان ایرانی موجود زنده به فضا پرتاب شد و سالم به زمین برگشت. آنهایی که اهل فن هستند می‌دانند فرستادن موجود زنده به فضا و بازگرداندنش به زمین نشان دهنده این است که ما در ده‌ها رشته علمی دنیا در مرز علم در سطح جهان حرکت می‌کنیم. برای اینکه یک موجود زنده با فشار یا با کم و زیاد شدن هوا یا با ضربه آسیب‌های اساسی می‌بیند.

رییس‌جمهور در توضیح این مطلب اضافه کرد: ما خودمان دستگاه پرتاب‌کننده، محفظه نگهدارنده، سیستم‌های ارتباطی بین آن دستگاه با زمین، سکوی پرتاب، چتر نجات، دستگاه‌های اندازه‌گیری کننده شرایط زیستی را ساختیم و در تمام طول پرتاب، فشار، حالات روانی و جسمی، کارکرد اندام اصلی بدن و همه اینها را دانشمندان ما خودشان اندازه‌گیری کردند.

وی همچنین گفت: در این چند روز قبل پیشرفته‌ترین هواپیمای نظامی به دست متخصصین ما ساخته و رونمایی شد و این هواپیما همه ویژگی‌های مثبت و برجسته شکاری، بمب‌افکن‌های کل دنیا را در خود جمع کرده است.

احمدی‌نژاد همچنین اظهار کرد: طراحی، مهندسی، ساخت و آماده پرواز کردن این هواپیما از سوی متخصصان خودمان انجام شده، همچنین ما در ساخت و پرتاب ماهواره جزء معدود کشورهایی هستیم که همه چرخه ساخت و هدایت آن را خودمان انجام داده‌ایم.

رییس‌جمهور در ادامه از اعلام خبرهای جدیدتر در حوزه ساخت و پرتاب ماهواره در کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به زودی ماهواره ایران در مدار 36 هزار کیلومتری قرار خواهد گرفت و ما در کنار چهار - پنج کشور پیشرفته دنیا، از آسمان پیام‌های صلح و دوستی را برای همه بشریت می‌فرستیم.

رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه آنها متوجه باشند که اگر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از هسته‌یی شدن ملت ایران بکار بگیرند، چطور می‌خواهند این دستاورد ایجاد شده را از ملت ایران بگیرند؟ گفت: هرگز چنین نخواهد شد.

احمدی‌نژاد افزود: من سال 86 بارها اعلام کردم که ما هسته‌یی شده‌ایم و به این فناوری دست پیدا کرده‌ایم و الان دیگر وقت درگیری و تقابل نیست. بهترین حالت برای شما و ما، تعامل و همکاری است. برای شما نیز این موضوع بهتر است و شما از درگیری ضرر می‌کنید.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستاوردهای ملت ایران در طول پس از پیروزی انقلاب به خصوص چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در همین چند سال 40 میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند و ان‌شاءالله این رقم به 45 میلیون نفر می‌رسد و مردم می‌توانند از این سهام در بازارهای بورس استفاده کنند و در طول این مدت ارزش سهام آنها سه برابر شده است.

رییس‌جمهور به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: با اجرای این قانون، در طول این مدت 40 برابر 14 سال قبل واگذاری انجام شده است.

وی همچنین با بیان این‌که هدفمندی یارانه‌ها نیز با موفقیت انجام شده است و در خارج از کشور نیز الان به عنوان طرحی موفق در ارتباط با اصلاح اقتصادی در ایران از آن یاد می‌شود، گفت: البته برخی درداخل و خارج تلاش می‌کنند، عزم و هوشمندی ملت ایران را در اجرای این طرح مخدوش کنند و مشکلات اقتصادی کشور که از سال‌ها قبل وجود داشته است، را بر دوش اجرای این قانون بیندازند.

وی با بیان این‌که امیدوارم که با مساعدت و همراهی مردم این طرح به طور کامل اجرا شود، گفت: این قانون جزء معدود راه‌های دور زدن فشارهای اقتصادی دشمن و غلبه بر طراحی‌های خباثت‌آمیز آنها است.

رییس‌جمهور همچنین به کنترل مصرف سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: در این چند سال تعداد خودروها 2.5 برابر شده است. در سال 85 متوسط مصرف بنزین در کشور روزانه 75 میلیون لیتر بود و اکنون با آنکه تعداد خودروها و موتورسیکلت‌ها 2.5 برابر شده است، اما مصرف روزانه بنزین کمتر از 63 میلیون لیتر شده است و اگر رشد قبلی در مصرف بنزین ادامه پیدا می‌کرد، اکنون شاهد مصرف روزانه 135 میلیون لیتر بنزین در کشور بودیم و این به معنای 17 میلیارد واردات بنزین است.

احمدی‌نژاد به مصرف گازوئیل در کشور نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواستند ما را تحریم بنزین کنند، ولی این طرح آنها شکست خورد.

وی به اهمیت قطع وابستگی بودجه دولت و تجارت کشور به درآمدهای نفتی اشاره کرد و افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی صادرات غیر نفتی ما نیم میلیارد دلار بود. قبل از دولت نهم این رقم به هفت میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و سال گذشته از مرز 53 میلیارد دلار گذشت.

رییس‌جمهور افزود: اگر برخی از بداخلاقی‌ها نبود، امسال از مرز 75 میلیارد عبور می‌کردیم و به دشمنان می‌گفتیم نفت از ما نمی‌خرید، نخرید. اصلا نفت به شما نمی‌فروشیم و با صادرات غیر نفتی کشور را اداره می‌کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به نهایی شدن قانون جامع حمل و نقل گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و بسیج تمام دستگاه‌های مربوط، تلاش کردیم که میزان تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم. در سال 84 میزان تلفات جاده‌ای 24 هزار نفر بود، ولی در چند سال اخیر با آنکه تعداد خودروها و مسافرت‌ها دو برابر شده و جاده‌ها 60 درصد اضافه شده است، تعداد تلفات ما به کمتر از 19 هزار نفر رسیده، البته یک تلفات نیز زیاد است، اما خوشبختانه با مدیریت خوب و هماهنگی‌هایی که انجام شد، جان ده‌ها هزار نفر نجات پیدا کرد و اگر روند قبلی ادامه پیدا می‌کرد، این میزان تلفات به 60 هزار نفر در جاده‌ها و شهرها می‌رسید.

وی گفت: طرح‌هایی که اشاره شد، طرح‌های عظیمی است که وقتی یک دولت را هر کدام به تنهایی به خود اختصاص می‌داد و شما می‌بینید که همه اینها در دولت نهم و دهم انجام شده است.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار، خطاب به دولت مردان آمریکایی گفت: اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم.

احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود در مراسم 22 بهمن گفت: امروز ایران هسته‌یی شده و دشمنان ملت ما ناراحت هستند و به بهانه هسته‌یی شدن می‌خواهند مانع حرکت ملت ایران شوند.

رییس‌جمهور ادامه داد: آنها در این رابطه انواع فشارها را وارد کرده‌اند، ولی ملت ایران به لطف خداوند و عنایت امام عصر(عج) و در یک مقاومت الهی و بی‌نظیر پیروز شد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که آنها با این بهانه می‌خواهند به ملت ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: اخیرا ادبیات خود آنها عوض شده است و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو دارای آدابی است و اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: گفت‌وگو باید برای تفاهم، عدالت و رفع سوء تفاهم‌ها و تقویت همگرایی باشد. نباید از گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای تحمیل نظرات استفاده کرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: به صراحت می‌گویم اصلاح گفتار و بیان لازم است، اما کافی نیست. اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم. گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود در راهپیمایی 22 بهمن، با بیان اینکه "کارها و برنامه‌هایی که هرکدام برنامه یک دولت یا چند دولت بود و اجرا نشد، در این دوره اجرا شد"، گفت: اینها همه نشانه عظمت، ظرفیت و توانمندی ملت ایران است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "با ملت ایران می‌شود کارهای بزرگ انجام داد و قله‌های بلند را فتح کرد"، افزود: ملت عزیز من خادم همه ملت هستم و دوستدار همه ملت و فدایی ملت هستم چون از خود ملت هستم و ارباب‌زاده نیستم یعنی از خانواده معمولی و رعیت‌زاده هستم پس می‌توانم به سادگی و راحتی با شما سخن بگویم.

وی با بیان اینکه "انقلاب برای صیانت از کرامت و عزت مردم هم در برابر بیگانگان و هم داخل کشور است"،‌ گفت: همه باید مراقب و حافظ کرامت مردم باشیم. نباید فقر و تبعیض موجب شود حرمت و کرامت احدی از مردم مخدوش شود. این ملت، ملت ثروتمندی است و شایستگی بهترین‌ها را دارد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "انقلاب برای ایجاد فرصت رشد و تکامل همگانی است"، اظهار کرد: باید مراقب باشیم. به خود و بقیه می‌گویم مسئولیت خطرناک است و مقامات حکومتی فرصت بهره‌برداری مادی و شخصی نیست بلکه فرصت خدمت صادقانه و خالصانه و بستری برای نیل به کمال الهی و معنوی است.

رییس‌جمهور ادامه داد: اگر کسی خودش رشد نکند و ایمان، پاکی و اخلاصش هر روز بیشتر نشود، چطور می‌تواند برای دیگران فرصت رشد و کمال فراهم کند؟ این انقلاب برای احیا و استیفای حقوق اساسی ملت از جمله آزادی است. کمال انسان و حاکمیت ارزش‌ها بدون آزادی و انتخاب آزاد بی‌معناست و انتخاب آزاد ارزش‌ها، ارزشمند و کمال‌آفرین است چون آزادی متعلق به همه ملت است و همه باید مراقب باشیم که مبادا در قدرت، اقتصاد، سیاست و حتی در علم و فناوری و در آزادی انحصار درست شود چون انحصار فسادآور است.

وی با تاکید بر اینکه "انقلاب برای وحدت و همبستگی ملی است"، افزود: باید مراقبت کنیم که وحدت ملی با عمل، رفتار و گفتار ناصحیح مخدوش نشود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "انقلاب برای بر هم زدن تبارگرایی و دایره بسته قدرت و مدیریت و باز کردن راه برای فرزندان پراستعداد ملت و باز گرداندن حکومت به ملت و کشور است"، گفت: همه باید مراقب باشیم و با کوچک‌ترین نشانه‌های بازگشت به دوران قبل از انقلاب قاطعانه برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه "انقلاب متعلق به متن مردم است و به هیچ حزب،‌ گروه و طایفه‌ای به طور خاص و ویژه تعلق ندارد"، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت، از جمله عدالت اقتصادی، اجتماعی، قضایی، آموزشی و سیاسی است. مراقبت از انقلاب و تداوم حرکت آن یک امر ضروری و واجب است. مسئولان همه باید برای مردم و در کنار مردم و فقط در خدمت مردم و انقلاب عظیم ملت ایران باشند پس همه باید مراقب باشیم مبادا خدای ناکرده روزی بیاید که عده‌ای خاص صاحبان قدرت و ثروت به مراکز تصمیم‌گیری دسترسی داشته باشند و خواست خود را تحمیل و عملیاتی کنند ولی توده‌های مردم از آن محروم باشند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: نباید به سیری ظالمان و سوء‌استفاده‌کنندگان و متجاوزان به بیت‌المال و همزمان گرسنگی و فقر مظلومان و محرومیت جوانان و آحاد مردم رضایت داد و این خادم کوچک ملت هرگز به اقداماتی که خدای نکرده به چنین وضعی منجر شود رضایت نخواهم داد و ما نباید هیچ سندی را علیه منافع عمومی و مصالح ملت امضا کنیم و این خادم کوچک هرگز امضا نخواهم کرد.

رییس جمهور با بیان این‌که ما نباید هیچ سندی را علیه منافع عمومی و مصالح ملت امضاء کنیم و این خادم کوچک هرگز چنین سندی را امضاء نخواهند کرد، افزود:باید به گونه‌ای عمل کنیم که ملت همواره به قدرت عدالت‌آفرینی و انسان‌سازی و استیفای حقوق فردی و اجتماعی توسط انقلاب امیدوار باشد و هر روز امیدوارتر شود.

وی افزود: امروز همه مسوول صیانت از اساس انقلاب و جمهوری اسلامی هستیم و حفظ اساس انقلاب به حفظ پاکی و پاکدستی، تقوا، دفاع از حقوق مردم، اجرای عدالت، خدمت‌گزاری صادقانه و مقابله با رانت‌خواری‌ها و زیادی‌خواهی‌ها و پیگیری پیشرفت کشور است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که انقلاب و جمهوری اسلامی برای پاکی و عدالت و تامین عزت و کرامت و حقوق اساسی مردم آمده است، گفت: حفظ انقلاب در گرو همین است و همین محور وحدت ملی ماست و همه باید با هم و پشت سر رهبری برای صیانت از ارزش‌های انقلاب و حقوق ملت تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: این پیمان ناگسستنی ما با رهبری عزیز انقلاب و ملت است و دشمنان آرزوی گسستن این پیمان را به گور خواهند برد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز به واسطه‌ی فشار‌های ناجوانمردانه‌ی دشمنان مردم در فشارند و دولت هم به طور شبانه‌روزی در تلاش است، تا مشکلات را برطرف کند و ان‌شاء‌الله در آینده در وقت مناسب درباره‌ی ابعاد توطئه و اقدامات دشمن علیه ملت ایران توضیحاتی را ارائه خواهم داد و هم‌چنین کارهای دولت را هم توضیح می‌دهم و می‌گویم اگر این کارها نبود وضع چه‌طور می‌شد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: آنها می‌خواستند شیرازه امور در ایران از هم بگسلد، اما به اهداف خود نرسیدند و هم‌اکنون دولت و به شدت از نارضایتی جمع کثیری از ملت در رنج است و همه توان خود را به کار می‌گیرد. اما به هر ترتیب امروز همه باید کمک و همراهی کنند و به وحدت بیشتری نیاز داریم تا خادمان در دولت بتوانند مشکلات کشور را حل کنند و فشار سنگین تحمیلی را از دوش مردم بردارند.

وی با بیان این‌که انتظار نیست که دولت هم از خارج و هم از داخل تحت فشار باشد، گفت: البته در مورد مسائل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت‌های مهمی است که باید با ملت در میان بگذارم، اما امروز به خاطر این‌که طعم شیرین پیروزی انقلاب در کام مردم تلخ نشود و به خاطر رهبری عزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موکول می‌کنم.

رییس جمهور گفت:‌این دولت تا آخرین روز مسوولیت مثل روز اول کار خواهد کرد و با افتخار همه توان خود را وقف ملت خواهد کرد. ما یک جان ناقابل داریم که این جان ناقابل ما فدای ملت، انقلاب و فدای آرمان‌های الهی انقلاب می‌شود.

وی هم‌چنین به برگزاری انتخابات سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: انتخابات و انتخاب حاکمان حق ملت است و قانون اساسی مترقی ما که والاترین میثاق ملی و دستاورد انقلاب است، به صراحت بر این حق تاکید کرده است.

احمدی‌نژاد اظهار کرد: اصل 6 و ده‌ها اصل دیگر به روشنی بر این حق ملت پافشاری و تاکید کرده و اصولا کشور و حاکمیت متعلق به مردم است و آنها حق دارند حاکمان خود را انتخاب کنند.اراده‌ی مردم نیز موتور و نشان‌دهنده سمت‌وسوی حرکت کشور است.

وی تاکید کرد: کسی فکر نکند که رای مردم فقط یک کاغذ و یک عدد است، این‌طور نیست آراء مردم تجمیع اراده‌های مردم است که از طریق منتخب ملت در کشور جاری می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: به فضل الهی و به خاطر ویژگی‌های انقلاب و ملت ایران بیشترین انتخابات در این کشور برگزار شده است و همیشه نظر جمعی ملت ایران بهترین بوده است و امروز هم باید نظر جمعی ملت را بهترین شمرد.

وی گفت: همه سلیقه‌ها بیایند و کسی خود را جای مردم نپندارد و با کوته‌بینی تصور نکنند که می‌توانند جای مردم تصمیم بگیرند.

رییس جمهور هم‌چنین اظهار کرد: برخی گفته‌اند که می‌خواهند انتخابات را مدیریت و مهندسی کنند. من با افتخار می‌گویم که ملت بزرگ ایران راه خود را به خوبی می‌شناسد و به افراد و به گروه‌های مدعی نیازی ندارد و باید اخلاق و قانون رعایت شود و هر کس برنامه‌ی خود را بیان کند.

وی با بیان این‌که تخریب دیگران برای اثبات خود خلاف قانون و اسلام است و ملت بزرگ هم‌چون گذشته به او پاسخ خواهند داد، افزود: امام عزیز ما فرمودند ملت الهی شده است و هیچ کس نمی‌تواند اراده خود را به مردم تحمیل کند. من اطمینان دارم که ملت عزیز ایران بهترین گزینه را انتخاب می‌کند و هر کسی را که ملت برگزیند بهترین گزینه خواهد بود.

وی افزود: هر کس که پشتوانه‌ی بالای رای مردم را با خود همراه کند، باید بهترین گزینه دانست و همگی باید به رای مردم احترام بگذاریم. وقتی که رهبری معظم انقلاب و امام راحل می‌فرمایند من یک رای بیشتر ندارم، بقیه باید مراقب عمل و سخن خود باشند و نباید برخی به گونه‌ای حرف بزنند و یا عمل کنند که بهانه به دست دشمنان فریبکار ایران بدهند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: انتخابات آزاد‌شدن انرژی عظیمی است که معاملات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به نفع ملت‌ها رقم خواهد زد. موانع و مشکلات کشور و ملت‌های آزادی‌خواه بایک انتخابات پرشور در برابر ملت ایران و سایر ملت‌ها برداشته خواهد شد. اگر برفرض 49 یا 50 میلیون نفر واجد شرایط داشته باشیم و همین حدود در انتخابات شرکت کنند، جایی برای شیطنت‌های شیاطین انس و جن نخواهد بود.

رییس جمهور گفت: جز عده‌ی قلیلی که به لحاظ جسمی امکان مشارکت ندارند، همه واجدین شرایط بیایند و آینده درخشان ملت ایران و جامعه بشری را رقم بزنند و این نظر ملت و رهبری عزیز است و به فضل الهی چنین خواهد شد.

وی اظهار کرد: مطمئنم که ملت ایران یک‌بار دیگر در خرداد‌ماه 92 عظمت و اراده و شکوه و عمق نگاه و هوشمندی نگاه خود را به جهانیان نشان خواهد داد.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: جهان در حال تحول است و همه ملت‌ها و انسان‌ها ناراضی و ناراحتند که آرزوی‌های بشر در طول تاریخ محقق نشده است و ظلم و تبعیض همه‌گیر است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: با طراحی‌های مدرن و پیچیده اقتصادی، روزانه از جیب‌ همه ملت‌ها، ثروت‌ها را غارت و به جیب خود سرازیر می‌کنند و با طراحی‌ فضا‌های رسانه‌ایی و به ظاهر فرهنگی اندیشه‌ها را نابود می‌کنند و شخصیت‌ها را در هم می‌شکنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی جهان امروز، خلاء مدیریت صالح است در همه‌جا و بویژه در مراکز اصلی مدیریت بین‌الملل این مشکل به وضوح خودش را نشان می‌دهد. مستکبران و صهیونیست‌های بی‌فرهنگ به پایان راه رسیده‌اند. در بن‌بست حرکت می‌کنند. تجربیات بشری که با شعار سعادت انسان جای باز کرده‌اند، همه شکست خورده‌اند. مارکسیسم رفته است و سرمایه‌داری نفس‌های آخر را می‌کشد.

رییس قوه مجریه افزود: اما در طول تاریخ عمر انسان، همه موجودیت انسان در زمستان ظلم، جهل و خرافه و استکبار سپری شده است اما هنوز حقیقت انسان ناشکفته و ناشناخته است؛ چه آرزو‌های که بر باد رفت و چه استعدادهایی که ناشکفته پر پر شد. اما امروز یک مطالبه عمومی و انتظار عمومی در حال شکل‌گیری است، زیرا خداوند بهار را وعده داده است، یعنی آمدن کسی که پاک‌ترین، مومن‌ترین و عادل‌ترین و عاشق‌ترین به مردم است، همه دروازه‌های علم، معرفت و عشق را به روی بشریت می‌گشاید و با احیای کرامت و بیداری فطرت انسان‌ها، همه زیبایی و رحمت خداوندی را یکجا به انسانها هدیه می‌کند، کسی که نسبتش با همه ملت‌ها و انسان‌ها یکسان است.

وی با بیان اینکه "همانگونه که خالق و رسول خاتم برای همه‌اند، او (امام زمان) برای همه است"، اظهار کرد: او همه را دوست دارد و از رنج نوع آدمی رنج می‌برد. از جنس نور و مهربانی و عینیت قرآن و عدالت و توحید و کمال انسانی است. کسی که بهار حقیقی را با زودن جهل و خرافه و تبعیض و با شاخ گل‌های عشق و پرستش به بشر تقدیم خواهد کرد و خرمی دوران‌ها را تا ابد تضمین می‌کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: کسی که بالاترین هدیه الهی به نوع انسان، بلکه عالم هستی است. آری، فرزند گرامی رسول (ص) خدا و موعد امم و مصلح کل و وارث همه انبیاء و اولیاء و جلوه نبوی، علوی، فاطمی، حسنی و حسینی،‌ در راه است. او می‌آید و حقیقت ناب را عرضه می‌کند و انسان را تا رسیدن به اوج به آسمان یاری و همراهی می‌کند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: پیروزی انقلاب عظیم اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، برای تمهید مقدمات و حاکمیت او است و او خواهد آمد. بیاید همه با هم به استقبال بهار برویم. یاد امام و شهیدان را گرامی ‌می‌دارم و در برابر عظمت ملت و جانبازان و آزادگان و ایثارگران، سرتعظیم فرود می‌آورم از همه مردم اقشار مختلف، طوایف سراسر کشور، میهمان‌ها و رسانه‌ها که همه آمده‌اند تشکر می‌کنم.

وی در پایان خطاب به جمعیت حاضر گفت: گزارش‌ها می‌گوید تمام شهرها و روستاها مملو از انسان‌های پاک‌، خداجو و عاشق ارزش‌های الهی و مصمم است. از همه شما بخاطر خلق حماسه دیگر جاودانه دیگر سپاسگزارم. زنده باد بهار، زنده باد بهار، زنده باد بهار.

انتهای پیام/

نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:42 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: 132 تروریست در ادلب کشته شدند/ مرگ سرکرده تروریست‌ها در دیرالزور

در عملیات ارتش سوریه در منطقه معره نعمان پایگاه تروریست‌های جبهه النصره وابسته به القاعده نابود شد و 37 تروریست کشته شدند، این تروریست‌ها به ایست بازرسی ارتش سوریه در منطقه رامی حمله کرده بودند.

در عملیات ارتش سوریه در منطقه «جسر الشغور» پایگاه تروریست‌ها نابود شد و دست کم 60 تروریست‌ کشته شدند.

درگیری ها میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در منطقه «وادی الضیف» و «الحامدیه» ادامه دارد و 10 نیروی ارتش سوریه جان خود را از دست دادند و 35 تروریست نیز کشته شدند.

از سوی دیگر تروریست‌ها در منطقه بستان القصر فاجعه جدیدی رقم زدند، تروریست‌ها چندین شهروند سوری را در این منطقه به قتل رسانده‌اند و اجساد آنها را در رودخانه «قویق» انداخته اند.

هنوز آمار دقیق کشته شدگان منتشر نشده است.

در عملیات ارتش سوریه در دیر الزور و حومه دمشق «خلف النوری» سرکرده گردان «ابو حفص» و «مازن فؤاد جواد» سرکرده یک گروهک تروریستی کشته شدند.

انتهای پیام/++

نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:41 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: حضور باشکوه ملت درس وحدت و اطاعت از ولایت را به مسئولین داد

سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جمع میلیونی راهپیمایان تهرانی و در میدان آزادی تهران گفت: ملت ایران امروز امریکا را له کرده و به مسئولین درس وحدت دادند.

نقدی با اشاره به عظمت ملت ایران بیان کرد: امروز رکورد راهپیمایی 22 بهمن سال 88 نیز شکسته شد و حضور عظیم ملت ایران استکبار جهانی را مقهور و مبهوت کرد.

وی ضمن یادآوری تحریم های بی اساس امریکا تصریح کرد: امروز جای رییس جمهور امریکا خالی بود تا بیاید و نتایج تحریم‌های بیهوده خود را ببیند.

نقدی بصیرت مثال زدنی ملت ایران را یادآور شد و تصریح کرد: انفجار جمعیت و حضور بی سابقه ملت در راهپیمایی امروز نمایش اوج ولایت مداری ملت ایران بود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران سرآمد ملت های دنیاست و نه طول تاریخ و نه عرض جغرافیا ملتی به این والایی کرامت ملت ایران ندیده است.

وی ولایت فقیه را کیمیای ملت دانست و خاطرنشان کرد: کیمیایی که ملت را به این عظمت رسانده است چیزی جز گوهر بی بدیل ولایت نبوده و تنها و تنها رهبری ولایت است که می تواند ملتی را اینگونه متحد و منسجم نگه دارد و از معبرهای سخت و دشوار عبور دهد.

نقدی ضمن تقدیر از حضور باشکوه ملت ایران بیان کرد: سیلی ملت ولایت مدار ایران امروز به گونه امریکا و همه مستکبران نواخته شد و سران امریکا اگر نخواهند درس عبرت بگیرند به زودی به کمونیسم در زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

وی خطاب به دولتمردان منفور آمریکا بیان کرد: ملت ایران امروز در خیابان آزادی با امریکا مذاکره کرد و حرف خود را زد، حال امریکا باید جواب ملت هوشیار و آگاه را بدهد و ما منتظر جوابیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج بیان کرد: تنها جوابی که ملت ایران را قانع می‌کند قطع حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی و اعتراف به تمام حقوق هسته ای و حقوق قانونی ملت ایران است.

وی همچنین لغو تمام تحریمها و قراردادهای ظالمانه را جواب مورد انتظار ملت ایران دانست و افزود: امریکا باید تمام پایگاه های نظامی خود را از تمام کشورها برچیده و ناوهایش را از خلیج فارس جمع کند و همچنین از ملت ایران به خاطر تمام جنایات پلیدش عذرخواهی کند. اینها تنها علایمی است که نشان می دهد امریکا آماده آدم شدن است.

نقدی در پایان خطاب به مسئولین و رؤسای قوا تأکید کرد: ملت با این حضور درس بزرگی به مسئولین داد و آن هم وحدت و اطاعت از ولایت بود؛ امید است مسئولین درس گرفته و با وحدت ملت را به نقطه ای که شایسته آن است که همان جهانی شدن انقلاب و حاکمیت اسلام است پیش ببرند.

انتهای پیام/

نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:40 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: بازتاب حماسه ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان/ تمرکز بر ۴ محور مجزا

هر چند سی‌وچهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته اما با توجه به شرایط خاص ایران در سطح منطقه و جامعه بین‌المللی، کماکان از اهمیت برگزاری سالروز این روز تاریخی کاسته نشده و رسانه‌های غربی همچون سه دهه گذشته در تلاشند به انعکاس حضور مردم در این روز بپردازند. در همین راستا بود که امسال نیز نزدیک به 220 خبرنگار خارجی برای پوشش خبری این واقعه وارد ایران شدند.

نکته جالب توجه این بود که گزارش‌‌ رسانه‌های خارجی بر چهار محور مجزا متمرکز شده بود.

با توجه به سال‌ها اعمال فشار غرب بر ایران که با هدف ناراضی ساختن ایرانی‌ها و در نهایت ایجاد تفرقه میان مردم و نظام صورت گرفته بود، برخی رسانه‌های خبری نظیر شینهوا، الجزیره و سانا بر حضور حداکثری ملت ایران و اعلام حمایت آنها از رهبری متمرکز شدند. به عنوان مثال، خبرگزاری شینهوا در این زمینه نوشت: «مردم ایران در شهرهای مختلف با حمل پلاکاردهایی در حمایت از رهبران ایران، با هجوم به خیابان‌ها، انقلاب اسلامی را گرامی داشتند».

به نوشته این خبرگزاری چینی، انقلاب 1979 در ایران، رژیم شاه که مورد حمایت آمریکا بود را به رهبری آیت الله خمینی ساقط کرد؛ رویدادی که یک نقطه عطف در تاریخ ایران بود. بنابراین، مردم در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها آمدند و با حمل تصاویری از بنیانگذار انقلاب اسلامی و جانشینش «آیت اله علی خامنه‌ای» پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.

شبکه الجزیره نیز با اشاره به حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن نوشت: «در تهران، تظاهرکنندگان با تکان دادن پرچم‌ها و پلاکاردهایی در حمایت از رهبران ایران در میدان آزادی تجمع کردند و از حکومت ایران حمایت کردند. راهپیمایان همچنین شعار مرگ بر اسرائیل نیز  سر دادند و بعضی از آنها تصاویری از «آیت اله علی خامنه ای» با خود داشتند».

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با انتشار گزارشی درباره برگزاری راهپیمایی مردم ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، نوشت که مردم ایران با شعار «حماسه وحدت و مشارکت ملی» تظاهرات میلیونی برگزار کردند.

به نوشته این خبرگزاری، مردم ایران صبح امروز به مناسبت سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به منظور تاکید بر حمایت از اصول انقلاب و همبستگی با اهداف آن، تظاهرات میلیونی در سراسر کشور برگزار کردند.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد با توجه به درخواست اخیر آمریکا برای مذاکره با ایران، برخی رسانه‌ها بر نوع واکنش مردم ایران و شعارهای آنها علیه آمریکا و اسرائیل متمرکز شده بودند. به عنوان نمونه، خبرگزاری آسوشیتدپرس این گونه گزارش داد: «ایرانی‌ها برای گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد انقلاب سال 1979 که یک پادشاهی طرفدار غرب را کنار زد و جمهوری اسلامی را روی کار آورد، در سرتاسر این کشور راهپیمایی کردند. بسیاری از تظاهرات‌کنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند. این‌ها شعارهایی است که معمولا برای محکوم کردن دشمنان جمهوری اسلامی به کار می‌رود».

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت: «مردم ایران در سراسر این کشور در راهپیمایی شرکت کردند تا سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی سال 1979 را گرامی دارند. آنهایی که در این راهپیمایی شرکت کردند، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند».

رسانه‌های اسرائیلی نیز که توجه ویژه‌ای به رخدادهای داخلی ایران دارند، اخبار راهپیمایی امروز را بازتاب دادند. پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل از جمله رسانه‌هایی بود که این خبر را بازتاب داد و نوشت: صدای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در سرتاسر ایران به گوش رسید.

این روزنامه ادامه داد:‌ «ایران در چند سال اخیر از این موقعیت برای نشان دادن اعتراض خود به فشارهای غربی‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران، استفاده کرده است».

شبکه‌های تلویزیونی المنار و المیادین از دیگر رسانه‌هایی بودند که در گزارش‌های خود به این شعارها اشاره کرده بودند.

اما محور سوم گزارش رسانه‌های غربی بر بازتاب سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره آمادگی برای مذاکره با آمریکا در صورت متوقف شدن فشار غربی‌ها متمرکز شده بود.

خبرگزاری رویترز در همین راستا نوشت: «احمدی‌نژاد مذاکره تحت فشار را رد کرد».

این خبرگزاری انگلیسی ادامه داد:‌ «محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری اسلامی ایران در سی‌وچهارمین سالگرد انقلاب اسلامی اعلام کرد که کشورش بر سر برنامه هسته‌ای خود تحت فشار مذاکره نمی‌کند اما اگر فشارها از این کشور برداشته شود، حاضر به مذاکره است».

خبرگزاری آسوشیتدپرس از دیگر خبرگزاری‌هایی بود که به بازتاب سخنان احمدی نژاد در این زمینه پرداخت و نوشت: «احمدی‌نژاد گفت اگر فشار غرب متوقف شود آماده مذاکره با آمریکا است».

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز درباره مذاکره با ایران به بخش‌هایی از سخنان احمدی‌نژاد اشاره کرد و در گزارش خود آورد: «اگر دشمنان ما تحریم‌ها را کاهش دهند و خواستار مذاکره شوند، شخصاً برای مذاکره می‌روم».

نکته جالب توجه این بود که رسانه‌های اسرائیلی از راهپیمایی امروز فقط بحث «مذاکره با آمریکا» را دیدند. راهپیمایی امسال نیز مشابه سال‌های گذشته با سخنرانی رئیس‌جمهور همراه بود و «محمود احمدی‌نژاد» صحبت‌های زیادی را در مورد لزوم وحدت میان سران قوا مطرح کرد. اما در این بین رسانه‌های اسرائیلی بدون توجه به حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز، بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور را که با موضوع شرایط مذاکره با آمریکا مطرح شد، برجسته کرده و به آن پرداختند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» خبر راهپیمایی امروز را با برجسته کردن بخشی از صحبت‌ رئیس‌جمهور که مذاکره با آمریکا را به پایان تهدیدات علیه ایران منوط کرد، منتشر کرده است.

در حالی که صحبت‌های امروز رئیس‌جمهور تائید صحبت‌های چند روز قبل رهبر انقلاب بود، اما این روزنامه اسرائیلی تلاش کرده اظهارات امروز احمدی‌نژاد را پذیرش مذاکره با آمریکا جلوه دهد.

این روزنامه در این مورد نوشته است: «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور ایرانی‌ها روز یکشنبه گفت اگر غرب فشار خود را که به دلیل برنامه هسته‌ای ایران به این کشور وارد شده، متوقف کند، وی آماده مذاکره مستقیم با آمریکا است.

این در حالی است که رئیس‌جمهور هم امروز با رد مذاکره مستقیم با آمریکا در شرایط فعلی گفته است: اخیرا ادبیات خود آنها عوض شده است و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» هم دیگر رسانه اسرائیلی بود که خبر راهپیمایی امروز را منتشر کرده است. این روزنامه هم نظیر «هاآرتص» صحبت‌های رئیس‌جمهور را به عنوان محور اصلی خبر خود انتخاب کرده است.

«جروزالم‌پست» در این مورد نوشته است که رئیس‌جمهور ایران گفت که اگر دشمنان اسلحه خود را از سر ایران بردارند، ایران حاضر است با دشمنانش مذاکره مستقیم داشته باشد.

این روزنامه در مورد راهپیمایی امروز هم نوشته است که مردمی که پارچه‌نوشته‌هایی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «ما تا آخر هستیم» حمل می‌کردند، در میدان‌ اصلی تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران تجمع کردند.

«یدیعوت آحارانوت» دیگر روزنامه اسرائیلی است که این خبر را منتشر کرده و بدون پوشش میزان حضور مردم در راهپیمایی تنها سخنان رئیس‌جمهور را پوشش داده است. این روزنامه نوشته است: «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهور ایران در صحبت‌های خود در جریان راهپیمایی سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی به مذاکره با غرب با موضوع برنامه هسته‌ای ایران کشور اشاره کرد.

محور چهارمی که برخی رسانه‌های خبری برای بازتاب سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر آن متمرکز شدند، بحث انتخابات ریاست جمهوری ایران بود که برای این منظور از سخنان احمدی نژاد بهره گرفتند. به عنوان مثال بی‌بی‌سی در این راستا نوشت: «رییس جمهوری ایران در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب در تهران به کسانی که می‌خواهند انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را "مدیریت و مهندسی کنند"، هشدار داد.

بی‌بی‌سی ادامه داد:‌ «احمدی‌نژاد امروز در نطقی که مستقیما از تلویزیون ایران پخش می‌شد، گفت که انتخاب کردن حاکمان حق مردم ایران است و این حق در قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته است. کسی فکر نکند که رأی ملت فقط یک عدد است... نظر جمعی مردم را باید بهترین شمرد. کسی خود را جای مردم نپندارد و با کوته‌بینی تصور نکند که می‌تواند به جای مردم تصمیم بگیرد».

به نوشته این رسانه انگلیسی، احمدی نژاد گفته، شنیده شده کسانی می‌خواهند انتخابات را مدیریت و مهندسی کنند بنابراین به مسئولان هشدار داد به گونه‌ای سخن نگویند که "بهانه به دست دشمنان ملت ایران بدهند».

انتهای پیام/ه.ص

نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:39 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: حماسه حضور مردمی که «تا آخر ایستاده‌اند»/ رکورد جدید مشارکت در فجر34

راهپیمایی عظیم 22 بهمن همزمان با سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب ‌اسلامی ایران از ساعت 9 صبح امروز یکشنبه در تهران و همزمان در 930 بخش، شهر و شهرستان و 4000 روستای کشور ‌آغاز شد.

شهر آماده ثبت شکوه پیمان ملت در فجر 34

از روزهای گذشته همزمان با دعوت همه گروه‌ها، شخصیت ها و تشکل های فعال در عرصه های گوناگون، دستگاه‌های مختلف نیز تمهیدات لازم را برای آراسته و آماده سازی مسیرهای راهپیمایی عظیم 22 بهمن در تهران بزرگ اندیشیده و از صبح امروز همه چیز برای ثبت یک حماسه دیگر آماده بود.

بیش از 220 خبرنگار خارجی و 1600 خبرنگار داخلی- عکاس و عوامل تصویر برداری و خبری (در تهران ) و بیش از 2000 خبرنگار،عکاس و تصویربردار در تمامی استانهای کشور و اکثرشبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله 300 گروه خبری  و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام استانهای کشوردر مسیرهای راهپیمایی ، مراسم 22 بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری ـ تصویری  دادند.

همچنین بسیاری از شبکه های تلویزیونی کشورهای دیگر از جمله شبکه تلویزیونی المنار-الاخبار-روس الیوم – شین هوا چین -فوجی و آساهی ژاپن- شبکهzdf (زد دی اف )آلمان-(سی بی اس )   cbs  و آسوشیتد پرس AP  نیز آمادگی پوشش خبری برنامه را داشته اند و با استقرار در میدان آزادی ، اطلاع رسانی کردند.

استقرار سیستم صوتی بیش از 13 کیلومتردر مسیرهای راهپیمایی ومیدان آزادی و ارائه خدمات صوت  به صورت ثابت و سیار در تهران و ارائه بیش از 180 کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استانها که به عنوان بزرگترین سیستم صوتی  مراسم های ملی در کشورهای جهان شناخته شده است .

ایستگاه موسیقی اقوام ایرانی در مسیر راهپیمایی

به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سازمان میراث فرهنگی ویژه برنامه هایی از قبیل:  ایستگاه موسیقی اقوام ایرانی، اجرای نمایش‌های آیینی، غرفه پذیرایی از راهپیمایان، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و غرفه جاذبه‌های گردشگری ایران را در مسیر راهپیمایی اجرا کرد.

بر اساس این خبر با مشارکت شبکه 2 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی از این شبکه به صورت مستقیم پخش شد.

همچنین برگزاری ایستگاه بزرگ ایران سرزمین شکوه و زیبایی‌ از سوی سازمان میراث فرهنگی ، یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های این سازمان است که در این ایستگاه مهمترین برنامه‌های فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور  ارائه شد.

بر اساس این گزارش در ایستگاه نقاشی، کودکان نمادهای انقلاب اسلامی و دهه فجر را به تصویر ‌کشیدند و به تعدادی از آنها جوایزی از سوی سازمان میراث فرهنگی اهدا شد.

همچنین اقلام فرهنگی با همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی و شبکه 2 سیما، شامل کتاب موزه‌ها و فلش کارت‌هایی با موضوع سخنان مقام معظم رهبری نیز از سوی این سازمان، در بین راهپیمایان توزیع شد.

حضور 20 اندیشمند اروپایی و آمریکایی در غرفه پلاکاردنویسی بسیج دانشجویی

در غرفه پلاکاردنویسی قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی مردم  با استفاده از امکانات موجود در غرفه بر روی پلاکاردهای موجود متونی را نوشتند و به این وسیله پیام خود را به صورتی رساتر منتقل کردند و صدای خود را به وسیله رسانه‌های جمعی به گوش جهانیان رسانند.

همچنین در این غرفه که با شعار «ای خون‌بهای شهیدان، پاس می‌دارمت زجان» برگزار شده برنامه حضور اندیشمندان اروپایی و امریکایی منتقد جهان غرب برگزار خواهد شد. حدود 20 تن از اندیشمندان بین المللی منتقد جهان غرب در این غرفه حضور پیدا  کردند و به سخنرانی و گفت‌وگو با مردم  پرداختند.

براساس این گزارش، در این غرفه فهرستی از شعارهای جدید مناسب برای وضعیت کنونی ایران و جهان که توسط قرارگاه شهید باقری برای این راهپیمایی با درخواست از شعرای انقلابی  سروده شده به همراه بعضی محتواهای فرهنگی دیگر در اختیار مردم انقلابی حاضر در این راهپیمایی قرار  گرفت.

همچنین مسابقه فراخوان مستندات مردمی از راهپیمایی 22 بهمن ماه توسط این قرارگاه برگزار شده است و مردم انقلابی می‌توانند فیلم‌های کوتاه و عکس‌های خود از این راهپیمایی شکوهمند را به نشانی Setad@q-b.ir ارسال کنند. آثار برگزیده در اختیار رسانه‌های جمعی قرار خواهد گرفت تا بازتاب مناسبی از این واقعه عظیم مردمی در رسانه‌های داخلی و خارجی صورت پذیرد.

توزیع تمثال شهدای هسته‌ای در مسیرهای راهپیمایی 22بهمن

تمثال شهید مصطفی احمدی‌روشن، مسعود علی‌محمدی، رضا قشقایی و مجید شهریاری در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن از جمله اقداماتی است که به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت.

پلاکارد‌های «تا آخر ایستاده‌ایم» در دست راهپیمایان

پس از گذشت دقایقی از آغاز راهپیمایی موج خروشان مردم خیابان‌های اطراف میدان آزادی را پرکرد، مردم با پرچم‌های «تا آخر ایستاده‌ایم در دست حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی ایران را فریاد می‌زنند.

سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی که با حضور میلیونی مردم از ساعتی قبل در خیابان‌های تهران آغاز شده است با صحنه‌های بی‌نظیری از ولایت‌مداری مردم همراه بود.

برخی از راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود «من انقلابی‌ام» حمایت قاطع خود را از سخنان اخیر مقام معظم رهبری که به دولت آمریکا فرمودند من دیپلمات نیستم یک انقلابی‌ام نشان دادند.

مردم با توجه به وقایع اخیر یکشنبه مجلس و رفتارهای برخی مسئولان شعار «دشمن ملت ما تفرقه و نفاق است» اعتراض خود را به رفتار برخی از مسئولان ابراز داشتند.

در طول مسیر راهپیمایی امروز برنامه‌های متنوعی برای اقشار مختلف اعم از پیرو جوان، زن و مرد در نظر گرفته شده است.

حوالی خیابان فلسطین دو جوان با اجرای حرکات نمایشی توسط توپ فوتبال و روپایی زدن در حال اجرای نمایش برای راهپیمایان تهرانی هستند.

آغاز مراسم رسمی، شگفتی خبرنگاران خارجی

مراسم رسمی یوم الله 22 بهمن در میدان آزادی راس ساعت 10 با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان ممتاز بین المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و مردم بصیر و همیشه در صحنه و مسئولیت لشکری و کشوری و تعدادی از سفرا و کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی و علما و شخصیتهای فرهیخته فرهنگی،سیاسی، کشورهای اسلامی در تهران آغاز شد.

خبرنگاران خارجی مستقر در مسیر راهپیمایی در تهران و در میدان آزادی از حضور چشمگیر مردم علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی، شگفت‌زده شدند.

استقرار 30 چادر سالمندان و 820 امدادگر در طول مسیر راهپیمایی

جمعیت هلال احمر استان تهران در روز 22 بهمن‌ماه پوشش عملیاتی تمامی مسیرهای راهپیمایی را برعهده داشت.

در یوم الله 22 بهمن‌ماه امسال 30 پایگاه هلال احمر و 820 امدادگر و نجات گر از سوی این نهاد در مسیرهای ولیعصر تا آزادی، صادقیه تا آزادی و میدان فتح تا میدان آزادی مستقر بودند.

همچنین در مسیر راهپیمایان 30 چادر مخصوص سالمندان مستقر شده است تا سالمندانی که در راهپیمایی حضور داشتند و پس از طی مسافتی خسته شده‌اند، در این چادرها اسکان یابند.

براساس این گزارش، 35 دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتور آمبولانس نیز در مسیر راهپیمایی در معابر مستقر شدند.

اورژانس تهران همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای خدمت رسانی به راهپیمایان 22 بهمن سال 91، 45 دستگاه آمبولانس مستقر کرد.

همچنین با توجه به مشکل بودن امکان تردد خودرو در مسیر خیابان آزادی، 6 دستگاه موتورلانس نیز در این مسیر مستقر می‌شود تا در صورت لزوم به سرعت برای ارائه خدمات اورژانسی به مجروحان احتمالی خدمت رسانی شود.

براساس این گزارش، 4 دستگاه خودروی فرماندهی عملیات فوریت‌های پزشکی نیز در این مسیر با تجهیز به 500 بسته عملیات بحران برای استفاده در هر گونه حوادث احتمالی بکارگیری ‌شوند. آمبولانس هوایی اورژانس نیز برای موارد لازم به حالت آماده باش بود.

همچنین، تمام آمبولانس‌های مسیر راهپیمایان با حضور 140 نیروی اورژانس از ساعت 5 صبح آ‌ماده باش بودند و اتوبوس آ‌مبولانس‌ها که درمانگاه‌های سیار اورژانس هستند نیز از ساعت یک بامداد به حالت آ‌ماده باش و فعال بودند.

براساس این گزارش، 20 نفر نیز مسئولیت برقراری ارتباط بین مأموران اورژانس را در عملیات‌های امروز به عهده داشتند، عمده خدماتی که پیش بینی می‌شد ارائه شود مانند سنوات گذشته برای حوادث ترافیکی، مسمومیت و خدمات رسانی به بیماران قلبی، ریوی و افراد مبتلا به فشار خون بود.

همچنین با هماهنگی با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور 5 بیمارستان فیروزگر، امام خمینی(ره) حضرت رسول(ص)، شهدای تجریش و بیمارستان 7 تیر نیز آماده باش بودند تا و بیماران و مجروحان احتمالی به این بیمارستان‌ها ارجاع  ‌شوند.

پرچم 1500 متری ایران بر سر راهپیمایان تهران

راهپیمایان تهرانی همزمان با راهپیمایی با شکوه و پرشور 22 بهمن پرچم 1500 متری ایران را از حوالی میدان انقلاب به سمت میدان آزادی بر بالای سر خود گرفته و به این ترتیب سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

در طول مسیر راهپیمایی امروز تهران صندوق‌هایی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان نقاط مختلف کشور و همچنین کمک به نیازمندان در آستانه سال جدید در نظر گرفته شد تا تهرانی‌ها کمک‌های خود را از طریق این صندوق‌ها به مستمندان برسانند.

چشم‌نوازی ماکت ماهواره سیمرغ در میدان انقلاب تهران

نمایش دستاوردهای علمی کشور در راهپیمایی امروز تهران حس غرور بسیاری از هموطنان را برانگیخت.

نصب ماکت ماهواره بر فراز گنبد مسجد در میدان انقلاب تهران چشم نوازی می‌کرد.

یکی از راهپیمایان تهرانی در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: با وجود تمام تحریم‌ها توانستیم به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم که همه جمع این دستاوردهای در سایه سار انقلاب بوده است. اگر ما انقلاب نمی‌کردیم اکنون هم مانند دوران طاغوت وابسته به غربی‌ها بودیم و هیچ گاه نمی‌توانستیم دستاوردهایی همچون ماهواره سیمرغ داشته باشیم.

در این راهپیمایی حضور دانشجویان و حوزویان از نکات قابل توجه بود؛ دانشجویان و حوزویان همراه با سایر اقشار مختلف مردم با حضور در این راهپیمایی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی و شهیدان با مقام معظم رهبری نیز تجدید بیعت کردند.

اجرای کنسرت سمفونی انقلاب در مسیر راهپیمایی شهروندان تهرانی

کنسرت بزرگ سمفونی انقلاب، امروز همزمان با راهپیمایی 22 بهمن در ضلع شمالی میدان انقلاب اسلامی اجرا شد.

براساس این گزارش این کنسرت با تلاش پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سقوط چتربازان نیروهای مسلح، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی، اجرای سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری جوانان دانش‌آموز و قرائت قطعنامه سراسری 22 بهمن 91 از دیگر برنامه‌های این روز بود.

نمایش پیشرفت‌های رباتیک ایران در راهپیمایی امروز تهرانی

در حاشیه این راهپیمایی بنرهایی از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه رباتیک به نمایش عموم گذاشته شد. در این بنرها ضمن اشاره به دستاوردهای ایران در عرصه رباتیک به معرفی بخشی از این دستاوردها پرداخته شده است. همچنین پخش پلاکاردهایی در خصوص شهدای هسته‌ای از جمله اقدامات انجام شده در راهپیمایی امروز است.

تأکید راهپیمایان تهرانی بر وحدت و انسجام مسئولین کشور

تعدادی از راهپیمایان تهرانی با سر دادن شعار وحدت وحدت، فوری فوری خواستار اتحاد و انسجام هر چه بیشتر مسئولان کشور شدند.

یکی از راهپیمایان تهرانی نیز دست‌نوشته‌ای را حمل می‌کرد که روی آن نوشته شده بود هشدار به مسئولان، اکنون نیازمند وحدتیم.

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع ثبت بهترین خاطره در مسیر راهپیمایی 22 بهمن

شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر همزمان با یوم الله 22 بهمن برنامه‌های متنوع برگزار کرد، بازدید از موزه عبرت، موزه زندانیان سیاسی دوران انقلاب با حضور زندانیان سیاسی دوران ستمشاهی از جمله این برنامه‌هاست.

بر اساس این گزارش، برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع ثبت بهترین خاطره در راهپیمایان از دیگر برنامه‌های یوم الله 22 بهمن است و از بهترین عکس گرفته شده در راهپیمایی 22 بهمن از حضور پرشور شهروندان تقدیر شود.

برپایی ایستگاه فرهنگی ویژه کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، توزیع انواع اقلام فرهنگی شامل نرم افزار سرودهای انقلابی و یادنامه انقلاب میان کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کودک و انقلاب در ایستگاه از جمله برنامه‌های دیگر است.

مجریان برنامه‌های کودک در میان راهپیمایان/برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی تهران

شبکه‌های رادیویی ایران، جوان، تهران، قرآن و فصلی (بهمن)، با حضور در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن، حماسه حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی را پوشش دادند.

رادیو ایران با ویژه برنامه (طلوع) از ساعت 9صبح تا ساعت 13 عصر برنامه‌های ویژه خود را روی آنتن ‌برد. همچنین، همکاران این شبکه رادیویی با برپایی غرفه در خیابان آزادی همراه گروه برنامه ساز ( سلام کوچولو ) به اجرای برنامه‌های زنده و شاد برای کودکان پرداختند.

براساس این گزارش، برنامه شبکه رادیویی جوان (درست مثل بهار) نیز از ساعت 9 صبح تا ساعت 13 توسط همکاران این شبکه  اجرا ‌شد. علاوه بر استودیوی پخش شبکه جوان استودیوهای سیار واقع در خیابان آزادی تقاطع خیابان بهبودی و خیابان آزادی، تقاطع خیابان نورافکن (روبروی استاد معین ) حماسه 22 بهمن امسال را پوشش دادند.

عمو پورنگ، خاله شادونه، اجراکنندگان برنامه فیتیله، عمو قناد، خاله نرگس و دیگر مجریان برنامه کودک به همراه شخصیت‌‌های عروسکی مشهور، به اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان شرکت کننده در راهپیمایی پرداختند.

برگزاری مسابقات مختلف در مسیر راهپیمایی

مسابقاتی مانند هدفگیری، پرتاب توپ، طناب زنی و همچنین مسابقات نقاشی و کاردستی در غرفه‌های مختلفی با تلاش شهرداری‌های محلات مختلف تهران در مسیر راهپیمایی برگزار شد.

اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور هم مسابقه عکاسی با عنوان « سی و چهارمین تجلی حضور» برگزار کرد.

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با استفاده از دوربین عکاسی یا گوشی همراه خود مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را به تصویر بکشند و برای اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.etghannews.ir مراجعه کنند.

 پایگاه سازمان فضایی ایران در خیابان آزادی

پایگاه سازمان فضایی ایران نیز بالنی به شکل موشک ماهواره بر امید به آسمان فرستاده و پلاکاردهایی مبنی بر توانمندی‌های فضایی متخصصان کشورمان درخیابان آزادی نصب کرده است.

مراکزی همچون اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج شهرداری، بانک سپه، مرکز بسیج وزارت امور خارجه، اتحادیه طلا و جواهرفروشان تهران، آب و فاضلاب منطقه 3 ، حوزه مقاومت بسیج 303 حضرت امیرالمؤمنین (ع) و اتحادیه تشکلهای قرآنی کشور و تعداد دیگری از ادارات و نهادها در مسیر انقلاب تا آزادی با برپایی غرفه‌های مختلف به ارایه خدمات متنوع از جمله ارایه اقلام فرهنگی و توزیع پلاکاردها در میان راهپیمایان پرداختند.

شرکت نسل اول و چهارم انقلاب دست در دست یکدیگر در راهپیمایی 22 بهمن

نکته قابل توجه در این تجمع حضور نسل‌های اول و چهارم انقلاب دوشادوش یکدیگر است. نسل‌‌های سوم و چهارمی‌های انقلاب همانند نسل اولی‌ها ضمن تأکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب از گرامی‌داشت آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی سخن می‌گویند.

در همین باره خبرنگار فارس، به گفت‌وگو با یکی از این نسل‌ اولی‌ها پرداخت وی که ایرج حسینی نام داشت در ابتدای گفت‌وگو خاطراتی از روزهای انقلاب و مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی گفت.

وی همچنین بر فرهنگی بودن انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: مردم برای اقامه دین و ارزش‌های اسلامی به صحنه آمدند همان ارزش‌ها و اعتقادات نیز موتور محرک ملت بود.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود به بیان بخشی از دغدغه‌هایش از جامعه امروز ایران پرداخت و اظهار داشت: ما امروز با تمامی سختی‌های موجود همچنان بر سر آرمان‌های انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستیم؛ البته باید بگویم که امروز برخی از مشکلات وجود دارد اما در اصل انقلاب و ولایت فقیه با کسی تعارف و شوخی نداریم.

همچنین خبرنگار فارس به سراغ یک نسل سومی‌ انقلاب رفت که خود را مهدی حامدی معرفی کرد و در ابتدای گفتگویش گفت: امروز سی و اندی سال از انقلابی می‌گذرد که ما در پیروزی آن نقشی نداشتیم اما اعتقاد ما به آرمان‌های انقلاب باعث حضور همیشگی ما در صحنه‌ها است.

وی با بیان اینکه حضور امروز نسل سوم و چهارمی‌ها تجدید بیعتی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب که فقط باید یاد و خاطره آن روزها را گرامی بدارد، حس انقلاب را در تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری می‌داند.

وی به بیان بخشی از دغدغه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب پرداخت و خواستار توجه بیشتر مسئولان به نسل نوجوان و جوان ایرانی شد و بر این نکته تأکید کرد که دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی راه شهدای جهاد علمی را ادامه خواهند داد تا موفقیت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف ادامه یابد.

برپایی غرفه بیداری اسلامی و تأکید راهپیمایان بر گرامیداشت این حرکت اسلامی

برپایی غرفه‌ای در حمایت از بیداری اسلامی از جمله موارد قابل توجه در راهپیمایی امروز بود.

این غرفه در حد واسط چهارراه ولیعصر و خیابان وصال برپا شد که ضمن پرداختن به بیداری اسلامی بخشی از اتفاقات رخ داده در این کشورها به دید عموم گذاشته شده بود.

همچنین معرفی کشورهای اسلامی عربی از جمله دیگر اقدامات غرفه یاد شده بود.

جانبازان هشت سال دفاع مقدس نگین راهپیمایان تهرانی

راهپیمایان تهرانی تصاویر مقام معظم رهبری، امام خمینی (ره) و شهدای جهاد علمی را در دست دارند. تاکید بر حق هسته‌ای کشورمان، هئیت مجدد با آرمانهای امام راحل تاکید بر محاکمه سران فتنه و ... از جمله مطالبات راهپیمایان تهرانی است.

همچنین جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز همراه با سایر اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی حضور پیدا کرده و بر لزوم بیعت با مقام معظم رهبری تأکید دارند .

آتش و شعار ایرانیان در خیابان‌های تهران بر دامن آمریکا و اسرائیل

راهپیمایان در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن حضور گسترده در این راهپیمایی در مسیرهای مختلف راهپیمایی و به ویژه خیابان‌های منتهی به میدان آزادی پرچم‌ها و آدمک‌های نمادین آمریکا و اسرائیل را به عنوان نماد استکبار جهانی به آتش کشیدند.

راهپیمایان همچنین ضمن آتش زدن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند و با این اقدام خود ضمن حمایت قاطع از ولایت مطلقه فقیه ایستادگی خود را بر آرمان‌های انقلاب اسلامی مبنی بر ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان نشان دادند.

حضور ورزشکاران همراه با سایر اقشار ملت در راهپیمایی تهران

تعدادی از ورزشکاران رشته‌های مختلف امروز همگام با سایر اقشار ملت در راهپیمایی 22 بهمن تهران شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، ورزشکاران رشته‌های مختلف از جمله تکواندو، کاراته، جودو، کیک بوکسینگ، دوچرخه سواری، اسکیت سواری و سایر رشته‌های ورزشی با لباس‌های متحد الشکل در راهپیمایی امروز حضور یافتند.

ورزشکاران نیز مانند سایر اقشار ملت با سردادن شعار و در دست گرفتن پلاکاردهای مختلف حمایت خود را از انقلاب و آرمان‌های آن اعلام کردند.

تأکید راهپیمایان تهرانی بر بی‌اثر بودن تحریم‌های اقتصادی دشمن

راهپیمایان امروز تهران با سر دادن شعارهای مختلف، خشم و انزجار خود را از قدرت‌های استکباری اعلام کردند.

براساس این گزارش، تهرانی‌ها با سر دادن شعار و حمل پلاکارد و دست‌نوشته‌های مختلف تأکید کردند که تحریم‌های دشمن هیچ اثری بر ملت ایران نخواهد داشت بلکه آنان را منسجم‌تر از گذشته می‌کند.

تهرانی‌ها با سر دادن شعارهایی همچون بر ملت مسلمان تحریم اثر ندارد، ما تا آخر ایستاده‌ایم و برخی شعارهای دیگر اعلام کردند که در جنگ اقتصادی هم تا آخرین لحظه مقابل دشمن می‌ایستیم. همچنین تهرانی‌ها پلاکارد‌های مختلفی داشتند که حاوی مضامینی در مورد ایستادگی در برابر تحریم های اقتصادی دشمن بود.

فرود چوب راهپیمایان تهرانی بر سر اوباما و نتانیاهو

 

راهپیمایان آدمک‌های نتانیاهو و اوباما را در دست داشتند و با سر دادن شعارهایی خطاب به این آدمک‌ها انزجار خود را از سیاستهای ددمنشانه امریکا واسرائیل نشان دادند.در بخشی از این تجمع راهپیمایان با چوب به سر این آدمک‌ها می زدند.

تاکید راهپیمایان تهرانی؛ «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست»

در حاشیه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ماه راهپیمایان تهرانی شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست سر دادند همچنین راهپیمایان تصاویر شهدای جهاد علمی را در دست داشته و یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

همچنین راهپیمایان تهرانی دست نوشته‌هایی نیز با مضمون تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن حق صلح آمیز هسته‌ای ایران در دست داشته و بر لزوم حفظ حقوق هسته‌ای خود تاکید داشتند.

روایتی از حضور مسئولان همراه با مردم

سخنرانی مراسم 22 بهمن امسال نیز محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران بود . رئیس جمهور و جمعی از مسئولان همگام با مردم در راهپیمایی حضور یافتند و به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداختند.

محمود احمدی‌نژاد در محل میدان آزادی به جمع خیل راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن پیوست.در هنگام حضور رئیس جمهور در جمع راهپیمایان تعدادی از وزراء و اعضای هیئت دولت نیز احمدی‌نژاد را همراهی می‌کردند.رئیس جمهور دقایقی پس از همراهی راهپیمایان مسیر راهپیمایی را به سمت محل سخنرانی یوم‌الله 22 بهمن ترک کرد.

احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران: انقلاب متعلق به یک هویت است

احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در راهپیمایی 22 بهمن و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه نظر شما در مورد حضور بی‌سابقه مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن با وجود مشکلات اقتصادی گفت: به نظرم مقایسه اراده مردم با مشکلات اقتصادی و همچنین حضور آنها در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن کاملاً اشتباه است.

وی افزود: این مسئله یک بی‌انصافی نسبت به ملت است، هیچگاه ما چنین موضوعی را نداشتیم که آقا حالا که مشکلات وجود دارد شما در راهپیمایی روز  22 بهمن شرکت می‌کنید یا خیر.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این سؤال به چه معنا است، هرکس در زندگی مشکلاتی دارد آیا زندگی نمی‌کند، به فکر پیشرفت و عظمت نیست، از حقوق خود دفاع نمی‌کند. انقلاب متعلق به ملت است، یک عظمت است، یک تاریخ است، یک آینده است، هویت است، یک موجودیت است، یک روح بلند الهی است. انقلاب و کشور مال ملت است و انقلاب مال خودشان است، همه چیز مال خودشان است.

احمدی‌نژاد گفت: شما مطمئن باشید هر سال این راهپیمایی باشکوه‌تر از سال قبل است چراکه ملت ایران هر سال بزرگتر و عزیز‌تر می‌باشد. امسال هم همینگونه خواهد شد.

وی افزود: می‌بینید که این حضور یک اقیانوس بیکران و بی‌‌تلاطم است و همه هستند، اقشار گوناگون و سلیقه‌های گوناگون و همه مردم حضور دارند، زیبایی‌های یک ملت خود را نشان داده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ان‌‌شاء‌الله این موج آثار خود را در جهت اصلاح، توحید، معنویت، ایمان و یگانه‌پرستی اثر خود را تا دورترین نقاط عالم خواهد گذاشت و در راستای عظمت و عزت ملت خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه : پیام حضور مردم این است که پیوند مردم با ولایت همیشگی است

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه  نیز با حضور در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن با اعلام این مطلب افزود: امسال حرکت عظیم و گسترده مردم را به نظاره‌ نشسته‌ایم و این حضور در سال جاری که تحریم‌های آمریکا و ایادی آن افزایش پیدا کرده یک پیام مهم دارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: پیام خاص این حرکت پرخروش مردم این است که کشورهای غربی و سلطه‌گر بدانند که ما ایستاده‌ایم و هستیم و پیوند مردم با ولایت همیشگی است.

آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: مردم با این حرکت عظیم خود موفق می‌شوند تا همه شرارت‌های مستکبران را پشت سر بگذارند و در مسیرقله‌های کمال حرکت کنند.

آیت‌الله مقتدایی در گفت‌وگو با فارس: تبعیت محض از رهبری خواسته مردم از مسئولان

آیت‌الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری و دادستان اسبق در راهپیمایی پرشور مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ با بیان اینکه مردم امروز به خاطر انقلاب خود یکدل و یکصدا تمام سنگفرش‌های خیابان را پر کرده‌اند اظهار داشت:‌ هر قدمی که این مردم برای خدا بر می‌دارند ثواب جهاد را دارد.

آیت‌الله مقتدایی تأکید کرد: این حضور میلیونی مردم در سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که تحریم‌ها تأثیری نداشته است.

وی در خصوص پیام مردم به مسئولان برای حفظ وحدت و آرامش کشور یادآور شد: مردم همان خواسته‌های رهبر معظم انقلاب را از مسئولان دارند و توقع دارند که مسئولان با تبعیت محض از مقام معظم رهبری ایشان را تنها نگذارند.

نیکزاد در گفت‌وگو با فارس: حضور مردم در راهپیمایی برهم زننده معادلات دشمن است

نیکزاد وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگوبا خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: مردم به لحاظ تعهد به امام شهدا و پیروی از مقام معظم رهبری در راستای نقشه بر آب کردن توطئه‌های دشمن حضور بی‌بدیل پر رنگ‌تر از گذشته در راهپیمایی داشتند و اقشار مختلف اعم از کارگر، دانشجو، کارمند و ... در راهپیمایی حضور دارند.

وی افزود: این حضور بر هم زننده معادلات دشمنان است و در استان‌ها نیز مردم بسیار حضور پر رنگی داشتند که این مسئله عشق و ارادت مردم به راه شهدا و خط رهبری را می‌رساند.

نیکزاد ادامه داد: اختلافات مسئولان نظام نیز ربطی به اصل نظام جمهوری اسلامی ایران ندارد و مردم در برابر نظام یک پارچه هستند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اختلافات درون خانوادگی در راهپیمایی تاثیری ندارد ولی دشمنان آن را بر علیه نظام تحلیل می‌کنند و با دیدن جمعیت حاضر در راهپیمایی نیز جرات ندارند به حضور مردم اعتراف کنند.

وی گفت: البته ما نیازی به تعریف آنها نداریم زیرا امام خمینی (ره) فرمودند هرگاه دشمنان از شما تعریف کردند بدانید که در مسیر مستقیم سستی کرده‌اید.

آیت‌الله موحدی کرمانی در گفت‌وگو با فارس: متحد بودن مسئولین موجب دلگرمی مردم است

آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن بسیار باشکوه و خوب است و من این حضور را به خوبی می‌بینم.

وی اظهار داشت: مسئولین اگر اختلافات سلیقه‌ای داشته باشند و برخوردهای مقطعی داشته باشند اما همه یک هدف یک حفظ نظام و انقلاب است را دنبال می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مسئولین در تمام سال‌ها به دنبال هدف حفظ نظام و انقلاب و مخابره با توسعه‌های دشمنان بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه مسئولین همراه هستند و هدف مشترک حفظ نظام را دنبال می‌کنند و اختلافات شخصی سلیقه‌ای اثری در این هدف نخواهد داشت.

موحدی کرمانی اضافه کرد: مسئولین هرچه متحدتر باشند مردم دلگرم‌تر می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: مسئولین باید سعی کنند که مردم را خوشحال کنند و مردم نیز از مسئولین نیز خواهان همدلی و همفکری هستند.

شریعتمداری: به عنوان یک شهروند پیگیر ائتلاف اصلاح‌طلبان هستم

محمد شریعتمداری وزیر اسبق بازرگانی در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات کشور ما انگیزه‌ای برای حضور مردم در صحنه است که این انگیزه در سایه وفاق و همدلی و ائتلاف بین گروه‌های سیاسی، فکری و اندیشه‌ای در جامعه بیشتر می‌شود و به همین دلیل پیگیر ائتلاف گروه اصلاح‌طلب هستم.

وی افزود: ائتلاف گروه‌های فکری همگون در جامعه حرکت رو به رشد انقلاب را بیشتر حفظ می‌کند.

شریعتمداری ادامه داد: به عنوان یک شهروند برای ائتلاف اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنم و خدا می‌داند که چقدر موفق شوم.

وی از گزینه‌هایی که برای حضور در این ائتلاف اعلام آمادگی کردند نامی نبرد و اظهار داشت:‌با بیشتر اصلاح‌طلبانی که دلشان در گروه عشق به نظام است مذاکره کردم تا با ائتلاف اصلاح‌طلبان در زمینه ایجاد وفاق و همدلی بیشتر در این جبهه فکری کار کنم.

روستا‌آزاد در گفت‌وگو با فارس:حضور مردم در راهپیمایی نشانگر استحکام ارتباط مردم و نظام است

رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: مردم با نحو گسترده‌ای در راهپیمایی شرکت کردند و به خصوص جامعه دانشگاهی حضور مؤثری دارد.

وی افزود: ملت ایران در سایه ولایت امر در راهپیمایی و پس از آن در انتخابات شرکت می‌کنند.

روستا آزاد ادامه داد: اگر اختلافی هم در نظام وجود داشته باشد مردم در سایه ولایت امر هستند و در اصل نظام خللی ایجاد نمی‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود:‌ مردم ما همیشه همراه هستند و این حضور نشان‌دهنده ولایت‌مداری مردم است.

حجت‌الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با فارس: دشمنان باید به عمق حضور مردم نگاه کنند

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با تأکید براینکه حضور مردم عالی است، اظهار داشت: بیشتر از حضور کمی، حضور کیفی مهم است و دشمنان باید به عمق این حضور نگاه کنند و مأیوس شوند اما کور و کر هستند و انگیزه و ایمان مردم را نمی‌بینند.

وی تصریح کرد: رسانه‌های ما باید بیشتر در این زمینه فعالیت کنند تا کیفیت حضور مردم را به خوبی انعکاس دهند.

داودی در جمع خبرنگاران: مردم علیرغم تحریم‌ها حضور گسترده‌ای را از خود نشان داده‌اند

پرویز داودی معاون اول اسبق دولت محمود احمدی نژاد که در راهپیمایی 22 بهمن ماه حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملت سرافراز ایران علیرغم تشدید تحریم‌های دشمن و نیز برخی اختلافات بین مسئولان، امروز حضور گسترده و چشم‌گیری را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: مردم از اختلافات بین مسئولان ناراحت هستند اما حضور امروزشان در راهپیمایی 22 بهمن ماه مشت محکمی است بر دشمنان و شیطانها بویژه آمریکا و اسرائیل و نشان می‌دهد که ما محکم ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم.

عسگراولادی در گفت‌وگو با فارس:هر سال شاهد نوری تازه از انقلاب هستیم

حبیب‌الله عسگراولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: همانطور که امام (ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور است و ما هرسال انفجار تازه‌ای از نور می‌بینیم.

وی ادامه داد: ‌حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال نشان می‌دهد که این نور بیش از هر سال است و از خداوند متعال استدعا داریم این دهه‌های نور را به دهه نور ظهور امام زمان (عج) منتهی کند.

موسی‌پور در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن:حضور مردم هر سال پرشورتر از سال قبل است

حجت‌الاسلام موسی‌پور معاون پارلمانی سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: مردم در تمام صحنه‌های انقلاب پای آرمان‌های آن ایستاده‌اند و حضور چشمگیر آنها در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم‌الله 22 بهمن هر سال چشمگیرتر است.

وی به احساس تکلیف مردم برای حضور در راهپیمایی اشاره کرد و گفت: مردم با حضور خود استواری و پایداری و ایستادگی خود را نشان می‌دهند و در واقع مشت محکمی بر دهان استکبار می‌زنند.

یادگاری در گفت‌وگو با فارس: حضور گسترده مردم نشان‌دهنده تعهد ملت به نظام و ولایت است

محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: مردم و به خصوص جامعه علمی حضور گسترده‌ای در انتخابات دارند و با این مسئله بار دیگر تعهد خود به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را نشان دادند.

وی افزود:‌ جامعه علمی نیز پا به پای مردم در تمام صحنه‌ها شرکت می‌کنند و حضور پررنگی دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: جامعه دانشگاهی در همه زمینه‌ها پشتیبان نظام و حامی ولایت فقیه هستند.

وی با اشاره به اختلافات پیش آمده در میان مسئولان نظام و عدم تأثیرگذاری آن در حضور مردم در صحنه گفت: در طول سال‌های گذشته نیز اختلافات سلیقه‌ای بین مسئولان نظام وجود داشته است ولی مردم به این مسائل توجهی نمی‌کنند و همواره از ولایت فقیه حمایت کردند و پشتیبان مقام معظم رهبری هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: مردم به بداخلاقی‌ها توجه نمی‌کنند

کبکانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس افزود: حضور جمعیت در راهپیمایی امروز نشان داده است که پیروزی انقلاب تبدیل به یک روز ملی شده و به جرأت می‌توان گفت که این روز حتی تبدیل به یک روز جهانی نیز شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ انقلابی که در ایران شروع شده و با پافشاری مردم ادامه یافته فرهنگ آن در کشورهای مختلف نیز نفوذ پیدا کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: از مردم تشکر می‌کنیم که هر ساله با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در صحنه حضور دارند و از انقلاب خود دفاع می‌کنند.

کبکانیان خاطرنشان کرد: مردم به برخی بداخلاقی‌های مسئولان توجه نمی‌کنند و با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن به آن‌ها می‌گویند که وحدت را برگزینند.

وی بیان داشت: مسئولان با تمام قوا و با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب باید دور هم بنشینند و برای مشکلات اقتصادی و سیاسی که دشمنان برای کشور ایجاد می‌کنند راه‌حل‌هایی را پیدا کنند.

مهدی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس:مردم با حضور در صحنه، مشکلات بزرگ انقلاب را حل می‌کنند

محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: مردم بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری بیشتر از هر سال در راهپیمایی شرکت کردند و همواره با این حضور خود مشکلات سر راه انقلاب را حل می‌کنند.

وی افزود: اگر مشکلات ما بیشتر باشد حضور مردم نیز گسترده‌تر می‌شود تا درس وحدت و یکدلی را به آحاد جامعه از جمله مسئولان سیاسی و اجتماعی القاء کنند.

مهدی‌نژاد ادامه داد: جامعه دانشگاهی ما نیز پیشتاز حضور مردمی در صحنه هستند.

به گفته وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی نشانگر پیوند محکم ملت با انقلاب، نظام و ارزش‌های آن است زیرا آنچه انقلاب ما در پی آن است جزو آرمان‌های بشری است و هرچه افراد از بصیرت بالاتری برخوردار باشند حضور پررنگ‌تری دارند.

رئیس سازمان فضایی کشور در گفت‌وگو با فارس:عشق مردم به انقلاب کم نشده است

فاضلی رئیس سازمان فضایی کشور در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در گفت‌وگو باخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: حضور مردم در راهپیمایی امروز بسیار فوق‌العاده است و انسان احساس می‌کند در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی بیان داشت: حضور چشمگیر مردم در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن نشان می‌دهد هیچ تغییری در اعتقادات مردم طی این سال‌ها به وجود نیامده است.

رئیس سازمان فضایی کشور با اشاره به شادابی و طراوت در میان راهپیمایان روز 22 بهمن، بیان داشت: عشق و علاقه مردم به انقلاب و حضور آنها در صحنه ذره‌ای کم نشده است.

مهمان‌پرست در گفت‌وگو با فارس:فشارهای اقتصادی مردم را ازاصول انقلاب منصرف نمی‌کند

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه راهپیمایی میلیونی مردم تهران در یوم الله 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حضور مردم در این راهپیمایی را بسیار عالی و مانند همیشه میلیونی ارزیابی کرد و اظهار داشت: مردم امروز نشان دادند که باوجود تمام فشارها پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند.

وی درباره پیام مردم به مسئولان سه قوه ادامه داد: پیام مردم به مسئولان این بود که قاطعانه وظایف خود را در قبال مردم انجام دهند و به این غرور مردمی پشت گرم باشند.

وی در خصوص افزایش فشار تحریم‌ها بر مردم کشورمان تصریح کرد: مردم با این حضور خود نشان دادند ممکن است این تحریم‌ها موجب فشارهای اقتصادی شده باشد اما نمی‌تواند ملت ایران را که برای انقلاب خود بهای سنگینی پرداخت کرده‌اند، منصرف کند.

فتاح در گفت‌وگو با فارس: مسئولان وحدت نکنند مردم آنها را از قطار انقلاب پیاده می‌کنند

پرویز فتاح وزیر سابق دولت در حاشیه میلیونی مردم تهران در یوم‌الله 22 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی امروز بسیار عالی و مانند همیشه بی‌نظیر بود.

فتاح با بیان اینکه حضور امروز مردم دو پیغام روشن برای مسئولان داخلی و استکبار جهانی داشت ادامه داد: مردم با حضور میلیونی خود به آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا نشان دادند که تا آخر ایستاده‌اند و از رهبری و انقلاب حمایت می‌کنند.

وی گفت: چرا وقتی مردم علی‌رغم مشکلات و تورم چنین حضور پرشوری دارند برخی از مسئولان حرمت رهبری را می‌شکنند.

فتاح در خصوص وقایع روز یکشنبه مجلس تصریح کرد: مسئولان از مردم عقب‌تر هستند چرا مردم به خوبی متوجه لزوم وحدت و بصیرت هستند و وقت سخنان مقام معظم رهبری را درک کرد

نوشته شده در یک شنبه 22 بهمن 1391برچسب:,ساعت 16:36 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: مالکی: آنچه در عراق اتفاق افتاد در سوریه روی نخواهد داد/بشار اسد ماندنی است

«نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق‌الاوسط» مقاومت نظام سوریه در برابر گروه های مسلح و سقوط نکردن آن را امری مورد انتظار عنوان و خاطرنشان کرد: این مسئله از همان ابتدا کاملا مشخص بود و من این موضوع را به «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، معاون وی «جو بایدن» و «هیلاری کلینتون» اعلام کردم. اما آنها ادعا می کردند که بشار اسد در مدت دو ماه سقوط خواهد کرد.

وی گفت: مسئولان آمریکایی ادعا می کردند اطلاعاتی دارند که نشان می دهد نظام سوریه سقوط خواهد کرد؛ اما پاسخ من این بود که حتی با گذشت دو سال نیز وی سقوط نخواهد کرد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: به آمریکایی ها گفتم ما سوریه را به خوبی می شناسیم. آنها به خوبی خواهند جنگید و سکولارها، مسیحی ها و گروههای دیگر در دفاع از نظام مقاومت خواهند کرد. در نتیجه بحران کنونی مانند گلوله برف بزرگ خواهد شد.

نوری مالکی افزود: آمریکایی ها این موضع مرا غیر عملی می دانستند؛ اما امروز همه شاهد آن هستیم که وضعیت سوریه به جنگ نیابتی و نه جنگ داخلی تبدیل شده است، و حتی موضوع از جنگ نیابتی منطقه ای به جنگ نیابتی بین المللی تبدیل شده است. از سوی دیگر همزمان که جنگ عملی در سوریه جریان دارد، آمریکا و روسیه با یکدیگر در حال مذاکره هستند.

مالکی در ادامه بر حمایت از مردم سوریه و ضرورت دستیابی آنها به دموکراسی، آزادی و برابری تأکید کرد.

وی تکرار حمله ای که به سرنگونی رژیم صدام انجامید و دل بستن به دخالتهای بین المللی در سوریه را غیر منطقی دانست و گفت: به نظر می رسد دخالت کشورهای دیگر در سوریه مانند آنچه در عراق روی داد دیگر تکرار نخواهد شد. بنابراین اصرار نظام بر تحلیل هایش به دلیل اطلاع از وضعیت جامعه بین الملل است.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: دمشق به خوبی می داند که آنچه در عراق اتفاق افتاد در سوریه تکرار نخواهد شد؛ و این امر باعث شده است که روس ها و چینی ها درباره سوریه به طور مداوم از حق وتو استفاده کنند.

مالکی تنها راه حل بحران سوریه را روش مسالمت آمیز دانست و تصریح کرد: به نظر می رسد در آینده توافقاتی در این زمینه به دست بیاید و معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوریه نیز با وجود اعتراض سایر اعضای ائتلاف به این امر اشاره کرده است. اما بی تردید الخطیب با اطلاع از عزم جامعه بین الملل در این باره، چنین تصمیمی گرفته است.

پیش بینی مالکی درباره آینده سوریه

وی گفت: به نظر می رسد در سوریه کابینه جدیدی روی کار می آید و بشار اسد در منصب خود باقی خواهد ماند. پس از آن انتخابات برگزار خواهد شد و از طریق نتایج آن کابینه وحدت ملی جدیدی تشکیل خواهد شد که بشار اسد در آن کاندیدا نخواهد شد.

تحولات عراق ربطی به انقلابهای عربی ندارد

نخست وزیر عراق درباره تحولات اخیر این کشور تأکید کرد: آنچه در عراق در حال روی دادن است، ارتباطی به انقلابهای عربی ندارد. بلکه برخاسته از مسائل سیاسی مشخص است و نه خواسته های مردمی. زیرا نظام عراق، کاملا منتخب است و سال آینده عمر کابینه فعلی به پایان خواهد رسید و کابینه جدیدی براساس انتخابات جدیدی تشکیل خواهد شد. بنابراین ما دیکتاتوری در عراق نداریم که مانند قذافی 40 سال بر مسند قدرت باقی بماند.

عراق در انتظار آرام شدن اوضاع مصر است

مالکی درباره روابط عراق با مصر گفت: ما منتظر آرام شدن وضعیت سیاسی مصر و رسیدن آن کشور به ثبات هستیم تا بحران ها را پشت سر بگذارد. ولی مطمئن هستیم که شخصیت های سیاسی مصر اعم از اخوانی ها یا گروههای مخالف و جبهه نجات ملی یا دیگران براساس منطق و عقل و در راستای حفظ منافع کشورشان و در نظر گرفتن منافع جهان عرب اقدام خواهند کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: در صورتی که مصر دچار فروپاشی شود، تأثیر آن بسیار زیانبار خواهد بود. مصر کشوری بزرگ با تاریخ، فرهنگ و اصالت است اما در مرزهای خود چالش هایی دارد.

وی در ادامه درباره درخواست تظاهرات‌کنندگان عراقی مبنی بر عفو عمومی زندانیان گفت: دولت نمی‌تواند عفو عمومی صادر نماید؛ به ویژه اینکه برخی زندانیان به دلیل جرایم تروریستی و فساد مالی در زندان هستند.

مالکی افزود: در مسائل مربوط به تروریسم نمی توان عفو عمومی صادر کرد. زیرا عفو عمومی صادر شده از سوی پارلمان در گذشته باعث مشکلات فراوانی برای کشور شد و سران گروههای تروریست بار دیگر به صحنه بازگشتند. علاوه بر این بازماندگان قربانیان اقدامات تروریستی خواستار مجازات مجرمان هستند. در نتیجه نمی توان حق مردمی که در نتیجه اقدامات شماری تروریست زیان دیده‌اند، به ویژه خانواده‌های قربانیان را نادیده گرفت.

وی در باره تظاهرات در برخی از استان های عراق گفت: بی تردید برخی از تظاهرات‌کنندگان خواسته هایی دارند. اما عده ای در پی تحمیل اهداف بیگانگان تحت عنوان خواسته های مردم هستند. این افراد به صراحت از تقسیم عراق سخن می گویند. حتی رئیس پارلمان نیز از تقسیم کشور و نظام فدرالی سخن گفته است.

ترکیه به دنبال سلطه بر دیگر کشورها است

نخست وزیر عراق درباره اختلافات با ترکیه نیز گفت: جوهر اختلاف میان دو کشور آن است که ترکیه با دیدگاه حاکمیت بر عراق، سوریه و سایر کشورها با آنها تعامل می کند؛ و تنها مشکل در تعامل با ترکیه آن است که حاکمان آنکارا با استفاده از روش های فرقه ای در پی بازگرداندن نظام سلطه بر سایر کشورها هستند.

مالکی با اشاره به اقدامات مداخله جویانه ترکیه در سایر کشورها خاطرنشان کرد: ترکیه به گروههای خاصی از جمله مخالفان دولت سوریه کمک های مادی می کند.

انتهای پیام/++

نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت 18:21 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: ساعت ۲۱ امشب؛ طنین گلبانگ تکبیر در آسمان نورانی ایران

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در طلیعه سی‌و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ نوای روحانی، دل‌انگیز و روح‌بخش‌ گلبانگ تـکبیر، ملت بزرگ و استوار ایـران اسلامی در شب پیروزی انقلاب اسلامی در کران تا کران آسمان گلگون میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌شود و با مدد دم قدسیایی شهدا و امام شهیدان، همراه با فریادهای «الله اکبر» ملت شجاع و قهرمان ایران اسلامی در حمایت از ملت‌های مسلمان و ستمدیده جهان، بر اندام نحیف استکبار جهانی و تمامی کاخ‌های ظلم و طاغوت لرزه انداخته و تمامی نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب اسلامی را منهدم نموده و تحریم‌های یک‌جانبه استکبار را ناکام می‌گذارد‌.

 

بر این اساس در شامگاه 21 بهمن‌ماه (شب 22 بهمن) سراسر کشور همزمان با تهران رأس ساعت «21:00» در 331 شهر و شهرستان و همزمان در 17  منطقه از میادین اصلی و مکان‌های عمومی شهر تهران نورباران می‌شود.

 

ایران اسلامی در شب پیروزی انقلاب اسلامی (شب 22 بهمن) به یکباره می‌خروشد و از اقیانوس بیکران ملت به پا خواسته و مصمم ایران غریو فریادهای توفنده‌ «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را که تجلی‌بخش کلمه وحدت‌ و‌ وحدت کلمه‌ امت سربلند ایران اسلامی را سر می‌دهند.

 

«الله‌اکبری» که از اعماق وجود یکایک ملت مسلمان و سلحشور ایران اسلامی به پا خواست و تمامی کاخ‌های ظلم ستمشاهی را ویران نمود.

 

«الله اکبری» که تمامی مرزهای جغرافیای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی را در نوردیده ‌و به وسعت پهنه‌ پهناور زمین و تمامی قلوب عاشق حق و حقیقت گسترش یافت و به‌عنوان الگویی برتر در صدر نظام‌های سیاسی جهان قرار گرفت‌.

 

«الله اکبری»‌ که به‌عنوان پیام صلح‌ و ‌آزادی‌ و عدالت‌ و استکبارستیزی در بین کشورهای مسلمان و آزادی‌خواه جهان مورد پذیرش قرار گرفت‌.

 

«الله اکبری»‌ که امیدبخش دوستان و بیم‌دهنده دشمنان و نویدبخش طلوع ستاره‌‌ فجر انقلاب در پگاه صبح امید در آسمان پرفروغ ایران اسلامی است.

 

«الله اکبری» که تجلی‌بخش همبستگی عمومی اراده‌ و اتحاد ملی و انسجام اسلامی در سایه‌سار کلمه وحدت و وحدت کلمه است.

 

اینک ملت آگاه و بیدار ایران اسلامی به شکـرانـه سـی و چهار سال افتخار و اقتدار آفرینی و با پشتوانه اراده‌های راسخ ملت شجاع و قهرمان ایران در آغاز ورود به سی و پنجمین سال از حیات طیبه و پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در شامگاه بیست و یکم بهمن‌ماه می‌خروشند و فریاد رسای تکبیر خود را از مأذنه‌ها و گل‌دسته‌های مساجد، پشت بام منازل و اماکن و هیئت مذهبی، و در خیابان‌ها و کوچه‌ پس‌کوچه‌های شهرها و روستاهای سراسر کشور به گوش جهانیان می‌رساند‌.

 

«الله اکبر»‌ ‌به سی و چهار سال وحدت و اتحاد حول محور مقام ولایت فقیه

 

«الله اکبر» ‌به سی و چهار سال ایستادگی و پایداری جانانه ملت قهرمان ایران اسلامی در مقابل نظام سلطه «الله اکبر» ‌به سی و چهار سال حیات طیبه و پربرکت در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران «الله اکبر» ‌به سی و چهار سال عزت و سربلندی در سایه‌سار اندیشه‌های ناب قرآن کریم و ائمه معصومین(علیهم‌السلام)

 

«الله اکبر» ‌به سی و چهار سال نقش‌آفرینی در جهت پویایی و استحکام نظام اسلامی؛ «الله اکبر»‌ به سی و چهار سال جهاد پرتلاش و خستگی‌ناپذیر برای برافراشتن پرچم «لا اله الا الله»

 

«الله اکبر» ‌به سی و چهار سال صیانت و حفاظت و حراست از ‌شعار انقلاب «‌استقلال‌، آزادی‌، جمهوری اسلامی»«الله اکبر»‌ به سی و چهار سال حماسه‌آفرینی و حضور آگاهانه در صحنه‌های مختلف برای تعیین سرنوشت کشور«الله اکبر» ‌‌به این همه شور و شوق که در اعماق قلوب ملت رشید ایران موج‌زنان تمامی نقشه‌های شوم استکبار ‌جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب را نقش بر ‌آب می‌کند‌.

 

در پایان این اطلاعیه آمده است‌:

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی از ملت استوار و سربلند ایران اسلامی می‌خواهد تا بار دیگر در شامگاه 21 بهمن و آغاز سی و پنجمین سالگرد پیروزی افتخارآفرین و شکوهمند انقلاب اسلامی  همزمان با نورافشانی، با بانگ رسای تکبیر، پیام انقلاب اسلامی را که همانا ( استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی) است، سر داده و ضمن فریاد بانگ تکبیر پاسخ کوبنده به یاوه‌گویان جهانی به سرکردگی آمریکای ام‌‌الفساد و اذناب داخلی‌اش، وحدت و انسجام خود را با زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره‌‌ شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای امام راحل عظیم‌الشأن به اثبات برسانند و با تجدید میثاقی حماسی از اصل مترقی ولایت فقیه حمایت نموده و در راستای اطاعت از فرامین رهبری و حفاظت از دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی لحظه‌ای از پای ننشینند.

 

انتهای پیام/

 

نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت 18:19 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: دایی: بی‌عدالتی در فوتبال ما موج می‌زند/ می‌خواهیم با 11 نفر بازی کنیم نه بیشتر

علی دایی پس از شکست یک بر صفر برابر استقلال در نشست خبری اظهار داشت: فکر کنم اول از همه نتیجه بازی عادلانه نبود. در هر دو نیمه خوب بازی کردیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم. 2 توپ از 2 قدمی را گل نکردیم. تمام سعی ما این بود که فوتبال بازی کنیم اما عوامل دیگری در مسابقه دخیل بود. ما حساب 11 نفر می‌کنیم نه بیشتر. بی عدالتی در فوتبال ما موج می‌زند. در رفت و برگشت باید میهمان باشیم و همه چیز در اختیار 2 باشگاه بزرگ تهرانی است. همه می‌توانند قضاوت کنند که داور مسابقه با ما چه کرد. از نظر تاکتیکی خوب بودیم و به اشتباه فردی باختیم.

وی در مورد اینکه محسن ترکی کارت همراه نداشت تا بازیکنان را جریمه کند، گفت: داور کارت داشت اما به بازیکنان نداد. نفهمیدم چطور شد که مار گزید.بازیکنان تیم حریف 2 خطای پشت سرهم می‌کنند،اما کارت زرد نشان نمی‌دهد. همه گردن‌ کلفتی‌شان برای ماست. غلامپور چه کرد که اخراج شد؟ برای ما کارت به دست است و به بازیکنان ما راحت کارت می‌داد. اگر حرف بزنم می‌گویند دایی باخته است و انتقاد می کند. فوتبالی خیلی خوبی ارائه می کنیم، اما شرایط دیگر را نمی‌توانم عوض کنم. از نظر فوتبالی خوب بودیم. امیدوارم داور با وجدان راحت سرش را روی بالش بگذارد.

وی افزود: این مسایل در دیدارهای استقلال و پرسپولیس وجود دارد. در 2 بازی رفت و برگشت میهمان هستیم. ما ضعیف هستیم و هوادار نداریم. چطور در دیدار امروز مقابل استقلال این همه خطا شد یک بار هم داور مسابقه به بازیکنان حریف کارت نداد، اما بازیکن ما تا از کنار بازیکن استقلال رد می‌شد خطا می‌گرفت تا آنها ضربه کاشته بزنند. نمی‌دانم تعمدی بود یا نه اما سر تیم ما بلا آمد. من از وجدان و درون آدم‌ها خبر ندارم. به محمد فنایی(نماینده سازمان لیگ) مسابقه اعتراض می‌کنم؛ می‌گوید به ناظر می‌گویم بنویسد. ناظر بنویسد که به بازیکن ما کارت نداد چه دردی از ما دوا می‌شود.

دایی در مورد اینکه کارت نشان ندادن تاثیری در بازی دارد یا نه، گفت: تاثیرگذار است، 2 کارت زرد یعنی اخراج یک بازیکن، اما این کار را نکرد. ترکی مثل آب خوردن به ما کارت می‌داد اما به بازیکنان حریف نمی‌داد. تمامی صحنه های 50 - 50 را به حریف بود. یک برنامه فوتبالی داریم که فقط خطاهای درون هجده قدم را مرور می‌کند. چطور یک تیم باید یکسال کار کند تا به حقش برسد.

دایی  گفت: نیم فصل دوم از نظر فوتبالی بهتر بودیم و با فکر و کارگروهی کار کردیم، اگر چه امروز سه تا از بهترین‌های خودمان را نداشتیم. کاسترو، علی عسگری و پاشایی نبودند و مصدوم بودند. شیری هم که می‌تواند در موقعیت‌های حساس به ما کمک کند. او در تمرین ما نبود و به همین دلیل از فهرست 18 نفره خارجش کردیم. این هم از اتفاقاتی است که افتاده است. خودمان را برای بازی با سپاهان آماده می‌کنیم، تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد. فقط عدالت رعایت شود نه به نفع ما نه و نه به نفع حریف. حق‌مان را ضایع کنند کنار زمین چه می‌توانم بکنم. این مسایل آدم را عصبی می‌کند. فوتبال یکطرف برد و باخت دارد. به محمد محمدی گفتم اشتباه کردی باختیم، اما داور یکی دو صحنه اشتباه می‌کند نه چندین صحنه! یکی از موقعیت‌های 50 درصدی را به سود ما سوت نزد و حالا این بازی تمام شد چشم امید به بازی‌های بعدی داریم.

انتهای پیام/خ

نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت 1:53 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: ایران و مصر باید در تحولات منطقه نقش‌آفرینی کنند

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور بعدازظهر امروز جمعه پس از بازگشت از سفر به مصر در فرودگاه مهرآباد درباره دستاوردهای سفر به مصر اظهار داشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که خادمان ملت ایران یک ماموریت را از ناحیه این ملت به انجام رسانده‌اند و امروز ما در سرزمین عزیز و در بین هموطنان خود هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سفر به مصر در شرایطی اتفاق افتاد که بی‌بدیل بود، تصریح کرد: احتمالا در آینده هم تکرار نشود؛ سفر به مصر که یک کشور بزرگ، صاحب فرهنگ و تمدن و تاثیرگذاری بسیار گسترده در منطقه شمال آفریقا، منطقه عربی اسلامی و در سطح جهان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه کشور مصر بیش از 90 میلیون جمعیت داشته و دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی است، افزود: کشور ایران نیز دارای همین ویژگی‌ها است.

وی ادامه داد: بعد از 34 سال که رابطه ما با مصر قطع بود، به دلیل عدم حضور ما کسانی که در جهت تحریم حرکت کردند، هر چه خواستند گفتند و پاسخی دریافت نکردند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه این سفر در شرایطی انجام شد که منطقه در حال تحولات بزرگ است، اظهار داشت: ایران و مصر باید در این تحولات نقش آفرینی کنند؛ این سفر در حالی انجام شد که خود مصر هم در حال تحول است. در کنفرانس سازمان همکاری‌های اسلامی دستور کارهای مهمی در برابر ما قرار داد؛ در شرایطی که جبهه‌گیری استکبار و برنامه‌های استکباری‌شان و مسائلی همچون برخی اختلافات طایفه‌ای وجود داشت این سفر انجام شد. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عنوان سفر شرکت در اجلاس همکاری‌های اسلامی بود، اما به خاطر آن شرایط خود این سفر از موضوعات مهمی برخوردار شد، ‌افزود: در این 4 روز رسانه‌ها، اصحاب نظر و سیاست‌مداران نزدیک به 100 درصد به این سفر پرداختند. سفر به مصر در روابط دو کشور و آثار آن در منطقه و بین‌الملل بسیار زیاد بوده و شاید بتوان گفت کنفرانس تحت الشعاع این سفر قرار گرفت.

وی در ادامه به دو سخنرانی مهم خود و وزیر خارجه اشاره کرد و گفت: از چند روز قبل در کمیسیون‌ها و کمیته‌ها موضوعات مهمی که امروز مطرح است‌، مورد بررسی قرار گرفت که برای توسعه همکاری‌ها و بررسی چالش‌هایی که در برخی کشورها مثل مالی و سوریه بود، انجام شد که تصمیمات خوب و عادلانه‌ای گرفته شد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با 10 نفر از مسئولان کشور بحث و گفت‌و‌گو داشته‌ایم، افزود: اجلاس سه جانبه‌ای از سوی ایران، مصر و ترکیه صورت گرفت که در جهت همگرایی بود و امیدواریم نتایج آن مشخص شود.

رئیس‌جمهور همچنین به نشست فوق‌العاده‌ای درباره موضوع فلسطین اشاره و تصریح کرد: قرار شد اقدامات مشترکی برای جلوگیری از شهرک‌سازی‌ها صورت گیرد و همه گروه‌های فلسطینی و مردم متحد باشند و همه با هم حقوق آنها را دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای اجلاس قبلی فضای تندی بود، تصریح کرد: این اجلاس معتدل‌تر از اجلاس قبلی بود گرچه هر دو از نظر سازماندهی و پذیرایی خوب بودند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور مصر در ابتدای ورود به کشور از ما استقبال کرد و بلافاصله گفت‌وگوها آغاز شد، گفت: روند خوبی را برای ادامه همکار‌ی‌ها آغاز کردیم و به نظر می‌رسد اندیشه‌ها و نوع تحلیل‌ها دارد به یکدیگر نزدیک می‌شود و این امر مبارکی است.

رئیس‌جمهور بر همین اساس گفت که نزدیک به 15 برنامه در رابطه با مردم مصر داشتیم که اول حضور در جامعه الازهر و دیدار با هیئت امنای آنجا بود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اصلی سیاستمداران مصر چگونگی توسعه روابط با ایران است، ‌افزود: از سازمان‌های زیارتی و گردشگری می‌خواهیم که برای پذیرش گردشگران طراحی کرده و همچنین در زمینه مسائل اقتصادی نیز زمینه برای تجار مصری فراهم شود.

 

احمدی‌نژاد همچنین درباره یوم‌الله 22 بهمن اظهار داشت: انقلاب اسلامی، 22 بهمن، استقلال، عزت،‌شرف و حتی اسلامی متعلق به ملت و برای ملت است.

 

وی افزود: خود ملت ایران صدها سال از موجودیت و هویت خود صیانت کرده و امروز صاحب اصلی کشور خود ملت است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه 22 بهمن به عنوان یک نماد در سطح بین‌الملل و نشانه رشد و کمال یافتگی و قدرت و غظمت ملت ایران است، گفت: ملت ایران با هوشمندی همیشگی خود یک بار دیگر این عظمت و رشد یافتگی را به زیبایی در برابر جهانیان به تصویر می‌کشد.

انتهای پیام/

نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت 1:34 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: همه حول ولایت‌فقیه جمع شویم تا آمریکا نتواند غلطی کند/ در آینده نزدیک مقصر نزاع اخیر مشخص می‌شود

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه که در مصلای بزرگ امام خمینی تهران برگزار شد، با بیان اینکه انسان با تقوا به بن‌بست نمی‌رسد، توطئه امروز دشمن را ایجاد اختلاف دانست و گفت: باید از اختلاف و فراموش کردن مردم ترسید.

وی افزود:‌ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دشمن به دنبال ایجاد اختلاف است تا مسلمان به دست مسلمان کشته شود و توطئه دیگر فشار اقتصادی است تا مردم خسته و از نظام جدا شوند.

وی مشکل اصلی کنونی در مصر، سوریه و عراق را اختلاف داخلی دانست و ادامه داد: این تفرقه است که آنها را به جان یکدیگر می‌اندازد. آنها اگر متحد باشند می‌دانند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ مانند ایران که حول ولی فقیه جمع شد و آمریکا نتوانست هیچ غلطی بکند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: بزرگان و سران کشور مراقب باشند مبادا اختلاف یا نزاعی پیش آید که موجب غم دوستان و خوشحالی دشمنان شود؛ در هفته اخیر مسئله‌ای پیش آمد که ای کاش در جلسات دوستانه حل می‌شد.

وی ادامه داد: خیلی‌ها می‌خواهند ببینند مقصر کیست که البته در آینده نزدیک این مسئله روشن می‌شود و چه بسا همین الان هم این موضوع برای برخی‌ها روشن شده است. اما به هر حال باید نزاع و برخوردهای لفظی قطع شود.

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ ائمه معصومین(ع) وقتی با انسا‌ن‌های فحاش مواجه می‌شدند می‌فرمودند اگر آنچه به من نسبت دادی، راست بود،‌ خدا مرا ببخشد و اگر دروغ گفتی خدا تُرا.

وی مجددا خطاب به مسئولان کشور اظهار داشت: بحث‌ها را به تخاصم نکشانید. تخاصم مال جهنمی‌ها است و زیبنده نظام ما نیست؛ خدا نکند در بحث‌ها هوا و هوس حاکم شود. مسئولین به جای این کارها بنشینند مشکلات مردم را حل کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به توطئه آمریکا در تشدید فشارهای اقتصادی گفت: مردم ما در مقابل این فشارها ایستاده‌اند و 34 سال مشت‌ها را گره کرده و مرگ بر آمریکا گفته‌اند و قطعا با این فشارها نظام و دین‌شان را رها نمی‌کنند؛ مردم ما فرزند عاشورا و رمضان هستند و در 22 بهمن با حضور گسترده خود نشان می‌دهند بیعت خود را با قرآن، حضرت امام و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب ادامه خواهند داد.

وی افزود: مردم علیرغم مشکلات اقتصادی پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند اما مسئولان هم باید برای گرانی و بیکاری فکری کنند؛ نگویند چون مردم صبر می‌کنند پس کاری نیاز نیست؛ مردم خوب به وظیفه خود عمل کرده‌اند؛ شما هم نزاع‌ها را کنار بگذارید و به وظیفه خود عمل کنید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره مجدد به یوم‌الله 22 بهمن خاطرنشان کرد: این راهپیمایی در موقعیتی بسیار حساس که آمریکا به دل بریدن مردم ما از نظام اسلامی دلبسته است، انجام می‌شود اما ما با حضور خود ثابت می‌کنیم که مانده‌ایم و خسته نمی‌شویم.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیپلماسی ایران در سوریه اظهار داشت: دیپلماسی ایران درباره سوریه موفق بود،‌ ارتش سوریه هم به این کشور وفادار بوده و هست و در نتیجه طرح آمریکا و اسرائیل و ماجرای اعزام تروریست‌ها با شکست مواجه شد و نتیجتا آمریکا رو به مذاکره آورد و بحران سوریه برای کشورهای مرتجع و آمریکا نتیجه‌ای جز ذلت نداشت و قطعا اسرائیل نیز که به سوریه حمله کرده پشیمان خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل به وجود آمده در عراق نیز گفت: با حضور مرجعیت در این کشور درباره برخی اختلافات جای نگرانی خاصی نیست.

امام جمعه موقت تهران از قوه قضائیه به دلیل برخورد قاطع با افراد زورگیر تشکر کرد و از نیروی انتظامی خواست ضربات کوبنده‌ای به عناصر مخل امنیت وارد سازد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تشکر از مجلس به دلیل تصویب طرح مجازات اخلالگران ارزی، پیشرفت اخیر وزارت دفاع در ساخت هواپیمای پیشرفته قاهر را نیز باعث افتخار دانست و 19 بهمن سالروز بیعت همافران ارتش با حضرت امام خمینی(ره) را گرامی داشت.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: درباره انتخابات در فرصت‌های بعدی به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت 1:29 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه آمده است: ایام الله دهه مبارکه فجر، یادآور حماسه بزرگ ملت ایران در

سرنگونی رژیم طاغوت و برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی است. بی‌تردید این حماسه عظیم با مجاهدت عالمان و فرزانگان در طول تاریخ و سرآمد آنان در عصر حاضر حضرت امام خمینی «رضوان الله تعالی علیه» و به برکت خون شهیدان گلگون کفن انقلاب پدید آمد.

در این اطلاعیه آمده است: مروری بر کارنامه درخشان انقلاب اسلامی در طول سال‌های مختلف،‌ زمینه درک و شکر‌گزاری این موهبت عظیم را بیشتر فراهم می‌آورد. کشوری که در عصر اختناق و حضور طاغوتیان، ‌در اکثر محصولات اقتصادی و فرهنگی به بیگانگان وابسته بود،‌ امروز شاهد خود‌کفایی در صنایع گوناگون و برخورداری از مواهب فرهنگی و معنوی فراوان است.

به گزارش فاطمیه به نقل از فارس در این اطلاعیه تصریح شده است: رشد چشمگیر علم و صنعت، توسعه گسترده دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌، نوآوری‌های حیرت‌آور در عرصه انرژی صلح‌‌آمیز هسته‌ای، ‌پرتاب ماهواره‌های تحقیقاتی به فضا، پیروزی در المپیاد‌های علمی، خودکفایی در محصولات غذایی،‌ توانایی‌های شگفت در عرصه سلول‌های بنیادی‌، همه و همه بخشی از افتخارات انقلاب اسلامی است. حضور پرشور جوانان در صحنه‌های معنوی، توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه‌، ‌افتخار‌آفرینی قاریان و حافظان قرآن کریم در عرصه‌های بین‌المللی، ‌رشد قابل توجه جلوه‌های هنر و ادب دینی، پیوند عمیق جوانان با روحانیت همه و همه بخشی دیگر از افتخارات انقلاب اسلامی است.

در ادامه این اطلاعیه افزوده شده است: در عرصه بین‌المللی نیز امروز پیام انقلاب اسلامی، ‌مرزها را در نوردیده و رایحه بیداری اسلامی، ‌از سراسر بلاد اسلامی استشمام می‌شود. تهدیدها به فرصتی برای بالندگی تبدیل شده و تحریم‌ها زمینه خود‌کفایی و مقاومت اقتصادی را فراهم آورده است. نکته مهم آن است که این همه افتخار، ‌در سایه پیروی از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «دامت برکاته» و اتحاد و همدلی مردم و مسئولان پدید آمده است. از این رو هرگونه ایجاد اختلاف در صفوف به هم پیوسته مردم و نیز اتهام زنی و کشمکش‌های سیاسی و جناحی در میان مسئولان، دشمن را در پیگیری اهداف خود امیدوار می‌سازد. از این رو لازم است مسئولان محترم و به ویژه سران قوا ضمن توجه به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب، زمینه ایجاد روح برادری و همدلی در راستای حل مشکلات مردم و تلاش  برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف را فراهم آورند.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، عموم ملت شریف ایران را به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه دعوت می‌کند.

انتهای پیام/2258/غ

 

نوشته شده در پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,ساعت 12:44 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

 خبرگزاری فارس: مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی 22 بهمن در تهران اعلام شد

کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی طی اطلاعیه‌ای تصریح کرد: در آستانه‌ی فرارسیدن سی وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایۀ ایرانی و ورود به پنجمین سال از "دهه‌ی پیشرفت و عدالت"؛ راهپیمایی مردمی یوم‌الله بیست و دوم بهمن پرشورتر از سال‌های گذشته با حضور گسترده و انبوه مردم مؤمن و انقلابی در بیش از 930 شهر و 4000 روستای سراسر کشور، برگزار می‌شود.

این راهپیمایی مردمی در تهران از ساعت « 9:00 صبح » یک شنبه 22/11/ 1391 همراه با خروش یکپارچه‌ ملّت بزرگ و فهیم ایران اسلامی و غریو فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" از مسیرهای دهگانه به سمت میدان بزرگ آزادی، میعادگاه انقلابیون، آغاز می‌شود.‌

ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از همۀ آحاد، اقشار و اصناف مختلف مردم ، تشکل‌ها ، احزاب و گروه‌های مردمی و از تمامی طبقات اجتماعی و سیاسی با تمامی سلایق و گرایش‌های سیاسی وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و رهبری دعوت می‌کند تا در رسیدن به قله رفیع انقلاب اسلامی و عبور از گذرگاه‌ها و گردنه‌های سخت حوادث انقلاب به خود هیچ تردیدی راه  نداده و امسال نیز ، پرشورتر و با صلابت تر از سال‌های قبل در فتح قله بیست و دوم بهمن از هیچ کوششی دریغ نکنند . ملت با بصیرت ایران در مقابل نظام سلطه و تحریم های یک جانبه با حضور پرشور و انقلابی ،پاسخ کوبنده و تاریخی خواهد داد.

مسیرهای ده گانه راهپیمایی یوم‌الله  بیست و دوم  بهمن  سال  1391

مسیر شماره یک:  مسجد امام حسین(علیه‌السلام)، میدان امام حسین ، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی ، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره سه : مسجد امام هادی(علیه‌السلام)، خیابان شهیدآقایی، میدان معلم ، خیابان تختی ، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره چهار: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره پنج: مسجد الجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب ، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره شش: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی ، خیابان انقلاب ، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره هفت: مسجد المهدی (عج الله تعالی الشریف) ، خیابان ستارخان ، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل(علیه ‌السلام)،خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره نه: مسجد امام سجاد(علیه‌السلام)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

مسیر شماره ده: مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان بزرگ آزادی

انتهای پیام/

نوشته شده در پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,ساعت 12:42 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

آیت‌الله عباس واعظ طبسی صبح امروز در دیدار با ائمه جمعه و جماعت مشهد در تالار اماکن متبرکه آستان قدس

 

رضوی در ادامه بحث خود ‌با اشاره به برگزاری انتخابات سال آینده افزود: آزاد‌ترین، مردمی‌ترین و با‌ثبات‌ترین انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و در تمام دوره‌ها مردم با اعتماد به دستگاه‌های اجرایی نظام جمهوری اسلامی به پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند و نتیجه بسیار خوبی نیز دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: به خدای بزرگ سوگند هیچ کشوری در روی زمین مانند کشور ایران در زمینه انتخابات پیدا نمی‌شود زیرا در این کشور انتخابات به تمام معنا به صورت آزاد برگزار می‌شود.

به گزارش فاطمیه به نقل از فارس تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: البته اگر عده‌ای انتظار دارند تا جریان‎هایی که در مقابل نظام و معاند نظام هستند از صندوق‌های رای بیرون بیایند، در اشتباه هستند و این طور نخواهد شد.

آیت‌الله طبسی یاد آور شد: قطعی و روشن است که شورای نگهبان هرگز اجازه نمی‌دهد افرادی که برخلاف نظام هستند در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ما امروز مکلف هستیم تا مدیریت روحانیت، حوزه‌های علمیه و نفوذ علمای دین در بین مردم و علاقه مردم به روحانیت را حفظ کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: مدیران، مسئولان و علما نباید با افکار عمومی بازی کنند‌، نباید اسلام را به بازی بگیرند، بلکه خداوند را سپاسگزار باشند به دلیل اینکه رهبری مانند آیت الله خامنه‌ای در این کشور است.

وی ادامه داد: من با احساس تکلیف عرض می‌کنم که رهبر امروز ما که امام و مقتدای ما استٰ تا بدین لحظه بدیلی برای او نیست.

آیت‌الله طبسی افزود: ما امروز در پیچیده‌ترین وضعیت جهان قرار داریم و تنها تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب توانسته است نظام ایران را پا بر جا نگه دارد، این در حالی است که امروز توجه دنیا به عزت، استقلال و مقاومت کشور ما است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: بدون تردید مردم در 22 بهمن سال جاری بهتر از سال‌های گذشته حماسه آفرینی می‌کنند و حضوری شکوهمند خواهند داشت، روحانیت نیز در صف نخست این حرکت باشکوه قرار دارند.

وی تاکید کرد: در 22 بهمن نشان می‌دهیم که جریان انتخابات چگونه برگزار می‌شود و چه جریان‌هایی به نفع نظام قرار میگرند.

انتهای پیام/ش3

نوشته شده در پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,ساعت 12:38 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: حقایقی از ۱۱ سپتامبر از زبان یکی از بازماندگان این حادثه

به گزارش فاطمیه به نقل از فارس ، «ویلیام رودریگز» یکی از بازماندگان 11 سپتامبر 2011 در یکی از برج‌های دو قلو مرکز تجارت جهانی نیویورک، امروز، سه‌شنبه حضور پیدا کرد.

وی در یک کنفرانس خبری که با حضور برخی از رسانه‌های داخلی و دو نفر از مسوولان «راشاتودی» برگزار شد، به افشای برخی حقایق مربوط به 11 سپتامبر پرداخت که کاملاً متفاوت از آن چیزی است که رسانه‌های غربی از این حادثه منتشر کردند.

رودریگز در ابتدا به دلیل برگزاری این کنفرانس تشکر کرد و تأکید کرد که مایه افتخار او است که در این کنفرانس شرکت کند و در ابتدا گفت که 5 سال پیش به دین اسلام گرویده است و دلیل اینکه به ایران آمده، حضور پیدا کردن در کنفرانس «هالیوودیسم» است که به مدت 3 روز برگزار می‌شود و آنهایی که در عرصه سینما، فیلم و رسانه حضور دارند به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

این بازمانده حادثه برج‌های دوقلو، اعلام کرد که حضور در ایران برای او یک لحظه تاریخی است زیرا برای اولین بار یک بازمانده حادثه 11 سپتامبر در ایران حضور پیدا می‌‌کند تا عشق و محبتش را در اینجا نشان دهد.

وی ادامه داد: من می‌خواهم زمانی را به شما یادآور کنم که جناب آقای احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری ایران، آن هنگام که به محل مرکز تجارت جهانی در منهتن آمدند تا به قربانیان محل حادثه «گراند زیرو» ادای احترام کنند، مورد استقبال قرار نگرفتند و این مسئله یک رسوایی بزرگ است.

رودریگز در اینباره گفت که در آمریکا رسانه‌ها توسط صهیونیست‌ها کنترل می‌شود و بارها به رئیس‌جمهوری ایران توهین کردند و به همین دلیل او علیرغم وجود موانع به ایران آمد تا احترام خود را به آقای احمدی نژاد نشان دهد زیرا که به قربانیان حادثه 11 سپتامبر ادای احترام کرده بودند.

این بازمانده حادثه 11 سپتامبر گفت که تبلیغات منفی علیه ایران بسیار زیاد و منفی بوده است به طوریکه وقتی من وارد فرودگاه ایران شدم یک مقدار مضطرب بودم اما من مردمی را در اینجا دیدم که بسیار مهربان بودند و برخورد بسیار خوبی داشتند من احساس بسیار خوبی داشتم به طوری احساس می کردم که در وطن خودم هستم و من کاملاً می‌توانم از اعماق قلبم احساس می‌کنم و می‌توانم بگویم که یک ایرانی هستم.

رودریگز گفت که امیدوار است که این سفر، مقدمه‌ای برای سفرهای بعدی وی به ایران باشد و بتواند حقایق بیشتری از 11 سپتامبر بازی کند.

 

رودریگز در آمریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر «قهرمان ملی» لقب گرفت زیرا جان صدها نفر را در آن حادثه نجات داد. مقامات سیاسی آمریکا همچون «جرج بوش» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از او خواستند تا در رقابت‌ برای احراز سمت‌های سیاسی شرکت کند زیرا او فکر می‌کرد که او همان فردی هست که می‌تواند رأی جامعه «هیسپانیک» آمریکا را جذب کند و اما این توجهات تا زمانی ادامه داشت که  به مطرح کردن سوالاتی درباره حادثه 11 سپتامبر پرداختم و خانواده‌های قربانیان این حادثه خواستار تحقیقات درباره این رخداد شدند.

رودریگز تصریح کرد: «جرج بوش» در آن زمان گفت که احتیاجی به انجام تحقیقات نیست چون همه می‌دانند که چه کسی این حمله را صورت داده است و این بدترین چیزی بود که می‌شد به قربانیان 11 سپتامبر گفت چون آنها خواستار تحقیقات درباره این حادثه بودند.

شما شاید یادتان بیاید که در آن زمان بحث کمیته تحقیق درباره 11 سپتامبر مطرح شد و وقتی من خواستم حقایق درباره این حادثه را بیان کنم، آنها مانع شدند و اجازه ندادند که وقایع این حادثه بیان شود. شهادت‌های من درباره این حادثه همگی در پشت درهای بسته شنیده می‌شد و اجازه نداشتم آنها را افشا کنم.

وی ادامه داد: اگر شما به آرشیو ملی در آمریکا مراجعه کنید و مشاهده می‌کنید که اظهارات و شهادت‌های من در دسته‌بندی اسناد محرمانه قرار دارد. کمیته تحقیق درباره 11 سپتامبر حرف‌های مرا کامل شنیدند و در نهایت به یک نتیجه نهایی رسیدند و علیرغم آنکه من به عنوان یک قهرمان ملی نام گرفته بودم، در گزارش 576 صفحه‌ای این کمیته، هیچ یک از آنچه من درباره 11 سپتامبر تعریف کردم، مطرح نشد.

رودریگز سپس به شرح حقایق روز 11 سپتامبر پرداخت و گفت: 11 سپتامبر روز زیبایی بود. من در آن روز دیر از خواب بلند شدم. با رئیس خود تماس گرفتم و گفتم نمی‌خواهم به سرکار بیایم. او به من گفت: نه دیوانه شدی! امکان ندارد. باید به سرکار بیایی، اگر به سرکار نیایی هیچ‌کس کار تو را در اینجا انجام نمی‌دهد، چون من باید 110 پله را تمیز می‌کردم. من به او گفتم اگر شما کارت مرا امضا کنی تا وقت را از دست ندهم، من هم می‌آیم. من به زیرزمین ساختمان تجارت جهانی رفتم. 6 طبقه زیرزمین بود از «بی 1 تا بی 6». من در طبقه بی 1 بودم و در آنجا 15 نفر حضور داشتند. ما درباره کار آن روز خود صحبت می‌کردیم. ساعت 8:46 بود که ما یک صدای انفجار شنیدیم. انفجار به اندازه‌ای قوی بود که ما به سمت بالا پرت شدیم و انگار طبقه دوم زیرزمین انفجار رخ داد. وحشت در بین همه به وجود آمده بود. همه داد و فریاد می‌کردند و انفجار به اندازه‌ای قوی بود که من گمان کردم که ژنراتور آسانسور زیرزمین «بی 1» منفجر شده است. اما تا آمدم این مطلب رو بگویم یک انفجار دیگری به وقوع پیوست که این همان تأثیر هواپیماهایی بود که به ساختمان برخورد کرده بود. یک انفجار دیگر اتفاق افتاده بود. این دو اتفاق کاملاً‌ مجزا به وقوع پیوسته بود. یک انفجار که کاملاً مجزا از برخورد هواپیما به ساختمان بود. دولت به من اجازه نداد این مسئله را بگویم.

رودریگز سپس به توصیف مرد سیاهپوستی پرداخت که بر اثر شدت انفجار، برخی از اعضای دستان خود را از دست داده بود و خون زیادی از او رفته بود و چون در سال 2001 به افراد هشدار داده بودند که به دلیل شیوع بیماری ایدز و به منظور جلوگیری از آلوده شدن به ویروس «ایدز»، از تماس با افرادی که بدن آنها زخم شده است، خودداری کنند.

وی ادامه داد، در حالیکه تلاش می‌کرد تا باندهایی را به دستان این مرد سیاهپوست ببندد و با مأموران آمبولانس تماس بگیرد تا این مرد را به بیمارستان منتقل کند، انفجار دیگری به وقوع پیوست. شدت انفجار به اندازه‌ای بود که زمین شروع به لرزیدن کرد و این حس را به شما می‌داد که گویی زمین‌لرزه به وقوع پیوسته است. یک نفر آنجا فریاد زد که بمب بود بمب بود.

رودریگز گفت: من شروع کردم تا اقدامی را انجام بدم چون همه در جای خود مانده بود. از آنجایی که مسیر را به خوبی می‌شناختم، شروع به خارج کردن افراد از زیرزمین کردم و مرد سیاهپوست زخمی را بر روی دوش خود قرار دادم. وقتی من بیرون رفتم، یک آمبولانس آنجا آمده بود و از رادیو شنیدم که یک نفر می‌گفت، یک هواپیما به ساختمان برخورد کرده است. وقتی نگاه کردم، دیدم که یک حفره در ساختمان به وجود آمده بود، آتش و دود به اندازه‌ای بود که طبقات بالای ساختمان دیده نمی شد و در آن هنگام از بالای ساختمان، افراد به پایین پرت می‌شدند. آنها افرادی بودند که در طبقه 106 و 107 ساختمان به پایین پرت می‌شدند. من بسیار شانس آوردم که صبح رأس ساعت 8 در محل کار حاضر نشدم زیرا، من در همان طبقات کار می‌کردم و دفتر کار من در آن طبقات بود و اگر آنجا بودم شاید من هم همانند بقیه از آنجا به پایین پرتاب می شدم. من همیشه ساعت 8 صبح سرکار بودم چون آنجا صبحانه رایگان می‌دهند. دوستان من همه آنجا به دام افتاده بودند. من تنهایی به داخل رفتم و بی‌سیم را از یکی از نگهبانان گرفتم.

او ادامه داد: من سمت جنوبی ساختمان رفتم. من می‌خواستم به اتاق کنترل بروم، اتاقی که به طور طبیعی به صورت 24 ساعته فعال است و همیشه افرادی در آنجا مستقر هستند و ساختمان از آنجا کنترل می‌شود اما وقتی من آنجا رسیدم با بی‌سیم به پنجره زدم و گفتم: کمک کمک. اما کسی آنجا نبود. پس آنهایی که باید آنجا می‌بودند، در آن لحظه کجا بودند؟!. هیچ وقت هیچ تحقیقی در این مورد انجام نگرفت و به این موضوع پرداخته نشد.

این بازمانده 11 سپتامبر همانطور که داستان روز حادثه را شرح می‌داد به قسمتی رسید که با یک زن نگهبان در یکی از طبقات روبرو شد که در حال لرزیدن بود و آن زن مطلبی را به رودریگز گفت که زندگی او را تغییر داد. به گفته رودریگز، زن به او گفت: من همه چیز را شنیدم اما نمی‌توانم محل را ترک کنم. زیرا تازه استخدام شدم و اگر محل کارم را ترک کنم، اخراج می‌شوم.

وی سپس به اطلاع‌رسانی خیلی سریع و عجیب این حادثه پرداخت و گفت: مردم سراسر جهان مثل ایران از این حادثه بسیار سریع‌ تر از ما که در آنجا بودیم، باخبر شدند زیرا تمامی دوربین‌های رسانه‌های جهان در موقع مناسب آنجا مستقر بودند. من دست آن خانم را به اجبار گرفتم و از ساختمان بیرون بردم و دوباره به داخل ساختمان بازگشتم.

رودریگز وقتی به ساختمان شمالی برگشت، آب زمین را فرا گرفته بود. صدای جیغ و فریاد می‌آمد. هر ساختمان، 117 آسانسور بود و افرادی در آسانسور به دام افتاده بودند.

این بازمانده 11 سپتامبر، چند نفری را که در آسانسور به دام افتاده بودند و در حال غرق شدن در آب بودند، نجات داد.

رودریگز یک شاه‌کلید داشت که تمامی درب‌های ساختمان با آن باز می‌شد و به همین ترتیب، آنها در هر طبقه با باز کردن درب‌ها، افرادی را که به دام افتاده بودند، نجات دادند.

خانواده رودریگز در «پورتوریکو» زندگی می‌کنند و او در آن زمان وقتی با مادر خود تماس گرفت تا او را از وقوع این حادثه مطلع کند، با مطلب بسیار متعجب‌ کننده‌ای روبرو شد و آن این بود که مادرش از تمامی ماجرا خبر داشت و فریاد می‌زد که شبکه «سی ان ان» در حال پخش این حادثه به صورت زنده و به زبان اسپانیولی است.

داستان این بازمانده 11 سپتامبر به اینجا رسید که آنها در نهایت به طبقه سی و سوم که برای او اهمیت داشت، رسیدند، زیرا آنجا طبقه‌ای بود که دفتر شخصی او آنجا بود.

او در حالی که تلاش می‌کرد از کمد خود ماسک‌هایی را بیرون آورد، صدایی را از طبقه سی و چهارم شنید، گویی یک جسم سنگین روی زمین طبقه بالا کشیده می‌شود و این در حالی است که طبقه بالا همیشه خالی بوده است و نکته اینجاست که هیچ‌گاه تحقیقاتی در اینباره انجام نگرفت. این اولین باری بود که او احساس ترس کرد. در طبقه 34 ام هیچ‌چیزی وجود نداشت. او نمی‌دانست که چه کسی بالا بود اما هیچ وقت هیچ تحقیقات و بازرسی‌هایی در این باره و این طبقه صورت نگرفت.

زمانیکه رودریگز به طبقه 39 ام رسید و در حال حرف زدن با آتش‌نشان بودیم که صدای انفجار از ساختمان روبرو شنیده می‌شد و چندین انفجار دیگر نیز در ساختمان روبرو رخ داد.

مأمور پلیس به رودریگز گفت که دیگر بس است و به اندازه کافی مجانی انسانها را نجات دادی، باید همین الان باید از ساختمان برویم بیرون.

رودریگز به حرف‌‌ پلیس اهمیتی نداد و به خواسته آنها که تلاش می‌کردند، شاه کلید را از او بگیرند، اهمیتی ندادند چون به رودریگز هشدار داده شده بود که این کلید را به هیچ‌کس دیگری ندهد.

او گفت: همه چیز در لابی تخریب شده بود. درب‌های آسانسور به صورتی منفجر شده بود که مشخص بود انفجار از قسمت زمین به وقوع پیوسته است. همه در حال فرار بودند چون ساختمان در حال فروریختن بود.

این بازمانده 11 سپتامبر ادامه داد که جنازه‌ها از آنجایی که از بالای ساختمان به پایین پرتاب شده بودند، تکه تکه شدند و قابل تشخیص نبودند و تنها توانسته یک چهره آشنا در آن میان مشاهده کند و آن همان زنی بود که در یکی از طبقات او را نجات داد. بدن این زن به دو نیم شده بود رودریگز می‌گوید احتمالاً یک تکه شیشه از بالا پرتاب شده و او را به دو نیم تقسیم کرده بود.

ساختمان در حال فروریختن بود و رودریگز مقابل ساختمان یک ماشین آتش‌نشانی دید و داخل کامیون رفت و ساختمان در حال خراب شدن بود و او تقریباً‌ در زیر آوار دفن شدن بود و در حال مرگ بود. زیر کامیون یک چاله بود و رودریگز در چاله افتاده بود و آتش‌نشان‌ها او را از زیر کامیون بیرون کشیدند.

رودریگز پس از آن حادثه بعنوان یک قهرمان ملی شناخته شد. او یک گروه بازماندگان 11 سپتامبر را تشکیل داد. رودریگز در طی 20 سالی که به عنوان خدمتکار در ساختمان تجارت جهانی کار می‌کرد، 10 سال به کار نظافت در دفتر فرماندار نیویورک مشغول به کار بود. فرماندار نیویورک به اندازه‌ای او را دوست داشت که کارهایی مثل هماهنگ کردن کنفرانس خبری را به او می‌سپرد.

بعد از حادثه 11 سپتامبر، از آنجایی که برخی از قوانین را رودریگز در دفتر فرماندار نیویورک می‌نوشت، یاد گرفت تا قوانینی را به نفع خانواده‌ها و بازماندگان 11 سپتامبر بنویسد.

رودریگز گفت که به اندازه‌ای جذابیت پیدا کرده بود که برخی از کارگردان‌های هالیوود می‌خواستند از این حادثه فیلم بسازند اما او دوست نداشت که در این فیلم‌ها مشارکت کند زیرا می‌دانست که قرار نیست حقایق در اینباره گفته شود و به همین دلیل تصمیم گرفت تا به سراسر دنیا سفر کند و حقایق 11 سپتامبر را بازگو کند.

12 سال با گذشت حادثه 11 سپتامبر، بسیاری از خانواده‌های قربانیان این حادثه هنوز نمی‌دانند واقعاً چه اتفاقی در آن روز افتاد.

وی در پایان نتیجه‌گیری کرد که اهمیت این واقعه بسیار زیاد بود و منجر شد که مواردی در دستورکار آمریکا در عرصه بین‌الملل قرار بگیرد، بعنوان مثال می‌توانیم به دو جنگی که در عراق و افغانستان اتفاق افتاد اشاره کنیم و حتی این اتفاق باعث شد تا قوانین زیادی چون قوانین «امنیت ملی»، «میهن‌پرستی» و غیره تصویب شود و اهداف خود را پیش ببرند.

انتهای پیام/ف.ص

نوشته شده در پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,ساعت 12:32 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه مجمع فصلی پیروان ولایت که در مسجد صدیقی‌های مشهد برگزار

شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: موضع من درباره حوادث فتنه 88 مشخص است و از آن تاریخ تا 9 دی سال جاری در این مورد 4 مصاحبه کرده‌ام.

وی افزود: 24 سال که چیزی قریب به 8 دوره می‌شود نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بوده‌ام و این مهر تأییدی برای خط و ‌مشی و موضعم در حوادث انتخابات سال 88 است.

روحانی خاطر نشان کرد: هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 92 ‌تصمیم نهایی را نگرفته‌ام.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه گامی در مسیر تخریب دیگران و تخریب وجهه اجتماعی آنان برنداریم یادآور شد: تلاش کنیم خدمت برای رضای خدا انجام داده و در این مسیر نباید شیطان بر ما مسلط شود.

وی تصریح کرد: اخلاق اسلامی به ما درس می‌دهد که برای ارتقاء خود هیچ مسلمانی را تخریب نکرده و این در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرماید «هر کس به مؤمنی اهانت کند اعلام جنگ با خدا کرده» آشکار است.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: در تمام صحنه‌ها اتحاد را جایگزین تخریب دیگران و وجهه اجتماعی آنان کنیم و به جای تخریب به تعریف از افراد اولا و اصلح بپردازیم.

انتهای پیام/723/ش40/د1000

 

نوشته شده در پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,ساعت 12:32 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دوازدهمین اجلاس سران عضو سازمان همکاری های اسلامی با رییس جمهور

بوسنی و هرزگوین و نخست وزیر کومور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فاطمیه به نقل از فارس در این دیدارها بر گسترش روابط دوجانبه ایران و بوسنی و هرزگوین و کومور تاکید و همچنین پیرامون آخرین تحولات جهان اسلام بحث و بررسی صورت گرفت.

دوازدهمین اجلاس سازمان سران همکاری اسلامی با عنوان جهان اسلام چالش‌های جدید و توسعه فرصتها در قاهره در حال برگزاری است.

 

نوشته شده در پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:احمدی نژاد,مصر,قاهره,بوسنی,هرزگوین,ساعت 12:27 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: کی‌روش: چهره واقعی فوتبال ایران را نشان دادیم/ به جام جهانی می‌رویم

کارلوس کی‌روش پس از پیروزی 5 بر صفر برابر لبنان در نشست خبری اظهار داشت: در درجه اول از بازی بازیکنان باید تقدیر کنم و  بازی خوبی بود از بازیکنانم تشکر می‌کنم. بازیکنان عملکرد خوبی داشتند. مسئله و قصه اصلی ما کیفیت بازی بود. تاکید می‌کنم در مورد اخلاق تیم و بازیکنان در طول 90 دقیقه تمرکز بالایی داشتند و در تک تک دقایق جنگیدند و این اتفاق در طول بازی بود و باید از این حرکت تقدیر شود.

وی ادامه داد: مسئله دیگر که باید بگویم اینکه بازیکنان حقیقت فوتبال را آشکار کردند و این چهره اصلی تیم ملی ایران بود. امروز ثابت شد تیم ملی ایران خیلی خوب است و استحقاق حمایت همه جانبه را دارد اگر این اتفاق بیفتد در جام جهانی برزیل خواهیم بود اماحرفم با لبنانی‌ها این است؛ امشب فوتبال باز و خوبی را نشان دادند و سعی کردند خوب باشند اما امروز روز ما بود و ما بهتر بودیم. به لبنان و بازیکنانش و مربی‌اش تبریک می‌گویم.

کی‌روش در مورد اظهارات سرمربی لبنان، گفت: تنها چیزی که متفاوت بود داوری داشتیم که تصمیم‌گیری‌های درستی داشت. او تصمیم‌های درستی گرفت بدون اشتباه. به نظر بوکر احترام می‌گذارم اما با نظرش مخالفم. یک مسئله دیگر اینکه در طول بازی کسی به دنبال تمارض نبود و 90 دقیقه بازی کردیم که دلیلش قدرت تصمیم‌گیری بالای داور بود. یک فوتبال خوب بود. بعد از بازی صحنه‌های بازی را دیدم، هر دو خطا پنالتی بود. سرمربی تیم ملی لبنان هم صحنه‌های آهسته را ببیند نظرش عوض می‌شود.

کی‌روش در مورد حضور هواداران در ورزشگاه آزادی گفت: امروز تماشاگرانی که به ورزشگاه آمدند عالی بودند و از آنها تشکر می‌کنم اما دوست نداشتیم چهارشنبه عصر بازی کنیم. تصمیم کنفدراسیون بود، اگر دست ما بود دوست داشتیم جمعه بازی کنیم. مطمئنم تمام هواداران چه در خانه و چه در ورزشگاه از بازی لذت بردند.

سرمربی تیم ملی در مورد دژاگه و قوچان نژاد و تعویض زودهنگام دژاگه گفت: به من گفتند که دستاوردت چیست؟ گفتم دستاوردم حضور این دو بازیکن هستند اما امشب دیدید که همه خوب بودند. برای اولادی و یعقوب کریمی هم فرصت خوبی به وجود آمد تا بازی کنند. این طبیعی است که کنترل نتیجه دست ما بود و تعویض‌های لازم را انجام بدهیم.

وی در مورد استرس و فشار روانی روی بازیکنان، گفت: به نظر شما احترام می‌گذارم، امروز بعد از یک باخت بازی کردیم . بعد از باخت به ازبکستان تحت فشار رسانه‌ها بودیم و نمی‌دانم امشب چرا می‌گویید ما با استرس بازی کردیم. بهتر است به جای طرح این مسایل بگوییم بازیکنان فوق العاده‌ای داریم که حتی تحت فشار هم خوب بازی می‌کنند. بازیکنان امشب چهره‌ واقعی فوتبال ایران را نشان دادند که اگر از این موقعیت استفاده کنیم آنها را در جام جهانی خواهید دید و شک نکنید.

وی افزود: امروز شاهد پیغامی شفاف از جانب کفاشیان ومسئولان ، مربیان و همه ایرانیان بودیم؛ اگر متحد و یکدل باشیم به هدفمان می‌رسیم. افرادی که دوست دارند به ما بپیوندند به آنها خوشامد گویی‌ می‌گوییم و در خدمتشان هستیم.

 

کی‌روش در مورد ترک اردوی تیم ملی از سوی هادی عقیلی گفت: امشب ما لبنان را برده ایم و در این مورد صحبت می کنیم، برای پاسخ به مسایل دیگر وقت لازم را داریم که درباره آنها صحبت کنیم.

انتهای پیام/خ

نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,ساعت 18:23 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

همزمان با سفر رئیس جمهور کشورمان به مصر شبکه تلویزیونی العربیه جوسازی رسانه‌ای را علیه این سفر آغاز کرده است.

خبرگزاری فارس: پشت پرده تحرکات ضد ایرانی در مصر همزمان با سفر احمدی نژاد

این شبکه در گزارشی با انتقاد از دولت محمد مرسی رئیس جمهور مصر ورود احمدی نژاد به قاهره و سفرهای وزیر امور خارجه کشورمان به این شهر را نتیجه به قدرت رسیدن اسلامگرایان دانست.

این شبکه که وابسته به شاهزادگان عربستانی است، مدعی شده که سفر احمدی نژاد در ادامه سفر افراد چون سردار قاسم سلیمانی است و افزود: ایران از زمان به قدرت رسیدن اسلامگرایان در مصر برای بهبود روابط با قاهره ابراز علاقه کرده و امروز فرصت برای عملی شدن این علاقه ایجاد شده است.

به گزارش فاطمیه به نقل از فارس العربیه گسترش همکاری‌های دو طرف را شکل دهنده معادله جدید در منطقه دانسته است.

این شبکه در ادامه به گفت‌وگو با «عمرو آدم» عضو کمیته سیاست خارجی حزب النور اصلی ترین تشکل سلفی‌ها در مصر پرداخت.

این عضو حزب النور مدعی شد که سفر احمدی نژاد نگران کننده است و برخلاف منافع عالی مصر و اهل سنت است.

این فرد با تاکید بر مسئله شیعه و سنی تاکید کرد که باید قاهره از موضع یک کشور سنی در مقابل ایران قرار بگیرد و امنیت کشورهای خلیج فارس باید در اولویت مطرح شود.

سلفی‌ها در روزهای اخیر در مناطق مختلف قاهره علیه سفر رئیس جمهور کشورمان تظاهرات و تجمع برگزار کرده‌اند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که سعودی‌ها به شدت از همکاری بین تهران و قاهره نگران هستند و این همکاری را به ضرر خود می‌دانند.

سعودی‌ها از تضعیف موقعیت منطقه ای خود و برهم خوردن موازنه قوا در منطقه با تشکیل محور ایران، مصر و عراق واهمه دارند و همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مناسبات قاهره و تهران از سرگرفته نشود و باید دید که دولتمردان مصری به خواسته های مردمی این کشور برای برقراری روابط دو کشور پاسخ مثبت خواهند داد یا اینکه همچنان تحت تاثیر و القائات بیگانه‌گان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/++

 

نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:احمدی نژاد,مصر,ساعت 18:22 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری پس از دیدار با شیخ الازهر در قاهره گفت: دو کشور در مسیر پیشرفت و رسیدن به جایگاه‌های بزرگ قرار دارند.

احمدی نژاد در ادامه افزود: ایران و مصر دو ملتی هستند که اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند برای منطقه و جهان سودمند خواهند بود.

وی اظهار داشت که طی سفرش به مصر علاوه بر حضور در نشست همکاری‌های اسلامی با مقامات مصری درباره گسترش روابط دوجانبه رایزنی کرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در دانشگاه الازهر با رییس این دانشگاه و برخی اساتید برجسته دیدار کردیم.

در ادامه این نشست سخنگوی دانشگاه الازهر نیز اعلام کرد که امروز شیخ اول الازهر از رئیس جمهور ایران استقبال کردند نه به عنوان رئیس جمهور یک کشور بلکه به عنوان یک دوست.

وی تاکید کرد که بنا نهادن دوستی و برادری بین دو کشور محور این گفت‌وگو بوده است و افزود: ما از بهبود این روابط هر روز بیش از روز قبل استقبال می‌کنیم.

در ادامه این نشست خبری درحالی که نماینده الازهر تلاش داشت تا با طرح برخی اظهارات اختلاف افکنانه مذهبی مسائل مربوط به شیعه و سنی را مطرح کند، محمود احمدی نژاد به این اظهارات واکنش نشان داد.

احمدی نژاد به هیئت مصری هشدار داد در صورت ادامه این اظهارات اختلاف افکنانه جلسه را ترک می‌کند که در این لحظه یکی از همراهان سخنگوی شیخ الازهر به وی موضع رئیس جمهور کشورمان را اعلام کرد.

حسن الشافعی نماینده الازهر پس از این هشدار سخنان خود را تغییر داد و گفت که در نشست خود بر لزوم تساهل بین مذاهب اسلامی از جمله شیعه و سنی تاکید شده و ما به دنبال تسامح در حوزه اندیشه در مصر و ایران هستیم.

زمانی که نماینده الازهر در ادامه مدعی شد که با رئیس جمهور درباره مسائل مربوط به اهل تسنن در ایران صحبت کرده، احمدی نژاد خطاب به وی گفت که ما درباره وحدت و برادری توافق کردیم.

سخنگوی الازهر تاکید کرد: ملت مصر هیچ تعرضی به ایران را قبول نخواهد کرد و ما از مواضع تهران در قابل رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم.

وی در پایان ابراز داشت که طرفین صحبت‌هایی نیز درباره تلاش‌ها برای حل بحران سوریه براساس اراده مردم داشتند.

نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:احمدی نژاد,مصر,خبرنگار,ساعت 18:16 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: سقوط 150 هزار تومانی قیمت سکه/ دلار 120 تومان کاهش یافت

امروز قیمت انواع سکه و دلار نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

بر این اساس قیمت سکه طرح جدید نسبت به ظهر روز گذشته با بیش از 150 هزار تومان کاهش قیمت یک میلیون و 420 هزار تومان و طرح قدیم به یک میلیون 415 هزار تومان رسید.

همچنین نیم سکه با 60 هزار تومان کاهش 740 هزار تومان، ربع سکه با 50 هزار تومان افت قیمت 450 هزار تومان و سکه گرمی 325 هزار تومان شد که نسبت به روز گذشته 30 هزار توان کاهش نشان می‌دهد.

امروز در بازار تهران دلار با 120 تومانی کاهش نسبت به روز گذشته 3700 تومان و قیمت اونس جهانی 1669.5 دلار درج قیمت شده است.

به گزارش فارس یکی از دلایل کاهش قیمت سکه و دلار در بازار تهران، اعلام اجرای مرحله جدید پیش‌فروش سکه و اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدید بانک مرکزی و مصوبه مجلس برای کنترل بازار ارز بود.

انتهای پیام/م

نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,ساعت 17:37 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: گلباران لبنان در آزادی؛‌ تیم ملی در فاز دوم هدفمند شد/ هت تریک کاپیتان

دیدار دو تیم ایران و لبنان از سری مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادی آغاز شد. بازی با نتیجه 5 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

رضا قوچان نژاد در دقایق و 26 و 62 و جواد نکونام در دقایق 45+2 و 60 با دو ضربه پنالتی و در دقیقه 80 با یک شوت سرکش گل‌های ایران را به ثمر رساندند.

هر دو خطای پنالتی بر روی اشکان دژاگه انجام شد.

تیم ملی ایران امروز بازی زیبا، هجومی و تماشاگر پسندی ارایه کرد. مسابقه‌ای که با هت تریک جواد نکونام همراه شد. همه ایرانی‌ها از دیدن این مسابقه لذت بردند.

نیشی‌مورا داور ژاپنی به پژمان منتظری از ایران و نور منصور، بلال شیخ و عباس عطری از لبنان کارت زرد نشان داد.

داور نور منصور را در دقیقه 60 از میدان اخراج کرد.

این اولین بازی تیم ملی ایران و لبنان در مرحله مقدماتی جام جهانی ملت‌های آسیا در سال 2015 است. مسابقاتی که در استرالیا برگزار می شود.

ایران با تیم‌ها کویت، لبنان و تایلند همگروه است.

بازی بعدی ایران مقابل کویت در روز دوم فروردین 92 برگزار می‌شود.

تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی در بیروت یک بر صفر برابر لبنان شکست خورده بود که سایت فیفا آن ناکامی را شکست تاریخی نامید اما امروز شرایط برای ما فرق کرد و ملی‌پوشان ایران با برد پرگل انتقام خوبی از شاگردان بوکر بگیرند.

*ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

رحمان احمدی، پژمان منتظری( از دقیقه 69 محمد نصرتی)، سیدجلال حسینی، خسرو حیدری، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری( از دقیقه 72 یعقوب کریمی)، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه( از دقیقه 79 مهرداد اولادی) و رضا قوچان نژاد

سرمربی: کارلوس کی‌روش

انتهای پیام/خ

نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,ساعت 17:27 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

در قیمت‌گذاری جدید خودروها که در پی مصوبه قیمت‌‌گذاری خودرو از سوی خودروسازان و سازمان حمایت اعلام شده است قیمت جدید هر دستگاه تیبا 19 میلیون و 790 هزار تومان، سایپا 141 مدل SX‌ معادل 16 میلیون و 150 هزار تومان، سایپا 111 مدل EX معادل 17 میلیون و 800 هزار تومان و سایپا 111 مدل SX معادل 17 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است.

همچنین هر دستگاه سایپا 132 مدل EX معادل 17 میلیون و 550 هزار تومان و نوع SX  این خودرو معادل 19 میلیون 950 هزار تومان تعیین شده است. قیمت مصوب هر دستگاه سایپا 132 مدل SL نیز 16 میلیون و 100 هزار تومان و مدل LE  این خودرو 16 میلیون و  700 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت سایپا 131 مدل SX نیز از سوی خودروسازان و با تأیید سازمان حمایت 16 میلیون و 750 هزار تومان و قیمت مدل EX این خودرو 17 میلیون و 350 هزار تومان و قیمت LE این خودرو 16.5 میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت هر دستگاه سایپا 131 مدل SL نیز 15 میلیون و 700 هزار تومان مشخص شده است. قیمت جدید تندر 90 پارس خودرو 36 میلیون تومان تعیین شده است.

در مورد محصولات ایران خودرو نیز قیمت پژو پارس سال 30 میلیون تومان، قیمت جدید تندر 90 با استاندارد یورو 4 مدل E2 معادل 36 میلیون تومان و مدل E1 تندر ایران خودرو 32 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت پژو 206 صندوقدار مدل V2 معادل 37.5 میلیون تومان و مدل V9 این خودرو 43 میلیون تومان و پژو 206 صندوقدار مدل V8 نیز 36 میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

ایران خودرو قیمت هر دستگاه پژو پارس اتوماتیک را نیز 40 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است.

نوع LX پژو پارس نیز 33.5 میلیون تومان و نوع ELX این خودرو 37 میلیون و 700 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت پژو پارس معمولی دوگانه‌سوز 31 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت جدید هر دستگاه سمند سورن ELX  معادل 30 میلیون تومان تعیین شده و در مورد وانت باردو دوگانه‌سوز نیز می‌توان به دو نوع قیمت‌گذاری 10 میلیون و 550 هزار تومان و 11 میلیون و 300 هزار تومان بر اساس آپشن خودرو اشاره کرد.

وانت باردو بنزینی 10 میلیون و 300 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

ایران خودرو و سازمان حمایت قیمت هر دستگاه رانا با استاندارد یورو 4 را 32.5 میلیون تومان و قیمت پژو 207 دنده اتوماتیک را 42.5 میلیون تومان تعیین کرده‌اند.

قیمت سمند LX سال دوگانه‌سوز 26.5 میلیون تومان و نوع بنزینی این خودرو 26.5 میلیون تومان تعیین شده است. در مورد سمند LX پایه گازسوز نیز می‌توان به قیمت 27.5 میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد.

قیمت سمند SE نیز 21میلیون و 800 هزار تومان و سمند سورن ELX با موتور EF7 نیز 31.5 میلیون تومان تعیین شده است.

در قیمت‌گذاری جدید خودروها قیمت پژو 206 تیپ 5 معادل 35.5 میلیون تومان و 206 تیپ 6 با دنده اتوماتیک 42.5 میلیون تومان تعیین شده است. پژو 206 تیپ 2 نیز 32 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در مورد پژو 405 دوگانه سوز نیز می‌توان به قیمت‌گذاری 25 میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد که نوع بنزینی آن در مدل GLX معادل 23 میلیون تومان و مدل SLX این خودرو 26 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام/م

نوشته شده در چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:,ساعت 17:26 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

خبرگزاری فارس: بازداشت تعداد دیگری از خبرنگاران وابسته به BBC توسط وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از بازداشت و احضار تعداد دیگری از عوامل مرتبط با رسانه بیگانه (BBC) خبر داد.

 

وزارت اطلاعات پیش از این تعدادی از خبرنگاران وابسته به شبکه رسانه‌ای انگلیس BBC را بازداشت کرده بود. 

متن اطلاعیه دوم  روابط عمومی وزارت اطلاعات در خصوص دستگیری تعدادی از عناصر وابسته به اردوگاه رسانه‌ای استکبار به شرح ذیل است:

به گزارش فاطمیه بخ نقل از فارس در پی اطلاعیه این وزارتخانه در تاریخ 11/11/1391 پیرامون بازداشت تعدادی از عوامل شبکه مرتبط با سازمان عملیات روانی دولت انگلیس (موسوم به بی. بی. سی) بخش دیگری از اطلاعات حاصله به استحضار ملت شریف ایران می‌رسد:

1. با استمرار پیگرد قضایی و تحقیق از عوامل شاخه داخلی شبکه فوق‌الذکر، از تاریخ صدور اطلاعیه قبلی تاکنون تعداد دیگری از اعضای آن بازداشت یا احضار شده‌اند. ضمنا یک نفر از بازداشت‌شدگان قبلی، به قید وثیقه مرخص شده است و همچنان که اعلام شده بود، این روند تا تحقیق از کل وابستگان آن شبکه با جدیت ادامه خواهد داشت.

2. افزون بر شناسایی کامل شاخه داخلی، با عنایات ویژه الهی کل عناصر مستقر در خارج این شبکه نیز شناسایی شدند.

این شاخه از لحاظ گستردگی، پرشمارتر از شاخه داخلی بوده و اکثریت قابل توجهی از اعضای آن را عناصر فراری فتنه 88 و همکاران سابق روزنامه‌های موسوم به «زنجیره‌ای» تشکیل می‌دهند. همچنین هسته مرکزی شبکه که در لندن استقرار دارد از همکاری مستقیم سه کارگروه مستقر در بروکسل، پاریس و استانبول برخوردار است.

3. چرخه جمع‌آوری و ارسال اخبار و اطلاعات و دریافت خطوط کاری در این شبکه، در خلاصه‌ترین بیان ممکن با ابلاغ لیست نیازمندی‌های خبری و اطلاعاتی و نیز تحلیل‌های مهم و مبنایی، غالبا توسط شاخه خارج نشین انجام می‌شد. سپس عملیات جمع‌آوری اخبار و اطلاعات و بازنشر و توزیع خطوط کاری و تحلیل‌ها بین تعداد قابل توجهی از رسانه‌های همسو، توسط عوامل داخلی شبکه و عمدتا با سوءاستفاده از مجاری و امکانات رسانه‌ای صورت می‌گرفت.

4. هسته‌ مرکزی مستقر در لندن اخیرا علاوه بر فعالیت‌های به ظاهر رسانه‌ای و خبری، ماموریت تولید سوژه برای جریان سازی را نیز به عوامل داخل ابلاغ کرده بود. این ماموریت در قالب اقدامات گوناگونی ابلاغ می‌شد. به عنوان مثال هسته لندن اسامی برخی از عناصر رسانه‌ای و هنری مورد‌نظر را به شاخه داخل ابلاغ می‌کرد و از آنها می‌خواست به چهره‌سازی، ترویج و تبلیغ آنها بپردازند. عناصر داخل موظف بودند با برگزاری گردهمایی‌هایی تحت عنوان تجلیل، بزرگداشت، میهمانی و تحویل هدایایی همچون سکه‌های طلا و وجوه نقد دریافتی از خارج، به جریان‌سازی خبری و یارگیری بپردازند. عکس این روند نیز در چارچوب تهاجم به برخی شخصیت‌ها یا پدیده‌ها ابلاغ و اجرا می‌شد.

5. وجود تشابه در ساختار و اهداف کلی و جزئی این شبکه با دو شبکه مرسوم به «مستند سازان» و «دوبلورها» که ظرف یک سال گذشته مورد شناسایی و برخورد قانونی قرار گرفتند، بیانگر وجود اطاق فکر متمرکز و متصل به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و استقرار قرارگاه عملیاتی برای طراحی، هماهنگی و اجرای «جنگ نرم دائمی» علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌ باشد.

6. اطلاعات مستند موجود حاکی است که این شبکه با برخی از بزرگترین و معروف‌ترین سرویس‌های اینترنتی جهان در تعامل ویژه و «همکاری هدایت شده از طریق عناصر فرا رسانه‌ای» بوده و حتی نمونه‌هایی از این همدستی و همداستانی را همزمان با اقدامات این وزارتخانه علیه شبکه مورد بحث، و به منظور نجات آن به اجرا گذاشته که به نتیجه نرسیده‌اند.

از آنجا که این پرونده همچنان در دست پیگیری می‌ باشد، انشاءالله در اولین فرصت مقتضی و با هماهنگی مرجع محترم قضایی، اطلاعات دیگری به استحضار ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید.

انتهای پیام/

نوشته شده در سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,ساعت 18:16 توسط امیر رضا زارعشاهی| |


Power By: LoxBlog.Com