یا فاطمه الزهرا

وبلاگ خبری ،فرهنگی و اجتماعی مسجد فاطمیه مهرجرد

کسانی وارد دلالی شده‌اند که اگر اسم‌شان را بشنوید باور نمی‌کنید!

مجید جلالی سرمربی سابق فولاد خوزستان که در رقابت های این فصل لیگ برتر غایب است در گفتگو با خبرنگار ورزشی «جهان» پیرامون اتفاقات این روزهای فوتبال کشور نکات تازه ای را مطرح کرد.

گفته های این مربی درباره آینده لیگ برتر و همچنین فعالیت های دلال ها در این فضا را در ادامه می خوانید:

*دوست ندارم از فوتبال دور باشم اما برخی مواقع شرایطی برای یک مربی ایجاد می شود که اجتناب ناپذیر است. این روزها بعضا از سوی برخی تیم ها پیشنهادهایی را دریافت می کنم اما با وسواس زیادی به این پیشنهادها فکر می کنم.

*پس از مدتها کار پرفشار به بازسازی نیاز داشتم و از فرصتی که این روزها در اختیارم هست برای انجام کارهای تحقیقاتی استفاده می کنم. در شرایط فعلی نیز به بررسی دیدارهای بزرگ لیگ برتر و تیم های بزرگ کشور مشغولم و روی فوتبال فردا کار می کنم.

* کیفیت لیگ امسال در سطح بالایی نیست و حتی در مقایسه با دوره دوم و سوم لیگ برتر تغییراتی را مشاهده نمی کنیم و تنها مقداری در بخش های فیزیکی پیشرفت داشته ایم.

*فضای کنونی فوتبال کشور کسل کننده است و دلیل این مسئله به فقدان پیشرفت بر می گردد. وقتی شما در فضایی پیشرفت نداشته باشید، شور و شوقی هم ایجاد نمی شود.

* در فوتبال ایران اگر شما بعنوان مربی برای پیشرفت فعالیت کنید چشمی شما را نمی بیند!

*شبکه های دلالی همه فوتبال را در دست گرفته اند.

*لیگ سخت و پرالتهابی را پیش رو داریم و با توجه به تعداد تیم های سقوط کننده(4 تیم و نصفی) فدراسیون باید از همین حالا ستادی را تشکیل دهد تا مانع برخی اتفاقات شود.

*پیش بینی من از آینده این لیگ امیدوارکننده نیست و با توجه به مسایلی که برخی سراغ آنها خواهند رفت و اهالی فوتبال می دانند چه مسایلی را می گویم، باید از همین حالا به فکر بود.

*یک اشتباه کوچک داوری در ادامه این لیگ می تواند به اتفاقات بدی بینجامد.

*اراده محکمی برای نجات فوتبال از این شرایط نمی بینم و اگر هم حرکتی می شود حکم یک قطره در اقیانوس را دارد.

*در نقل و انتقالات نیم فصل اول لیگ برتر مسایلی را دیدم که بسیار عجیب بود.

*بررسی هایی که روی نقل و انتقالات نیم فصل این لیگ داشته ام و آمارهایش نیز موجود است نشان می دهد که فوتبال ایران در وضعیت بدی بسر می برد و قبل از هر چیز باید برای سلامت آن فکری کرد.

* تعداد زیادی از بازیکنان ضعیفی که در باشگاه قبلی شان ناموفق بوده اند در نیم فصل با مبالغ بالاتر به تیم های بهتر و بزرگ تر نقل مکان کرده اند و 55 درصد انتقالات نیم فصل به همین شکل بوده است که این برای فوتبال ما مثل فاجعه می ماند و نشان می دهد دست های پرقدرتی در کار است!

*تعجبم از این است که در این مدت برخی مربیان که در سالهای اخیر سالم کار می کردند وارد شبکه دلالی شده اند که از شنیدن نام بعضی از آنها سخت متعجب شدم و اصلا باور نمی کردم!

*با توجه به شرایط و تیم ها به نظر من استقلال و سپاهان مدعی جدی قهرمانی هستند. از نظر نحوه بازی سپاهان از دیگر تیم ها بهتر است و اگر بتواند امتیازات از دست رفته را جبران کند برای استقلال رقیبی جدی تلقی می شود؛ هرچند استقلال هم در این فصل خیلی فیزیکی و قلدر بازی می کند و امتیازات خوبی را کسب کرده است.

نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت 17:55 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

پیش بینی دقیق ۶ سال پیش آقا از اوضاع اقتصادی کنونی کشور

متن زیر بخشی از بيانات مقام معظم رهبری در ديدارمسؤولان و كارگزاران نظام در تاریخ۲۹ خرداد ۱۳۸۵ است که مرور آن در شرایط کنونی خالی از لطف نیست:

"ما احتياج داريم كه از سرمايه‌گذارى حمايت بشود؛ كارآفرينى بشود؛ توليد داخلى ترويج بشود؛ با قاچاق و فساد مجدّانه مبارزه بشود؛ اشتغال به عنوان يك مبناى اصلى و يك هدف مهم دنبال بشود؛ ثبات و شفافيت و انسجام سياستها و مقررات اقتصادى انجام بشود ـ مقررات اقتصادى‌اى كه امروز يك چيزى بگوييم، فردا عوضش بكنيم، فايده‌اى ندارد ـ مقررات اقتصادى و قوانين ما بايد هم ثبات داشته باشند كه مردم بتوانند روى آن برنامه‌ريزى كنند، هم بايد منسجم باشد و باهم بخواند و شفاف باشد. بازاريابى جهانى، يكى از مهمترين وظايف براى رونق اقتصادى كشور است ـ كه جزوِ كارهايى است كه ما نكرده‌ايم و جزوِ كم‌كاريهاى ماست ـ و اطلاع‌رسانى كامل از فعاليتها و برنامه‌ها؛ ما بايستى اينها را در نظر داشته باشيم. البته برنامه‌هاى راهبردى اساسى كشور نبايد از نظر دور بماند؛ مسئله‌ى ذخاير ارزى مطمئن كه كشور بتواند با شوكهاى اقتصادى و ارزى مقابله كند؛ تأمين منابع توليد و سرمايه‌گذارى؛ برنامه‌هاى راهبردى توليد و انتقال آب و انرژى در كشور، جزوِ مسايلى است كه ما در چند سال آينده بشدت نيازمان به آنها محسوس خواهد شد؛ اينها بايستى با جديت دنبال بشود؛ اينها جزوِ همان مقوله‌ى رونق اقتصادى كشور است."

نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت 17:53 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

 

 

حجت الاسلام محمدآقا اعرافي امام جمعه موقت ميبد در خطبه هاي نمازجمعه ميبد با اشاره به در پيش بودن دو انتخابات مهم رياست جمهوري و شوراها در كشور گفت : القاء انتخابات آزاد و شبه افكني دسيسه دشمن است و همه گروه ها و جريان ها بايد آن را بدانند .

 امام جمعه موقت ميبد با بيان اينكه رسانه هاي غرب و دشمنان داخلي و خارجي در تلاش اند با القاء شبهه در انتخابات مردم را مايوس كنند تصريح كرد : دم از انتخاب آزاد ، همصدا شدن با دشمن و آب در آسياب دشمن ريختن است .

حجت الاسلام محمد آقا اعرافي  تطهير و تخفيف در جرم سران فتنه از سوي بعضي ها در آستانه انتخابات را حركات نابجايي خواند و افزود : بايد همه گروهها و احزاب تلاش كنند تا اين گوهر ناب انقلاب اسلامي را از دست ندهيم .

وي در ادامه با اشاره به در پيش بودن هفته وحدت امت اسلامي گفت : يگانگي و وحدت امت اسلامي ريشه در قرآن دارد و بايد با پافشاري بر روي اصول و ارزشهاي شيعه و تقرب به مشتركات اسلامي ، امت اسلام زير يك پرچم،  وحدت خود را حفظ كنند .

به گزارش فاطمیه به نقل از  میبد آدینه ،امام جمعه موقت ميبد با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درخصوص طرح ديپلماسي وحدت اسلامي گفت: طرح ديپلماسي وحدت امت اسلامي موجب تنش زدايي و جلوگيري از جنگ هاي قومي و مذهبي مي شود و آن وقت است كه گروه هاي تندرو و مزدور جايي در جامعه اسلامي ندارند.

حجت الاسلام محمدآقا اعرافي بابيان اينكه امروز ايران اسلامي با تكيه بر اعتقادات شيعه سردمداران بين المللي اسلامي است خاطر نشان كرد : تمام جوامع اسلامي مي توانند زير پرچم اسلام و پرچم توحيد و نبوت و يك قبله جامعه اي را بسازند كه دشمن هرگز نتواند در آن رخنه كند .

مناسبتها :

امام جمعه موقت ميبد در ادامه هشتم ربيع الاول سالروز شهادت يازدهمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت امام حسن عسگري را به پيشگاه وليعصر(عج) و شيعيان جهان و نمازگزاران تسليت گفت .

خطبه اول :

حجت الاسلام محمدآقا اعرافي در خطبه عبادي نمازجمعه ميبد هم نمازگزاران رابه تقوا و پرهيزكاري و فرمانبري از خداوند سفارش و دعوت كرد و افزود : تنها با پيشه كردن تقواي الهي انسان به سعادت ابدي دست مي يابد .

امام جمعه موقت ميبد در اين خطبه به آسيب شناسي دين و دينداري پرداخت و افزود : خود دين هرگز آسيب پذير نيست چرا كه خداوند دين را براي هدايت بشر طراحي كرده است .

وي با بيان اينكه اين خود عمل و رفتار انسان است كه موجب آسيب در اعتقادات و دين او مي شود افزود : با آسيب خوردن دين در جامعه ، حرمت ها شكسته و حقوق ها زيرپا گذاشته مي شود.

حجت الاسلام محمدآقا اعرافي افزود : عدم توجه به دين و سطحي نگري به معارف ديني موجب تزلزل حريم هاي انساني ، بي قانوني درجامعه ،‌ از دست رفتن هويت باورهاي ديني و عبايه گري مي شود و زمينه هاي دين گريزي و بحران هاي ديني را در جامعه فراهم مي سازد .

امام جمعه موقت ميبد با بيان اينكه در طول تاريخ ائمه هدي و علماي ديني تلاش زيادي كردند تا اصل دين را از آسيب جدي حفظ كنند خاطرنشان كرد : اميرالمومنين براي زدودن غبار از چهره دين 25 سال خانه نشين شد و همه ائمه هدي بعد از آن هم سختي هاي زيادي كشيدند تا همه انسان ها را به مسير اصلي هدايت كنند.

وي در ادامه با تحليل معني وا‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه دين، عدم فهم دين ،‌دريافت نادرست از مفاهيم ديني ،‌ضعيف شدن اعتقادات ،‌سست شدن بنيانهاي اخلاقي ،‌بي ارزش شدن ارزشهاي ديني و بي اعتقادي نسبت به امور مذهبي را از آسيب هاي درون ديني برشمرد.

حجت الاسلام محمدآقا اعرافي همچنين عوامل اجتماعي و سياسي  نظيربي عمل بودن عالمان ،‌ نوآوري و بدعت در دين ،‌روحيه دين گريزي و تحريف مفاهيم دين را از آسيب هاي برون ديني برشمرد و افزود : نبايد گذاشت اين آسيب ها در جامعه گسترش يابد كه جامعه را به سمت انحطات و تباهي مي كشاند .

نوشته شده در جمعه 29 دی 1391برچسب:,ساعت 17:24 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

آيت الله مکارم شيرازي

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه مبارک فجر و مسؤولان اداره کل بازرسی استان قم، با تبریک مناسبت های ماه ربیع الاول، مسؤولیت سازمان بازرسی کل کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تامل و تدبر در آموزه های دینی به ما نشان می دهد که ناظرانی بر اعمال ما نظارت و آنها را ثبت و ضبط می کنند. 

وی تاکید کرد: اگر مبانی اعتقادی جامعه قوی باشد و خداوند تبارک و تعالی را شاهد و ناظر بر همه اعمال خود در خلوت و آشکار بدانیم دیگر نیازی به بازرس نخواهیم داشت. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که بشر همواره در معرض آسیب های فراوان است، تصریح کرد: امیدوارم سازمان بازرسی کل کشور به صورت فعال تر به تخلفات رسیدگی کند و مهم تر این است که گوش شنوایی نیز برای حرف های آنها باشد، بسیار مشاهده شده است که اینها حرف خود را می زنند اما گوش شنوا نیست و ضمانت اجرایی کافی نیز وجود ندارد. 
این مرجع تقلید وقوع تخلفات بزرگ در نظام را زیبنده ندانست و با اشاره به نقش مساجد در عرصه های مختلف به منظور تقویت اعتقادات دینی جامعه، تاکید کرد: مساجد کانون همه چیز اسلام است و باید نقش خود را بهتر ایفا کنند و به همان جایگاه گذشته برگردند؛ امروز مسجدالنبی دست افرادی افتاده که از برنامه های زمان حضرت رسول در آن خبری نیست.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مساجد پایگاه انقلاب اسلامی به شمار می آید، اضافه کرد: باید مساجد با جاذبه های قوی به کانون های علم، تربیت، قرآن، احکام و اخلاق تبدیل شود و تحقق این مهم نیز نیازمند برنامه ریزی دقیق است.
وی با تاکید بر این که مساجد باید مردمی باشد، اظهار داشت: باید به شدت از دولتی شدن مساجد بپرهیزیم، همان گونه که حوزه های علمیه مستقل و مردمی هستند، البته دولت ها موظف به خدمات دهی و تقویت مساجد هستند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تمام امور در نظام اسلامی را به هم پیوسته دانست و خاطرنشان کرد: باید در رسانه ملی و سایر رسانه ها به ستاد و کمیته مساجد میدان دهند تا برنامه های خود را تشریح کنند تا همکاری مردمی نیز حاصل شود. 
وی خاطرنشان کرد: به جای برخی برنامه های غیر مفید باید یک سری برنامه ها برای مسائل مهم گذاشته شود تا مردم روشن شوند و آسیب های اجتماعی و راهکارهای جلوگیری و پیشگیری از آن تشریح شود و رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید به این مساله اهتمام داشته باشند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به قطع بودجه های فرهنگی، یادآورشد: ما از این مساله نگران شدیم، آبروی نظام به این مراکز وابسته است چطور اینها اهمیت ندارد و ورزش اهیمت پیدا می کند.
وی خاطرنشان کرد: البته انتقادات باید سازنده و تؤام با حسن نیت باشد، انتقاد سازنده سبب پیشرفت می شود و نباید هر انتقادی را تخریب به حساب آورد. 
این مرجع تقلید در پایان با گرامی داشت دهه مبارک فجر، خواستار تلاش همگان برای برگزاری باشکوه مراسم گرامی داشت این دهه شد و گفت: این دهه، دهه فجر، نور و عزت برای کشور ما بوده و ان شاءالله با شکوه تر از هر سال برگزار خواهد شد و همه باید دست به دست هم دهند تا این مهم محقق شود./924/پ202/ج
/ پایان خبر /
نوشته شده در پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:,ساعت 13:3 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

ایشان تحصیلات دوره ابتدائی را در دبستان شهید خلیل نوروزی و دوره راهنمائی را در مدرسه راهنمائی توفیق به پایان رسانید البته لازم  به توضیح است سالهای تحصیلی ایشان مصادف بود با به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی و به همین دلیل ایشان سنگر مدرسه را رها کرده و حضور خود را در سنگر جبهه و صحنه جنگ و جهاد با کافران بعثی ترجیح دادند. 

شهید از بدو تشکیل سپاه فعالیت خود را آغاز کردند و تا زمان شهادت بعنوان سپاهی و بسیجی در خدمت جمهوری اسلامی بود آخرین پست ایشان فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ یکم از لشکر 31 عاشورا بود شهید بزرگوار در سال 65 مسئول اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران ابهر و نیز مسئول دفتر ندامتگاه دادسرای انقلاب اسلامی بود و با سمت فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ یکم به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

http://jahannews.com/images/docs/files/000266/nf00266609-1.jpg
 
خاطره ای از برادر علی چام همرزم شهید باقری
 
حسین آقا  همیشه خندان  و بسیار شوخ طبع و معتقد  به نظام و انقلاب  بود.خانواده شهید باقری از خانواده های  مستضعف  بود  و همیشه  قدر مستضعفین  را می دانست  و به قول امام (ره) سربازان بسیجی  کوخ نشینان  هستند  و حسین نیز  از جمله  آنان بود.

خاطره ای که از ایشان دارم  در عملیات  تکمیلی  کربلای 5 بوده  با هم  آمدیم  تا برادری  که مهمان  ما بود  راهی  کنیم . این برادر وقتی که از ماشین  پیاده شد و خواست  برود با حسین دیده بوسی کردند . ولی من  این کار را نکردم و با او  خداحافظی مختصری  کردم  در راه  که از  بدرقه آن برادر بر می گشتم  گفتم : حسین خیلی  با ایشان صمیمی بر خورد  کردی ؟

حسین در جواب گفت : این آخرین بار است  که او را می بینم و فکر نمی کنم  که او را برای بار دیگر ببینم . من گفتم تو از کجا می دانی ؟ گفت خودت  هم خواهی دید . نمی دانم  به ذهن و قلب حسین چه چیز خطور کرده بود که یقین داشت  او شهید خواهد شد .

بعد آمدیم و یک شب ماندیم صبح همان  روز  که بیدار  شدیم گفت  من خواب  دیدم  یکی  از شهدا آمد  و از دم خانه مرا  به مسجد دعوت کرد و بعد من به مسجد رفتم . آن برادر  شهید در مسجد  را زد  ولی کسی  در را باز نمی کرد  تا اینکه  باز شد  کسی  که در  را باز کرد  آن برادر  شهید  را می شناخت ولی مرا نمی شناخت  وارد  که شدیم  در داخل  مسجد   با طبیعت  بی نظیر  و بی همتائی  که سبز  و خرم بود  و آب از جویبارها می آمد روبرو شدم در میان درختان  درخت خرما  هم زیاد بود  من گفتم  من اینجا  را دیده ام  ما می خواستیم  به اینجا حمله کنیم و یکی از مناطق جنگی است  گفت  نا اینجا  منطقه ای که شما  می گوئید  نیست  اینجا منطقه ای است  که به آن جنت  می گویند  و تو الان  در باغ  جنت هستی  و این نخلها  بهشتی  هستند  و شب بعد که عملیات  شروع شد  می خواستیم  به عملیات برویم  حسین مرا به گوشه ای برد گفت مبادا  خوابی  که من  دیده ام  به کسی  بگوئی  و به حاج منصور  هم نگو  من گفتم  که به شما قول  می دهم  که به هیچ کس  نگویم  تا امروز  من این  خواب  را به کسی نگفته بودم. 

وصیت نامه 

خدایا بیامرز  برایم  گناهانی  که بلا  را نازل  می کند. خدا جان  تمام اعضا و جوارح  مرا به سه چیز آراسته کن  : 1- ایمان   2- تقوی    3- یقین خدا  جان  مطمئناً این سه مورد  در راه رسیدن   به جوار  پر شکوهت  مرا یاری  می دهند  تا به کمک  غیبی  تو   به آنها دست یافته  و انسان  باشم  و انسان  بودن  خود  را بفهمم تا در دنیای  پست  و تاریک  بتوانم قدمی  مطمئن  در راه رسیدن  به هدفم  و به  پیمانم  بردارم  .

خدا جان  جوان هستم  . هر لحظه گناه  کردم  و باز به خود  آمدم  و از تو  شرمنده شدم . ای امید  امیدواران ، خدا جان تو آخرین  مرحله  عشقی آخرین  دوست  و آخرین  یار هستی  برای کسانی  که به امید تو  و لقای  تو لحظه شماری  می کنند .  خدا جان  سپاست می گویم   که دوباره  بر من  منت  نهادی  که در جبهه حضور  به هم  رسانم  . ترا شکر می کنم  خدا جان همه دوستان  رفتند  و من هنوز در جا  می زنم  آخ چقدر  سخت است.

اما دوستان  خوبم  از  (امام ) اطاعت کنید  و نگذارید تنها  بماند  سخنان  گهربار  ایشان  را بدون فوت  وقت  انجام دهید  مرید  و مطیع  او باشید   سربازی  سر افراز برای  مرز بوم  باشید  عزیزانم  تاریخ  عاشورا  و جریانات  کوفه  دوباره  همانند  حضرت  مسلم  رو کرده   اهل کوفه  نباشید  پاسداری  نمائید  از خون  شهیدان  دوستان  عزیز و باوفایم  در هر مکان  بر علیه ضد انقلابیون  بشورید  مشت محکمی  بر  دهان  این  زالو صفتان  این مسلمانهای شناسنامه ای  بزنید.

ای  کسانی که  دل تان  در رضای  حق تعالی است می یابد  از هیچ کس نهراسید  و خائنین  را به زیر  سئوال ببرید  و تو دهنی  محکمی  به ایشان بزنید . اغماض  در کار  نباشد خصوصاً  اگر مسئول  باشید  ای گروه رنج کشیده  انقلاب  تقوی  الهی  را پیشه خود کنید مواظبت نمائید.

نوشته شده در پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:,ساعت 12:59 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

 

استفاده احمدی نژاد از  بخشی از یک ترانه لس آنجلسی آن هم در صحن علنی مجلس بلافاصله در فضای مجازی بازتاب داشت.

احمدی نژاد در سخنان خود با تاکید بر اینکه همه ما یک حرف می زنیم و همه ما یک خواسته و دغدغه داریم دو بار به یکی از ترانه های "م"  خواننده لس آنجلسی اشاره غیر مستقیم کرد.

به گزارش فاطمیه به نقل از شفاف، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور روز چهارشنبه با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره مسائل کلان کشور اظهار نظر کرد و گفت: امروز آمده ام تا مهمترین مسائل کشور و راه حل های آن را با نمایندگان مجلس در میان بگذارم و تلاش خواهم کرد تا ذهنیت و اراده مشترکی در بین مجلس و دولت در این زمینه شکل بگیرد.

وی افزود: بنده و شما، دولت و مجلس با یک تعهد مشترک در حوزه مدیریت کشور مبتنی بر خدمت به ملت، صیانت از ارزش های الهی‌، تعالی، عزت ملت، فراهم آوردن زمینه های رفاه، آرامش مردم و کاهش فاصله ها تلاش می کنند و قطعا هیچ کدام برای خودمان نیامده ایم.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در صحن علنی مجلس به 4 ضعف مهم اقتصادی کشور اشاره کرد و ضعف اول را نادرستی مسیر جریان ثروت و سرمایه در کشور عنوان کرد.

وی افزود: بیش از 50 سال است که جریان ثروت و سرمایه در جهات خاصی شکل گرفته و به لحاظ جغرافیایی از مناطق دورتر و محروم تر به مناطق مرکزی و برخوردارتر می‌رسد و این جریان دائماً ادامه دارد.

رئیس جمهور گفت: امروز حتی یک نیروی متخصص توانمندی که در منطقه دور دستی طلوع می‌کند آنجا نمی‌تواند کار کند و باید خود را به مرکز کشور  برساند.

احمدی نژاد افزود: به لحاظ دهک ها و طبقات درآمدی نیز جریان سرمایه و ثروت از جیب دهک‌های با درآمد کمتر به جیب دهک‌های با درآمد بیشتر سوق دارد و این جریان مستمری است که به لحاظ نوع فعالیت اقتصادی از فعالیت‌های تولیدی و مثبت و ماندگار به سمت سفته بازی و فعالیت‌های کاذب شکل گرفته است.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه همه ما یک حرف می زنیم و همه ما یک خواسته و دغدغه داریم با دو بار اشاره غیر مستقیم به یکی از ترانه های "م" خواننده لس آنجلسی، یک بار در اواسط سخنرانی و یک بار در پایان سخنان خود گفت: « مردمی که قالی می بافند نباید روی حصیر زندگی کنند و ملتی که روی دریای ثروت نشسته است نباید فقیر داشته باشد »

آقای "م" خواننده لس آنجلسی در ترانه خود که چند وقتی است پخش شده، می خواند:
« شمالم تا جنوبم عشق/ چه خاک و گندمی دارم/ صدام یاری کنه باید بگم، چه مردمی دارم/ بگم این حق هیچ کس نیست که با ثروت فقیر باشه/ کسی که فرش می بافه نباید رو حصیر باشه ....... »

گفتنی است پیش از این در سال 89 خبرهای تایید نشده ای مبنی بر دیدار این خواننده لس آنجلس نشین و یکی دیگر از همکاران وی با یک مقام دولتی که برخی از خبرها «ا ر م» معرفی شده بود، منتشر شد.

نوشته شده در پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:,ساعت 12:47 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

الفاظ عقد موقت چیست؟ شرایط و احکام آن به چه شکل است؟

برای اجرای عقد موقت (متعه) چند چیز شرط است:


۱. خواندن صیغه عقد؛ بدین معنا که در عقد موقت تنها راضی بودن زن و مرد کافی نیست، بلکه باید به همراه انشای الفاظ خاص باشد.

 
۲. بنابر احتیاط واجب، صیغه عقد باید به عربی صحیح خوانده شود. اگر خود مرد و زن نتوانند صیغه را به عربی صحیح بخوانند، به هر لفظی که صیغه را بخوانند صحیح است و لازم نیست که وکیل بگیرند، اما باید لفظی بگویند که معنای "زوّجت" و "قبلت" را بفهماند.

 
۳. اگر خود زن و مرد بخواهند صیغه عقد غیر دایم را بخوانند، بعد از آن که مدت عقد و مهریه را معین کردند، چنانچه زن بگوید: "زوجتک نفسی فی المدة المعلومة علی المهر المعلوم"؛ من خودم را به همسری تو در مدت معینی با مهر معینی در آوردم.

 
بعد (بدون فاصله) مرد بگوید: "قبلت»"؛ قبول کردم، صحیح است. یا این که وکیل زن به وکیل مرد بگوید: "متعت موکلتی موکلک فی المدة المعلومة علی المهر المعلوم" و وکیل مرد بلافاصله بگوید: "قبلت لموکلی هکذا" این عقد صحیح است.

 
۴. تعیین مهریه و نام بردن آن در موقع عقد.

 
۵. مرد و زن، یا وکیل آنها که صیغه را می خواند باید قصد انشا داشته باشند، یعنی اگر خود مرد و زن صیغه را می خوانند زن به گفتن "زوجتک نفسی" قصدش این باشد که خود را زن او قرار دهد و مرد با گفتن "قبلت التزویج" زن بودن او را برای خودش قبول نماید.

 
۶. کسی که صیغه را می خواند، باید بالغ و عاقل باشد.

 
۷. اگر وکیل زن و شوهر، یا ولی آنها صیغه را می خواند در عقد زن و شوهر را معین کند.

 
۸. دختری که به حد بلوغ رسیده و رشیده است؛ یعنی مصلحت خود را تشخیص می دهد، اگر بخواهد شوهر کند، چنانچه باکره باشد، باید از پدر یا جد پدری خود اجازه بگیرد، ولی اگر باکره نباشد در صورتی که بکارتش بوسیله شوهر کردن از بین رفته باشد، اجازه پدر و جد لازم نیست.

 
۹. زن در زمان اجرای عقد موقت، به عقد دایم یا موقت در حباله نکاح کس دیگری درنیامده باشد (همسر شخص دیگری نباشد) و نیز در حال عده عقد دایم یا موقت فرد دیگری نباشد.

 
۱۰. زن و مرد به ازدواج راضی باشند و از روی اجبار و اکراه وادار به ازدواج نشده باشند.[۱] البته شرایط و مسائل دیگری نیز وجود دارد که باید به کتاب های فقهی و توضیح المسائل مراجعه فرمایید.[۲]

 
آنچه نقل شد بر مبنای فتوا و نظریات امام خمینی (ره) بود، در صورتی که از مرجع تقلیدی غیر از ایشان تقلید می کنید، مجددا با ذکر نام مرجع تقلید با ما مکاتبه نمایید.

نوشته شده در پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:,ساعت 12:43 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

در شهرستان اردکان تا به حال سایت خبری فعالی تشکیل نشده و بیشتر اهالی رسانه این شهرستان حرفهایشان را از طریق وبلاگهای شخصی خود منتقل می کنند.

یکی از وبلاگنویسان این شهرستان در آخرین مطلب خود ادعاهای جالبی مطرح کرده که بررسی آن خالی از لطف نیست.

این وبلاگنویس در ابتدای نوشته اش به استاندار یزد و مشاورانش حمله نموده و می نویسد: "با يك دور انديشي مكارانه روباه وار ، عملا نقشه فلاح زاده استاندار يزد وتيمش به ثمر نشست. در حاليكه فلاح زاده استاندار يزد و مشاورينش نظير آقاي محسن ابوترابي و مدير كل حوزه استانداري آقاي مهران فاطمي، مدتها بود كه با كينه توزي و دشمني تمام با اردكان در نظر داشتند به طريقي شهرستان اردكان را از تك نمايندگي در آورده و با ميبد يا صدوق يا طبس به يك حوزه انتخاباتي تبديل كنند، در اين اثنا بدليل مخالفت كارشناسان وزارت كشور موفق نشدند ، اكنون با يك ترفند و حيله مكارانه ، زمينه را براي موافقت كارشناسان وزارت كشور و پذيرش منطق عمومي مسئولان ومردم استان مهيا نمودند تا در آينده اي نزديك اين مهم به واقعيت بپيوندد."

وبلاگنویس مذکور پس از این توهین های صریح به استاندار و مشاورینش در تشریح ترفندی که کشف کرده می نویسد: "ماجراي اخير نامه معاون اول رييس جمهور در مورد تقسيمات مرزي شهرستانهاي صدوق و ميبد و اردكان را شنيده ايد؟ استانداري يزد با ارائه اين طرح و نقشه و پيگيري مجدانه آن در دولت و تصويب آن توسط هيات دولت و ابلاغ معاون اول رييس جمهور ، بطور واضح وعملا با الحاق ندوشن و منطقه وسيع اطراف آن به ميبد ، به وسعت و جمعيت شهرستان ميبد افزوده اند. مرحله بعد اين نقشه مكارانه تيم استانداري به اين موضوع پرداخته خواهد شد كه چرا شهرستان ميبد (با اين وسعت و جمعيت بسيار بيشتر از شهرستان اردكان) بايد با شهرستان تفت يك حوزه انتخابيه باشد و يك نماينده داشته باشد ، در حاليكه تك شهرستان اردكان با جمعيت كمتر هم يك نماينده داشته باشد. اين طرح و اين سوال علنا ، منطقي بنظر خواهد رسيد و واكنش مسئولان ومردم ديگر استان را بر عليه اردكان بر خواهد انگيخت و به مطالبه استاني مبدل خواهد گشت كه چرا اردكان تك نماينده است.اين موضوع بسرعت طرح بعدي را به اجرا خواهد گذاشت و اردكان را با شهرستان ديگري كه احتمالا ميبد باشد پيوند خواهد زد كه در اينصورت هميشه ميبد پيروز انتخابات مجلس خواهد بود."

توضیحات این وبلاگنویس محترم نشان می دهد که ایشان در فضای واقعی و حتی رسانه ای استان سیر نمی کند! چرا که مدتهاست فریاد اعتراض مسئولان و نخبگان استان از تبعیض فاحشی که در تخصیص یک نماینده به حوزه اردکان جلوه گر شده است، به گوش می رسد و آقای نویسنده چه بخواهد و چه نخواهد اعتراض به تک نماینده بودن شهرستان اردکان تبدیل به یک مطالبه عمومی در استان شده است.

این وبلاگنویس محترم کافی بود یک جستجوی ساده در فضای مجازی می نمود تا متوجه این واقعیت شود که اردکان مدتهاست در معرض اتهام تبعیض در تخصیص نماینده است و این سوال ساده تبدیل به درخواست عمومی مردم شده که چرا اردکان با جمعیتی هفتاد و چند هزار نفری یک نماینده دارد و شهرستان یزد و صدوق نیز با جمعیتی نزدیک به ششصد هزار نفر نیز یک نماینده دارد؟! چرا بافق و بهاباد و خاتم و مهریز و ابرکوه با جمعیت و مساحتی بیشتر از اردکان باید یک نماینده داشته باشند و اردکان هم یک نماینده؟!

بنابراین اکتشافات کارآگاهی این وبلاگنویس محترم توهماتی بیش نیست و اساسا لازم نبود استاندار و مشاورینش برای مطالبه رفع تبعیض در تخصیص نماینده اینقدر لقمه را دور سر بچرخانند! چرا که همین الان این موضوع در صدر مطالبات بیشتر مردم استان قرار دارد.

وبلاگنویس مذکور خوب است بداند که منطقه ندوشن قبلا جزء میبد بوده است اما در دوره اصلاحات با سیاستهایی خاص آن را از میبد منتزع و به شهرستان صدوق ملحق کردند که این امر نارضایتی فراوان ندوشنی ها را درپی داشت.

طی سالهای بعد از الحاق ندوشن به صدوق، اهالی این خطه بارها و بارها طومار پر کردند، به مسئولان مختلف مراجعه کردند و در نمازجمعه ها از جمله نمازجمعه میبد تجمع کردند تا مجددا به میبد بازگردند و البته میبد هم کاملا مایل بود تا این قطعه جدا شده از جغرافیایش را دوباره ملحق به خود ببینید و مصوبه اخیر دولت نیز لبیک به این مطالبات بود.

نوشته شده در پنج شنبه 28 دی 1391برچسب:اردکان,یزد,ساعت 12:38 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

ايران اسلامي محور حركت بزرگ الهي در عالم است

ايران اسلامي محور حركت بزرگ الهي در عالم است

گروه گزارش: رئیس جامعة المصطفی، طی سخنانی، با بيان اينكه امروز آشوب و فتنه تمام عالم را فرا گرفته است، خاطرنشان كرد : «ايران اسلامي محور حركت بزرگ الهي در عالم است و اين محور بايد حفظ شود».

به گزارش مرکز خبر و اطلاع­رسانی جامعه­المصطفی، آیت­الله اعرافي، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري(مدظله­العالی) در ديدار با مردم قم در خصوص انتخابات رياست جمهوري و شوراها گفت: «آنچه مهم است اين است كه با اينكه در نظام اسلامي و انقلاب اسلامي معتقد به ولايت فقيه هستيم و حاكميت بايد با تاييد الهي و منابع الهي انجام شود اما نظام اسلامي تنها نظامي است كه بلافاصله بعد از پيروزي به آراء مردم مراجعه كرد».

وی در ادامه گفت : «نكته اي كه مقام معظم رهبري بر روي آن انگشت گذاشته است اين است كه انتخاباتي در كار است كه ادامه آنچه در سال 88 انجام دادند در سال 92 انجام دهند».

آیت­الله اعرافی با بيان اينكه گاهي كساني مي­گويند بايد انتخابات آزاد باشد؛  كه از مردم راي گرفتند و حالا كه راي ندارند انتخابات آزاد را مطرح مي كنند تصريح كرد : «اين افراد در شرايط حساس كه كشور با دشمنان دست و پنجه نرم مي­كند، همسو و هم آواي با دشمنان شده­اند».

وی با بيان اينكه ملت ما بايد با هوشياري و آگاهي و با بصيرت كامل و اطاعت از رهبري ولايت فقيه راه انقلاب را ادامه دهد افزود : «از الان نبايد گذاشت زمينه­هاي فتنه و آشوب فراهم شود».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصريح كرد : «كساني كه بخواهند براي بي ارزش كردن انتخابات  پايه هاي خدشه بريزند، خيانت بزرگي را به ملت كرده­اند».

وی با بيان اينكه امروز آشوب و فتنه تمام عالم را فرا گرفته است خاطرنشان كرد : «ايران اسلامي محور حركت بزرگ الهي در عالم است و اين محور بايد حفظ شود».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود : «ملت ما ملت آگاه و هوشمند است و راه خود را تشخيص داده و اميدواريم گروه ها و جريان­هاي سياسي هم با تشخيص درست وارد جريانات شوند».

وی مراجعه به آراء مردم و حضور مردم در صحنه­هاي مختلف راهپيمايي و مراسم­ها و خصوصا درپاي صندوق­هاي راي را برگ زرين تاريخ پرافتخار ملت ايران و انقلاب اسلامي خواند و افزود : «حضور ملت در صحنه هاي انقلابي ، راهپيمايي­ها ، دفاع مقدس و فعاليت هاي اجتماعي و پاي صندوق­هاي راي و راي دادن به اركان نظام چون قانون اساسي، رهبري، رياست جمهوري، شوراها و مجلس، حضور پرافتخاري است كه در تمام منطقه خاورميانه و حتي در بسياري از كشورهاي پيشرفته دنيا بي­نظير است».

 آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به فتنه 88 گفت : «مالاسف درسال 88 مغرضان و ناآگاهان كاري كردند كه اين درخشش ملت ايران خدشه دار شود و اين بزرگترين جفايي بود كه انجام شد».

 وي افزود : «آنهايي كه در فتنه 88 در برابر آراء مردم ايستادند در حقيقت در برابر دمكراسي ، آزادي ، اسلام و انقلاب اسلامي ايستادند».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به نظارت بر انتخابات نیز گفت: «در همه انتخابات دنيا انواع نظارت مانند نظارت­هاي شوراي نگهبان، نمايندگان كانديداها، مردم، رسانه و مطبوعات انجام مي­شود در نظام جمهوري اسلامي هم بر اساس قانون اساسي انواع نظارت وجود دارد».

رئیس جامعه­المصطفی با اشاره به انتخابات سالم نظام جمهوري اسلامي در سه دهه گذشته گفت: «برگزاري بيش از 30 انتخابات ، بر سر قدرت آمدن جناح ها و گروها و توجه به آراء مردم نشان مي دهد كه آزادي و حق راي مردم وجود دارد».

نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1391برچسب:,ساعت 12:55 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

راه نواب، تحت زعامت ولي فقيه پيمودني است

پایگاه خبری انصارحزب الله: حجت‌الاسلام سيدحميد روحاني رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در آستانه سالگرد شهادت نواب صفوی و یاران شهیدش در جلسه هفتگي انصار حزب‌الله, با موضوع حماسه شهید نواب؛نیاز همیشه دوران به سخنرانی پرداختند که متن کامل آن تقدیم می شود:

بحث را در چند محور دنبال مي‌کنم؛ نخست موضوع ترور در اسلام، دوم ترور از ديدگاه حضرت امام(ره)، سوم شهيد نواب و اصل ولايت فقيه، چهارم نقش شهيد نواب صفوي و فداييان اسلام در بيداري حوزه‌‌هاي علميه و مجامع مذهبي و پنجم راه نواب راه جاودانه. 

قبل از بحث پرداختن به موضوع ترور در اسلام بايد نکته‌اي را يادآور شد و آن اينکه در اسلام ما يک سلسله احکام مسلّمه را داريم که ترديد ناپذير است. به عنوان مثال هيچ وقت نماز صبح يک رکعت نمي‌شود و نماز مغرب دو رکعت نمي‌شود اما يک سلسله مسائل مستحدثه است که شرايط زمان و مکان در آن نقش محوري دارد و اينکه باب اجتهاد باز است و اينکه در خيلي از مسائل بايد پيرو ولايت فقيه بود و خودسر نتوان هر کاري را انجام داد. 

ضرورت آگاهي نسبت به شرايط زمان و مکان 

کساني که آگاه به مسائل زمان و مکان نيستند، حتي ممکن است به ظاهر عالم باشد اما به بيراهه رود. در زمانه‌اي خيلي از روحانيون کلمه تقيه را تکرار مي‌کردند و مي‌گفتند تقيه در اسلام واجب است. اين بدان جهت بود که فرد آگاه به زمان و مکان نبود و فکر مي‌کرد اگر گفته‌اند تقيه واجب است حالا اگر احکام اسلام زير پا گذاشته شد حتماً بايد تقيه کند. حال اينکه اين طور نيست. شرايط مکان و زمان اقتضا مي‌کند که گاهي مسائل تغيير پيدا کند؛ همان تقيه واجب را حضرت امام(ره) در سال ۱۳۴۲ اعلام کردند که حرام است و اظهار عقايد واجب است.


وقتي که اساس دين در خطر قرار گرفته و دشمنان اسلام بر آن هستند که ريشه دين را از بيخ و بن برآرند، در اينجا ديگر تقيه معنايي ندارد. شرايط باعث مي‌شود که گاهي اوقات عمل حرام انجامش واجب مي‌شود؛ به عنوان مثال در جايي که يک زن اجنبي در حال غرق شدن در استخر يا دريا است و شما هم پارچه و لباسي در دست نداريد که براي نجات دادن آن فرد از آن استفاده کنيد. لذا در اينجا واجب است دست زن اجنبيه را بگيريد و او را نجات دهيد. 

حضرت امام(ره) در پيامي که قبل از ارتحال براي حوزه‌هاي علميه فرستادند روي اين نکته تأکيد کردند که ممکن است يک شخصي مجتهد زمان باشد اما آگاه به شرايط نباشد اگر عالم به زمان نباشد، نمي‌تواند رسالت خودش را به درستي انجام دهد و لذا در روايت داريم که «العالم بزمانه لايهجم عليه اللوابس» اگر کسي عالم به زمان بود شبهات و مشتبهات بر ايشان هجوم نمي‌آورد و اين خيلي مهم است که انسان بتواند آگاه و عالم به زمان باشد و شرايط را درک کند؛ چرا که آن موقع مي‌تواند به وظايف خودش در اين حوزه به خوبي عمل کند. خيلي از مشکلاتي که در جامعه از سوي برخي روحانيون به‌وجود آمد به اين برمي‌گشت که عالم به زمان نبودند و شرايط زمانه را درک نمي‌کردند. يک چيزي شنيده و يا روايتي ديده بودند که تقيه واجب است و اين را به همه دوره‌ها و زمان‌ها سرايت مي‌دادند. 

حکم ترور در اسلام 

در موضوع ترور بايد گفت در اسلام ترور داريم؛ چرا که خود پيامبر حکم ترور صادر مي‌فرمود. وقتي که عموي حضرت، حمزه سيدالشهداء، به دست شخصي به نام وحشي به شهادت رسيد، حضرت دستور دادند هرکس وحشي را در جايي ديد او را بکشد. خداوند هم حکم ترور داد، آن هم در جايي که به پيامبر اهانت شود. اما حالا که حکم ترور در اسلام وجود دارد آيا همه آزاد هستند؟ و در هر زمان و هر شرايطي اين کار را انجام دهند؟ چنين نيست و اين جا است که نقش ولي فقيه و مجتهد و مرجع تقليد به درستي مشخص مي‌شود.


اينکه کسي اين را ملاک قرار دهد و بگويد چون پيامبر اکرم(ص) حکم ترور داد، پس ما هميشه مي‌خواهيم اين حکم را جاري کنيم! اين نوع انديشيدن به عدم آگاهي و شرايط زمان و مکان برمي‌گردد. 

اولين مسئله‌اي که مطرح مي‌شود اين است که آيا اين ترور مؤثر است يا نه؟
امام(ره) به شدت با ترور مخالف بود اما خودش حکم ترور داد؛ چرا؟ براي اينکه در مراحلي که با اين حکم مخالفت مي‌کرد معتقد بود فايده‌اي ندارد. وقتي که مرحوم انواري(ره) به عنوان نماينده هيئت‌هاي مؤتلفه اسلامي به حضور امام آمد و اجازه ترور مهره‌هايي از رژيم شاه را خواست، امام مخالفت کرد و دلايلش را چنين فرمود که هر مهره‌اي را شما بزنيد يکي بدتر از آن جاي او را مي‌گيرد و اين وضع ادامه پيدا مي‌کند. 

موضع حضرت امام در خصوص ترور 

در هر شرايط وضع به گونه‌اي متفاوت است؛ يک وقت موضوع ترور سلمان رشدي است و زمزمه اين است که اگر جلوي او گرفته نشود بعداً خيلي‌ها راه مي‌افتند و با پول آمريکا و اسرائيل و صهيونيست‌ها به اسلام توهين مي‌کنند. اينجا حکم ترور مي‌تواند از اين موضوع پيشگيري کند و خيلي‌ها را بترساند. اما در مورد يک نظام حاکم تا دندان مسلح اگر يک مهره‌اي ترور شود ديگري جاي او را پر مي‌کند و اوضاع بدتر مي‌شود.


دوم اينکه امام فرمود حرف منطقي ما در دنيا ضايع مي‌شود و ما را آدمکش معرفي مي‌کنند. چرا که ما يک سلسله حرف‌هاي منطقي داريم. 

نکته سومي که امام فرمود اين بود که ما نيازي نداريم براي پيشبرد اهداف خويش از ترور استفاده کنيم. آن زمان که امام اين را فرمودند البته ما نتوانستيم موضوع را درک و فهم کنيم و فکر مي‌کرديم امام لابد سياست براندازي طاغوت را دنبال نمي‌کنند و مي‌خواهند فقط در محدوده امر به معروف و نهي‌ازمنکر نصيحتي کنند. 

راهبرد امام در برابر رژيم شاه 

جرياني براي امام اتفاق افتاد که بنده شاهد بودم و اين براي بنده خيلي نامفهوم و مبهم بود. در سال ۱۳۴۲ بعد از آنکه کماندوهاي شاه به مدرسه فيضيه حمله کردند و آن را به آتش و خون کشيدند، چند روز بعد از آن حادثه، شبي را به منزل امام(ره) رفتم و در نماز جماعت آنجا شرکت کردم. بعد از نماز ايشان چند دقيقه‌اي مي‌نشستند تا اگر کسي مسئله‌اي دارد آن را مطرح کند.


يادم هست از روحانيون حاضر کسي از امام اين سوال را پرسيد که اکنون که دولت نشان داد که از انتقاد به شدت دوري مي‌گزيند و انتقادناپذير است و در مقابل چهار تا اعلاميه و نصيحت شما دست به يک چنين جنايتي زدند و فيضيه را به آتش و خون کشيدند، آيا در چنين شرايطي اعلاميه دادن و سخنراني کردن عقلايي است؟ و در مقابل توپ و تانک اعلاميه مي‌تواند کارايي داشته باشد؟ 

امام فرمودند که ما با کسي سر جنگ نداريم تا بحث از اين باشد که در مقابل توپ و تانک اعلاميه کارايي داشته باشد يا خير، بلکه ما يک سلسله وظايف شرعي داريم که بايد حقايق را براي مردم بيان کنيم. اما ما اگر بتوانيم مردم را به وظايف اسلامي خويش آشنا سازيم، شاه و ساواک ديگر در اين کشور نمي‌توانند بمانند و لذا بايد بروند. 

آن زمان من در سنين نوجواني بودم و سني نبود که بتوانم حرفي بزنم و سوالي بکنم، اما اين سوال در ذهنم مطرح شد که مردم آگاه به وظايف اسلامي در مقابل توپ و تانک چکار مي‌توانند بکنند؟ آيا با دست خالي و صرف آگاهي داشتن کار درست مي‌شود؟ اين سوال‌ها بدون جواب برايم ماند و از اين مسئله مدتي گذشت. بعد هم که ۱۵ خرداد به وقوع پيوست و حضرت امام دستگير شدند و رژيم بعضي از شهرها مثل قم، تهران و شيراز را به حمام خون تبديل کرد، هميشه در ذهن من اين سوال بود مگر اين مردم بيدار نبودند که اين گونه به خاک و خون کشيده شدند؟ 

بعد از اين در سال ۴۵ که از ايران ناگزير به فرار شدم به نجف رفتم. در آنجا در خدمت امام بودم و به کلاس درس ايشان مي‌رفتم. يک روز خدمت ايشان عرض کردم که شما در قم زماني چنين چيزي را فرموديد، اين مسئله براي من حل نشد. شاه که يک ارتش تا دندان مسلحي دارد که مي‌تواند ملت را به خاک و خون بکشد، يک ملت بيدار و آگاه به وظايف اسلامي در مقابل توپ و تانک چه کار مي‌تواند انجام دهد؟ امام با يک لبخندي فرمودند:ارتش با ماست. 

اما باز هم اين مسئله براي بنده حل نشد. ديگر خجالت مي‌کشيدم از امام سوال بيشتري ‌کنم. اين مسئله ماند تا سال ۱۳۵۶ که نهضت فراگير شد و انقلاب پديد آمد و در سراسر کشور مردم به پا خاستند و ديديم که بدنه ارتش به مردم پيوستند و شاه تا چشم باز کرد متوجه شد دستش خالي است. تازه دريافتم که امام(ره) در سال ۱۳۴۲ چه فرمودند که اگر ما بتوانيم ملت را به وظايف اسلامي خويش آشنا کنيم، ديگر شاه و ساواک در اين کشور نمي‌توانند زندگي کنند. 

البته امام از آغاز برنامه‌ريزي کرده بود و از همان روزي که نهضت را آغاز کرد مي‌دانست که از چه راهي بايد پيش برود و چه کار بايد انجام دهد. 

بنابراين وقتي در جواب مرحوم آيت‌الله انواري فرمودند که ما براي پيشبرد اهدافمان نياز به اين جور کارها نداريم، نه به خاطر اين بود که مي‌خواست شاه بماند و نظام باشد. مي‌دانست که چگونه رژيم را بايد سرنگون کند و اين کار با ترور نشدني بود. در نجف هم وقتي نمايندگان سازمان منافقين با امام صحبت کردند، امام اينها را منحرف تشخيص دادند و فرمودند من ديدم اينها آدمهاي منحرفي هستند لذا تاييدشان نکردم. اما اين را به آنها گفتم که دست به ترور نزنيد؛ چرا که نتيجه نمي‌گيريد و خودتان را نفله مي‌کنيد. 

همين امام که ترور را در ايران تاييد نمي‌کنند و مي‌گويند نتيجه‌اي ندارد، حکم اعدام سلمان رشدي را صادر مي‌کنند؛ چرا که ديگر شرايط فرق مي‌کند. ايشان در ايران حرکت مسلحانه را هرگز تاييد نمي‌کرد؛ چرا که مي‌ديد نتيجه‌اي ندارد. اما در فلسطين که کشوري اشغال شده بود، تاييد مي‌کرد. بنابراين شرايط زمان و مکان مهم است و نقش دارد. 

جريان شهيد نواب صفوي و اصل ولايت فقيه 

شهيد نواب در برنامه اي که در پيش گرفت با اينکه در مورد احمد کسروي تکليف روشن بود، از همان ابتدا دست به ترور نزد. حتي حضرت مسلم بن عقيل هم زماني که شرايط فراهم مي‌شود دست به ترور نمي‌زند.
 
زماني که ابن زياد مي‌خواهد به عيادت و ديدن هاني بيايد، هاني به حضرت مسلم پيشنهاد مي‌دهد زماني که ما مشغول صحبت هستيم تو از پس پرده با شمشير حمله کن و او را بکش. ولي حضرت مسلم اين کار را نمي‌کند. آنجا اگر مسئله ترور باب مي‌شد، امنيت از جامعه مي‌رفت و ديگر هيچ کس به کسي اعتماد نمي‌کرد. اگر قرار مي‌شد که يک ميهمان در منزل ميزبان اين امنيت را نداشته باشد و بيم آ‌ن رود که او را بکشد، جامعه ناامن مي شد. 

حضرت امام(ره) نکته‌اي را که در نجف فرمودند همين موضوع بود. البته ما آن زمان سخن امام را درک نمي‌کرديم وبدون استثنا هيچ کس درک نمي‌کرد. چرا که به جز او هيچ کس باور نداشت که بدون دست بردن به اسلحه بتوان در ايران انقلاب و شاه را سرنگون کرد. خيلي اصرار داشتيم که حالا يک حرکت مسلحانه‌اي در ايران شروع شده، اين کار را تاييد کنند، ولي امام مي‌فرمود که اين کار باعث مي‌شود امنيت از جامعه سلب شود و ناامني به وجود آيد و چه بسا افراد بي‌گناه در درگيري‌ها کشته شوند. 

در مورد نواب صفوي بايد گفت همانگونه که حکم احمد کسروي از قبل روشن بود و ايشان بدون گرفتن مجوز از علما و مراجع هيچ وقت دست به کاري نزد. در نجف‌ با‌آيت‌الله خويي و در ايران با آيت‌الله محمد تقي خوانساري هماهنگ بود. آيت‌الله خوانساري يکي از علماي مجاهدي بود که در نجف اشرف زماني که مي‌خواستند انگليسي‌ها عراق را اشغال کنند به جبهه رفت و در آنجا اسير شد و چند سالي در زندان بود. ايشان بعد از آزادي از زندان به ايران آمد و خيلي به شهيد نواب عنايت داشتند و از ايشان حمايت مي‌کردند. 

اتمام حجت نواب براي کسروي 

جالب اينکه نواب صفوي اين‌گونه نبود که بدون مقدمه سراغ کشتن کسروي برود. او در يکي از ملاقات‌هايي که با احمد کسروي داشت گفت يا بحث من و شما در ميان جمعي از صاحب نظران باشد تا آنها قضاوت کنند و بعد بحثي که من و شما انجام مي‌دهيم در روزنامه‌ها چاپ شود تا بازهم مردم قضاوت کنند. سوم اينکه من وشما برويم و هريک از صاحب‌نظران اسلامي را که شما قبول داريد از جمله در قم و مشهد و تهران در حضور آنها بحث کنيم و آنها با منطق با شما صحبت و ثابت کنند که حرف شما باطل است و ليکن احمد کسروي هيچ يک از اين سه شرط را نپذيرفت، ولي نواب او را رها نکرد.


روزي در سرچشمه با او برخورد کرد و همان‌جا شروع به بحث با او کرد و احمد کسروي از فرط عصبانيت عصاي خود را کشيد تا او را بزند. اينجا بود که شهيد نواب برايش مسجّل شد که کسروي اهل منطق نيست. اين آدمي است که يا از سياست خارجي‌ها الهام مي‌گيرد يا اينکه مي‌داند راهش باطل است ولي روي عقده‌هايي که دارد مي‌خواهد حرفهاي خلاف و نامربوط خودش را به نحوي به جامعه القا کند. بايد گفت که شهيد نواب در اعمالي که انجام داد پيرو ولايت فقيه بود و خودسرانه کاري انجام نداد. 

نقش نواب در بيداري و تحرک حوزه‌ها 

مسئله بعد نقش شهيد نواب صفوي در بيداري اسلامي حوزه‌هاي علميه و مجامع مذهبي است. البته آن زمان ما نبوديم و دوران نواب را درک نکرديم. من وقتي وارد حوزه قم شدم نه تا آن روز اسم نواب را شنيده بودم و نه از کارهاي ايشان اطلاعي داشتم.


هم‌مباحثه‌اي به نام حاج‌آقا نورالله طباطبايي نژاد داشتم که سيد بزرگواري بود و او هم نواب را نديده بود. برادر او حاج آقا حسين طباطبايي‌نژاد نسبت به فداييان اسلام علاقه داشت و گاهي در عملياتهاي آنها شرکت مي‌کرد. او براي برادرش حاج‌آقا نورالله فقط تعريف کرد که شخصي به نام نواب بوده است که چنين کارهايي را انجام داده است؛ ديگر من حال خودم را نفهميدم. شبانه به فکر او بودم تا اينکه عکس او را پيدا کردم و دايما اين عکس را با خودم داشتم و خيلي‌ها به من نصيحت مي‌کردند که مواظب باشم چرا که اگر اين عکس را در جيب من ببينند حکمش اعدام است و به شدت رژيم طاغوت نسبت به نواب حساس بود. علاوه بر عکس شهيد نواب، کتاب معروف ايشان را هم تهيه کرده بودم و دايما از افراد مختلف درباره او مي‌پرسيدم و افکار ايشان را پيگيري مي‌کردم. 

خلاصه هرکسي آن زمان سابقه مبارزاتي داشت از کساني بود که از نواب الهام گرفته بود. بعدها هم که امام نهضت را آغاز کرد همين‌ها بودند که سر در راه امام گذاشتند. يعني حوزه قم را انصافا نواب متحول کرد. انديشه مبارزاتي و انديشه سياسي توسط نواب به حوزه قم و محافل مذهبي داده شد؛ چرا که احساس مي‌کنم تا قبل از آن چنين وضعيتي اصلا نبود. بارها مي‌نشستيم و با طلبه‌هايي که نواب را درک کرده بودند صحبت مي‌کرديم، اينها خيلي افسوس مي‌خوردند از اينکه نواب از دست رفت و در سالگرد شهادت شهيد نواب با چه نگراني و اضطرابي مجلس بزرگداشت براي او مي‌گرفتند؛ چرا که رژيم نسبت به ايشان و علاقمندان او بسيار حساس بود. 

راه نواب در شرايط خاص پيمودني است 

موضوع ديگر اينکه راه شهيد نواب صفوي راهي فردي نبود و راهي بود که ما مي‌بينيم خود امام همين راه را با حکم اعدام سلمان رشدي مرتد تکميل کرد. و اين راه ممکن است در هر زمان و شرايطي ايجاب کند که دنبال شود. امروز اگر راه نواب در بسياري از کشورها و مراکز جا باز کرده و شناخته شده بود، شايد اين‌گونه هجمه‌اي که به اسلام و پيامبر و مقدسات ديني مي‌شود انجام نمي‌گرفت و دشمن اين قدر راحت گستاخي نمي‌کرد. 

در پايان بايد عرض کنم که ما بايد همه قدرت و نيرو و توان خويش را به کار گيريم تا از مسير رهبري فاصله نگيريم و دور نشويم. امروز بيش از هر زمان ديگر رهبري نياز به کمک و ياري و پشتيباني ما دارد. امروز عناصر مرموزي که قدرت‌طلبي و شهوت و مقام آنها را کور و کر کرده است، با همه قدرت به صحنه آمده‌اند تا راه امام و راه رهبري را به اسم امام و ولايت فقيه و پيروي از ايشان به بيراهه بکشانند و نقشه‌ها و نيرنگ‌هايي را با شيوه‌هاي بسيار زيرکانه‌اي دنبال مي‌کنند. 

در طول اين ۳۰ سال خيلي‌ها تلاش کردند تا در مقابل رهبري و امام بايستند، اما با شکست مواجه شدند و دشمن دريافت که اين ملت با ولايت روح و جان و خونش عجين شده است. و نمي‌توان آنها را از ولايت جدا کرد لذا با شيوه‌اي ديگر به صحنه آمده‌اند؛ به طوري که از رهبري دم مي‌زنند از رهبري هم سخن مي‌گويند و فراوان از امام تجليل مي‌کنند اما در عمل مي‌بينيم که راه ديگري را دنبال مي‌کنند. 

طرح اسلام ايراني؛ خيانتي بزرگ 

اولين مسئله آنها هم مطرح کردن اسلام ايراني است که بزرگترين خيانتي بود که اينها مرتکب شدند و آتو به دست دشمن دادند. مي‌دانيد که رژيم‌هايي مانند رژيم سعودي و رژيم صهيونيستي بارها روي اين موضوع زمزمه مي‌کردند که اسلامي که در ايران حاکم است، ربطي به پيامبر اکرم(ص) ندارد و يک اسلام من‌درآوردي است(!) ولي وقتي از زبان رئيس‌جمهور کشورمان اسلام ايراني را شنيدند به‌به و چه‌چه زدند و چقدر اين در خدمت به دشمن کار واقعا ناشايستي بود که از اينها سر زد. 

اما اينکه چرا اينها اين کار را کردند بايد گفت چون دريافتند با اسلام ناب محمدي‌(ص) نمي‌توانند امپراطوري مادام‌العمر تشکيل دهند و اين برخلاف نص کلام امام است. امام اين مسئله را پيش بيني کرده و فرموده بودند که اسلام براي مليت خاصي نيست ترک و فارس و عرب و عجم ندارد. اسلام متعلق به همه است و نژاد و رنگ و قبيله و زبان در اين نظام ارزش ندارد و قرآن کتاب همه است و اين تبليغات که اين عرب است و آن ترک است يا کرد، تبليغاتي است که اجانب براي چپاول ثروت‌هاي ممالک اسلامي رواج مي‌‌دهند که مسلمانان را از هم جدا کنند. مسلمين بايد هوشيار باشند و تحت تاثير اين تبليغات واقع نشوند. (صحيفه امام، ج ۵، ص ۱۸۷) 

اسلام ايراني و امام زمان ايراني! 

اسلام ايراني که مطرح شد، نشان دهنده اين بودکه شخص از آغازاز اسلام راستين نااميد بود و مي‌دانست در اسلام راستين نمي‌تواند قدرت‌طلبي داشته باشد و يک حکومت مادام‌العمر براي خودش تشکيل بدهد؛ پس بايد در گام نخست اسلام را از مسير خودش منحرف سازند و اينها در عمل در مواردي پشت به ملت و رهبري کردند و نشان دادند که دم زدنشان از امام و مسئله ولايت هم فريب است. همانند اينکه دم‌زدنشان از امام زمان(عج) هم همين‌طور است.


اگر اينها زمينه را مساعد ببينند و شرايط را فراهم ببينند مسلما امام زمان ايراني هم درست مي‌کنند. چرا که مي‌دانند اسلام ايراني بدون امام زمان ايراني راه به جايي نخواهد برد. البته شرايط به آنها اين اجازه را نخواهد داد؛ چرا که همين‌قدر هم که جلو آمدند، رسوا شدند و ديدند که چقدر فضاحت براي آنها به همراه داشت؛ اما نقشه اين چنين است که اول اسلام ايراني، دوم امام زمان ايراني تا بتوانند اسلام راستين را کنار زده و به مقام و قدرت و شهوت دست يابند.

نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1391برچسب:,ساعت 12:52 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

اصلاح‌طلبان آب به آسیاب‌دشمن ریختند/ماجرای‌تهمت به فرزندان رهبری

دکتر غلامعلی حدادعادل جمعه شب در جمع عزاداران 28 صفر در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان گفت: امشب از شبهای نادر سال است که عطر وجود مبارک سه عزیز مسلمین در فضای میهن اسلامی پیچیده است و حرم امام رضا(ع)همچون چلچراغی شبستان ایران را روشن ساخته است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایام رحلت پیامبر افزود: در زمان ما دشمنان بشریت بیش از هر زمانی به وجود نازنین پیغمبر(ع) اهانت کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در زمان امام(ره)سلمان رشدی با کتاب موهن آیه های شیطانی سلسه جنبان ملعونین شد و خمینی کبیر با فتوای تاریخی و شجاعانه خود، او را به زباله دان تاریخ سپرد.

وی ادامه داد: هجمه ها پایان نیافت و چند سال بعد در دانمارک کاریکاتورهای اهانت بار به ساحت نبی اکرم کشیدند و بعد از آن فیلم سازی دست پرورده آمریکا در هلند فیلمی علیه پیامبر ساخت و سال بعد از آن کشیشی آمریکایی اعلام کرد که قرآن را آتش می زند.

حدادعادل با بیان اینکه این هجمه ها علیه مقتدای مسلمین پایان نداشت، بیان داشت: در تابستان امسال هم فیلمی موهن به ساحت پیامبر با کمک صهیونیسم در آمریکا ساخته شد.

چرا استکبار پیامبر اسلام را هدف گرفته است؟

وی با طرح این سئوال که چرا استکبار جهانی پیامبر اسلام راهدف گرفته است و هجمه های پی در پی روا داشته است، اظهار داشت: استکبار از اسلام احساس خطر کرده است و از نیروی بیدار شده در مسلمانان هراس دارد.

عضو شورای عالی انقلاب

خانم "آنه ماری شیمل" استاد آلمانی، با خرید یک مثنوی معنوی عاشق اسلام شد و به مقام استادی درجه یک عرفان اسلامی رسید

فرهنگی اضافه کرد: قدرتی در میان مسلمانان مانند آتشفشانی خاموش بعد از 33 سال زبانه کشیده و گدازه های بیداری اسلامی از دهانه آن فوران کرده و جهان را می پوشاند.

وی ادامه داد: مسلمانان حرکت کرده اند و در سراسر جهان می خواهند جامعه اسلامی داشته باشند و دشمن به دنبال ریشه ایمان و بیداری در مسلمین است.

دشمن می خواهد شخصیت پیامبر را در ذهن مسلمانان بشکند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که می خواهد شخصیت نبی مکرم را در ذهن و دل مسلمانان بشکند، گفت: می خواهد اسوه حسنه و رشته اتصال همه مسلمانان به یکدیگر و ریسمان متصل به عرش کبریایی را پاره کند.

وی ادامه داد: آنها فهمیده اند محمد (ص) پنجره ای است که به جهان نور وحی می تاباند و همه مسلمانان درباره پیامبر اتفاق نظر دارند.

حدادعادل یادآور شد: دشمن امروزه مرکز ثقل ایمان همه مسلمین را هدف قرار داده است.

استاد آلمانی که با خرید یک مثنوی معنوی عاشق اسلام شد

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به تحقیقات غربی ها در مورد پیامبر اسلام اظهار داشت: خانم "آنه ماری شیمل" استاد آلمانی، با خرید یک مثنوی معنوی عاشق اسلام شد و به مقام استادی درجه یک عرفان اسلامی رسید و در مورد شخصیت پیامبر کتاب نوشت و عظمت ایشان را به غرب منتقل کرد.

حدادعادل افزود: در سال 57 دیدم که روزنامه لاتین زبان "هرالد تریبیون" دو صفحه وسط را به معرفی کتابی در شان پیامبر اختصاص داده بود که در آن کتاب اولین از یکصد نفر معرفی شده بود و این کتاب پیغمبر ما را اولین فرد از تاثیرگذار ترین انسانها بر بشریت توصیف کرده است.

وی با بیان اینکه کسانی به پیامبر توهین می کنند که بیداری جوانان مسلمان برای منافع آنها ضرر دارد،

آدمهایی که گرفتار دام شیطان می شوند به حب مال و جاه و عنوان در عالم سیاست گرفتار می شوند، به هیچ قیمتی صندلی را پس نمی دهند و عنوان را که امانت حکومت اسلامی است به زور با چنگ و دندان نگه می دارند

ادامه داد: امان از دشمن ناشناسی که همه دردهای ایران ما از همین جا شروع می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مومن باشیم برای یک بار که دشمن را شناختیم دیگر فریب نمی خوریم.

حدادعادل افزود: دشمن شناسی در اسلام اهمیت دارد چرا که اسلام دین اجتماعی است و دین اجتماعی چون برای زندگی و سیاست و حکومت داری مردم برنامه دارد قطعا دشمن هم دارد.

وی ادامه داد: اسلام به مسائل فردی اکتفا نکرده و مانند ادیان و آئین های شرق آسیا نیست که تنها به تهذیب فردی توجه کند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه دین های فردی دشمن ندارند، گفت: این به این دلیل است که این ادیان به مسائل اجتماعی و سیاسی زندگی مردم کاری ندارند ولی اسلام چون برای همه جوانب اجتماعی و سیاسی هم برنامه دارد، دارای دشمنان زیادی است.

حدادعادل ادامه داد: بزرگترین معلم دشمن شناسی پیامبر است و دین او جلوی زیاده خواهی مفسدین اقتصادی و اشراف زادگان قریش را گرفت و برای همین دشمن داشت.

ولایت، فلسفه سیاسی اسلام است


وی بیان داشت: علی (ع)چون مظهر ولایت بود و ولایت، فلسفه سیاسی اسلام است، دشمن داشت.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با بیان این نکته که منظور از سفارش به نظم همان سفارش به حکومت داری اسلامی است، ادامه داد: علی (ع) آنقدر دشمن داشت و تبلیغات علیه او بود که در زمان شهادت در محراب برخی می گفتند مگر علی نماز هم می خوانده است؟!

 افرادی به هیچ قیمت صندلی را پس نمی دهند


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسلمان باید مرز بشناسد و بی اعتنا نباشد، اظهار داشت: دین اسلام محبت به مردم مسلمان و کینه علیه کفار و منافقین و مفسدین است.

حدادعادل افزود: لازمه دشمن شناسی معرفت است و باید شناخت به وجود آید تا دوست و دشمن را اشتباه نگیریم.

وی ادامه داد: بصیرت چراغی به دست ماست که شرط دشمن شناسی و تقوا شرط بصیرت است.

وی با

نباید گول ظاهر افراد را خورد و فریب عنوان های مقدس را، اینها همه قرآن های سر نیزه و مسجد ضرار هستند و اگر بصیرت بود باید نابود می شدند

اشاره به این مطلب که آدمهایی که گرفتار دام شیطان می شوند به حب مال و جاه و عنوان در عالم سیاست گرفتار می شوند، بیان داشت: این افراد به هیچ قیمتی صندلی را پس نمی دهند و عنوان را که امانت حکومت اسلامی است به زور با چنگ و دندان نگه می دارند.

برخی انقلابیون دیروز حالا روز روشن را انکار می کنند و گرفتار اوهام شدند

این استاد دانشگاه، حب شهوت و شهرت را باعث خاموشی چراغ بصیرت دانست و گفت: دشمن هر روزی به رنگی در می آید و در روزگار ما برخی انقلابیون دیروز حالا روز روشن را انکار می کنند و گرفتار خیالات و اوهام شدند و آزادگی را باختند.

وی اضافه کرد: علی کارش سخت تر از پیامبر بود چون دوست و دشمن او به هم آمیخته بود و امان از منافقین.

بی بی سی در کودتای28 مرداد اسم رمز می داد


به گزارش فاطمیه به نقل ازجهان عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور گفت: آنها که پای ماهواره می نشینند و برنامه های زیرکانه آمریکا و انگلیس را می بینند که برای زندانیان ما دلسوزی می کنند و از دموکراسی و آزادی حرف می زنند باید از خود بپرسند این افراد که امروز دلسوز شدند، زمان طاغوت که ما 10 هزار زندانی سیاسی داشتیم چرا دم نمی زدند؟

غلامعلی حدادعادل تصریح کرد: آیا می پرسند در 200 سال اخیر استعمار انگلیس چه بر سر جهان آورده که اکنون بی بی سی برای ما راهگشا باشد؟ و جنایتی هست که آنها نکرده باشند؟

وی افزود: همین بی بی سی در کودتای 28 مرداد به وطن فروشان اسم رمز می داد و حالا دلسوز حقوق بشر شده است.

اگر طرفدار حقوق بشر هستند چرا زمان شاه خفقان گرفته بودند؟


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مسخره است که اوباما برای ما پیام نوروزی می دهد، تاکید کرد: اگر طرفدار حقوق بشر هستند چرا زمان شاه خفقان گرفته بودند؟

 اصلاح طلبان آب به آسیاب دشمن ریختند


مشاور مقام

آنها که پای ماهواره می نشینند و برنامه های زیرکانه آمریکا و انگلیس را می بینند که برای زندانیان ما دلسوزی می کنند و از دموکراسی و آزادی حرف می زنند باید از خود بپرسند این افراد که امروز دلسوز شدند، زمان طاغوت که ما 10 هزار زندانی سیاسی داشتیم چرا دم نمی زدند؟

معظم رهبری در ادامه اظهار داشت: در مجلس ششم ما دائم با اصلاح طلبان مشکل داشتیم چون آب به آسیاب دشمن می ریختند و شاد می شدند که یک نماینده از سازمان ملل بیاورند که زندانهای ایران را ببیند و خلاف واقع گزارش دهد، آنها می رفتند بیرون زندان بست می نشستند که خود را مطرح کنند.

در زمان اصلاحات مسئله را آنقدر بزرگ کردند که بهانه دست دشمن افتاد

حدادعادل افزود: در زمان اصلاحات جمعا 30 یا40 زندانی به اصطلاح سیاسی وجود نداشت ولی مسئله را آنقدر بزرگ کردند که بهانه دست دشمن افتاد.

وی با طرح این سئوال که آیا اینها که دم از آزادی می زنند در زندان ابوغریب و گوانتانامو چه کرده اند، بیان داشت: نباید گول ظاهر افراد را خورد و فریب عنوان های مقدس را، اینها همه قرآن های سر نیزه و مسجد ضرار هستند و اگر بصیرت بود باید نابود می شدند.

سفارش رهبری به جوانان و خبرنگاران/ چرا رهبری "سئوال از رئیس جمهور" را متوقف کرد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: سفارش عمده آقا به دانشگاهیان و جوانان و خبرنگاران این است که آب به آسیاب دشمن نریزید.

وی تاکید کرد: در زمین دشمن نباید بازی کرد و به بازی گرفته شد، 40 روز پیش رهبری برای همین بود که سئوال از رئیس جمهور را متوقف کرد چرا که دشمن از آن سوء استفاده می کرد.

به گزارش مهر، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: دشمن منتظر این اتفاق بود و هر چه دشمن را خوشحال کند باید متوقف شود.

وی یادآور شد: معیار شناخت ما شادی و نگرانی دشمن است، هر وقت شاد بود یعنی عملکرد ما خوب نبوده است و در عصبانیت او باید بدانیم خوب عمل کردیم.

دشمن عمود خیمه انقلاب را هدف گرفته است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عداوت دشمن باید معلم ما باشد، گفت: در سالهای اخیر دشمن عمود خیمه انقلاب را هدف گرفته است.

حدادعادل ادامه داد: دشمن بسیار برای خراب کردن ولایت فقیه سرمایه گذاری کرده است تا جایگاه و شان رهبری را در ذهن مردم متزلزل کند که البته کور خوانده است.

ماجرای یک کامیون شمش طلا مربوط به آقا مجتبی خامنه ای!


وی افزود: بی بی سی

در مجلس ششم ما دائم با اصلاح طلبان مشکل داشتیم چون آب به آسیاب دشمن می ریختند و شاد می شدند که یک نماینده از سازمان ملل بیاورند که زندانهای ایران را ببیند و خلاف واقع گزارش دهد
در فتنه 88 می گفت یک کامیون شمش طلا مربوط به آقا مجتبی خامنه ای می خواسته از مرز خارج شود که ترکیه آن را بازداشت کرده است.

وی ادامه داد: یا می گویند آقامجتبی در لندن یک بیمارستان و یک طبقه هتل را گارانتی کرده که بچه اش به دنیا بیاید و یک میلیون پوند پول داده اند.

حدادعادل اظهار داشت: من زندگی آقا مجتبی را از نزدیک دیده ام، مگر من پدر بزرگ آن بچه نیستم که با 500 هزار تومان در یک بیمارستان معمولی تهران به دنیا آمد و دکترش خانم وزیر سابق بهداشت، خانم دستجردی بود.

وی تاکید کرد: می خواهند القا کنند که آقازاده ها کامیون طلا از مملکت بیرون می برند و بدین سان شان ولایت فقیه را زیر سئوال ببرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مگر روز 29 خرداد 88 آقا نگفت اردوکشی خیابانی را تعطیل کنید و هر مشکلی بود به خودم بگوئید حل می کنم، پس چرا برخی حرف ولی فقیه را کنار زدند و ادامه دادند؟ چون بصیرت نداشتند و دوست ملت ایران هم نبودند، دوست آمریکا و بی بی سی و "وی یو ای" بودند.

مگر آنها که در نیویورک دستمال سبز به خود بسته بودند رای داده بودند

حداد عادل افزود: مگر آنها که در نیویورک دستمال سبز به خود بسته بودند رای داده بودند که جلوی قافله می گفتند رای ما را پس بدهید؟

وی ادامه داد: توصیه های رهبری معظم در 19 دی در قم باید سرلوحه عمل ما باشد که فرمودند مگر انتخابات تا حالا آزاد نبوده که مردم را حساس می کنید؟

برخی با ابزار اقتصادی در صدد تبلیغات زودهنگام هستند

مشاوره مقام معظم رهبری تاکید کرد: ملت با بصیرت رفتار اقتصادی را از رفتار انتخاباتی و تبلیغاتی تشخیص دهند چرا که برخی با این ابزار در صدد تبلیغات زودهنگام هستند.

وی با بیان اینکه مردم با بصیرت اصفهان از همه امتحان ها سربلند خارج شدند، گفت: بچه های اصفهان در همه میادین خط شکن بودند و در میدان مدیریت کشور هم یکه تاز هستند.

حدادعادل در پایان یادآور شد: امتحان آینده ما خرداد سال آینده در انتخابات است که باز اصفهانی ها همچون گذشته با بصیرت به میدان می آیند و در پشت سر ولایت صلاح مملکت را انتخاب می کنند.

نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1391برچسب:,ساعت 12:49 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

جهیزیه ای که صدای شهاب مرادی را درآورد

 وقتی صحبت از ازدواج و سختی ها و آسانی های آن می شود تقریبا یک مسئله در اظهارات اقشار مختلف مردم مشترک است همگی از افزایش چشم گیر و روز افزونِ تجملات و سنگینی مخارج عروسی و بَرج های این سبک زندگی جدید اظهار نارضایتی و نگرانی می کنند اما شگفت آور این است که این اظهارات هیچ تاثیری در تصحیح این بخش نوظهور در سبک زندگی امروزه ایرانیان ندارد و این فرهنگ اسراف و تجمل گرایی روز به روز، رو به گسترش است و دامنه ی تاثیرش از پایتخت تا دورترین دهِ کوچک، همه را در برگرفته است.
 
اغلب مردم برای تن دادن به این رسم های جاهلانه، خودشان را مجبور می بینند تا جایی که حتی برای انجام این نوع خرج و برج های غیر ضروری، پس انداز ۳۰-۲۰ ساله خود را برای عروسی یک فرزند خرج می کنند و حتی از دیگران قرض می گیرند و یا حتی صدقه! و این یک فاجعه اخلاقی است و یک خطای واضح، آن هم برای ازدواج هایی که متاسفانه طبق آمار، احتمال شکست آن و منجر شدنش به طلاق، حدود ۲۰درصد است! و در صورت تداوم، احتمال دلخوشی و صلح و صفا در آن ناچیز!
 
به گزارش فاطمیه به نقل از جهان به جای فهرست کردن رسوم نادرست و رفتارهای خطای دوخانواده ی دختر و پسر در یک عروسی -از خواستگاری تا پاتختی- و نقد تک تک موارد، یک پیشنهاد ساده عرض می کنم؛ پیشنهادی که نه خرجی لازم دارد و نه بودجه ای، پیشنهادی که منافع مادی هیچ کسی را هم به خطر نمی اندازد، اما در صورت پذیرش شما و ترویج آن، ریشه ی آداب رسوم جاهلانه ای را می خشکاند که دل بسیاری از دخترکان نازنین کشورم را شکسته  و مادران و پدران بسیاری را خحالت زده کرده. ان شاءالله این پیشنهاد بازار تفاخرهای احمقانه را کساد می کند؛ خیلی ساده و عملیاتی است:
 
شهاب مرادی در وبلاگ خودش نوشت: از شرکت در مراسم بازدید و رویت جهیزیه خودداری کنید و از اساس این نوع دعوت ها را توهین به شخصیت خودتان تلقی کنید.
 
اصلا برایتان فرق نکند جهیزیه مربوط به چه عروس خانمی است؛ هر عروس خانمی! حتی از نزدیک ترین اقوام و عزیزترین دوستان تان.
 
دقت بفرمایید دوست و فامیل و آشنای شما و همان در و همسایه ی معروف، فقط برای چهار نفر مثل من و شما خودش و خانواده اش به سختی اقتصادی انداخته است تا پس از رویت تمام جزییات جهیزیه مورد تشویق شما و سایرین قرار بگیرد. همین! و اگر خواستگارهای متعددی بی دلیل رد می شوند به دلیل خجالت از همین بازدید کنندگان دو فامیل از جهیزیه محقر -بخوانید شرافتمندانه- است.
 
بگذارید این نوع مجالس را همان انسان هایی شرکت کنند که شبیه برخی زنان حقیر مکه ی قبل از بعثت هستند و مهم ترین صفت جاهلیت عربی یعنی تفاخر را در خود به وفور دارند همان هایی که وقیحانه ضعف های اقتصادی دیگران را به روی آنها می آورند و مدت ها در مورد نقائص مالی و معیشتی فقرای فامیل و آشنایان شان صحبت می کنند و در مقابل متمکنین و ثروتمندانِ مسرف و مترَف، غرق در حسرتی جانسوز و حسدی بی انتها لب به تملق باز می کنند. این نوع مجالس احمقانه را به آنها بسپارید. و شما که خردمند و فرهیخته هستید در چنین برنامه هایی که اساسش چیزی جز تفاخر و چشم و هم چشمی نیست، شرکت نکنید. تا مبادا این بازار عکاض و این بورسِ تجمل و اسراف، مکارم اخلاق شما را خراب کند.
 
...وای تصورش هم تحقیرآمیز است. مانند مراسم دیدن سیسمونی! یعنی سان دیدن از پوشک بچه! چقدر سخیف است چنین رسم هایی.

نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1391برچسب:,ساعت 12:46 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

هر آنچه در برنامه ۹۰ گذشت/ کنایه مایلی‌کهن به رویانیان و قلعه‌نویی

به گزارش جهان به نقل از تابناک،برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ده و چهل دقیقه آغاز شد؛ این برنامه، مثل روال گذشته دوشنبه شب‌ از شبکه ۳ پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته بیستم لیگ بر‌تر پرداخت. 

در بخش نخست برنامه ۹۰ صحنه‌های کوتاهی از بازی‌های جام حذفی و گل‌های آن به تصویر کشیده شد.

ابراهیم میرزابیگی کارشناس داوری لیگ مهمان حضوری برنامه نود بود. وی بر این باور بود، در بازی تیم‌های پرسپولیس و نفت یک پنالتی بسود این تیم گرفته نشد البته درمقابل صبا دو پنالتی بر علیه این تیم نادیده گرفته شد ، همچنین در بازی استقلال مقابل ابومسلم ، صادقی باید اخراج می شد و گل چهارم این تیم خطا بود ، در ضمن در بازی استقلال و مس داور یک پنالتی بسود مس را نادیده گرفت .

کنایه مایلی‌کهن به رویانیان و قلعه‌نویی!

محمد مایلی کهن مهمان تلفنی برنامه تلویزیونی ۹۰ بود که در خصوص تیم گهر و اتفاقات اخیر در فوتبال صحبت کرد.

وی در خصوص مشکلات گهر گفت: مشکلات مالی زیادی داریم ولی بازیکنان در عین نجابت و با کمترین امکانات تمرین و بازی می کنند و باید از آنها تشکر کنم.

مایلی کهن برنامه ۹۰ را نیز یکی از عواملی دانست که مانع حل مشکلات مالی شد و خطاب به مجری این برنامه اظهار داشت: شما در برنامه خود بیش از حد به آقای هدایتی پرداختید و انتقاد کردید، به حدی که از سرمایه گذاری در گهر پشیمان شد. این در حالی است که وی مدیری است که بسیار کم مصاحبه می کند برخلاف مدیرانی که در مصاحبه کردن به رکورد گینس رسیده اند!

برکناری بهروان به دلیل دو شغله بودن و روی کار آمدن مهدی تاج به عنوان رییس سازمان لیگ برتر سوال بعدی از مایلی کهن بود که او گفت:«من باز هم می گویم که اگر مسئولان ما دو شغله بودند به همه مردم کار می رسید.آنها بیشتر از دو شغل دارند.متاسفانه کارها بر اساس قانون اعمال نمی شود.

سرمربی سابق تیم ملی در خصوص کنار گذاشتن ناگهانی بهروان از سازمان لیگ به خاطر دوشغله بودن با کنایه به مدیر پرسپولیس گفت: ما در فوتبال خود مدیرانی داریم که حتی ۲ شغله هم نبوده و چند شغله هستند اما مصونیت دارند. فکر می کنم اگر تمام مدیران ما ۲ شغله هم باشند به کارهای فوتبال می رسند اما مشکل اینجاست که آقایان چند شغله هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به بقای گهر در لیگ برتر دارید، تاکید کرد: بازیکنان ما با تمام توان خود بازی می کنند و پس از پایان مسابقات حتی نای راه رفتن نیز ندارند. با این حال ما تلاش خود را برای کسب نتیجه به کار می گیریم.

وی در ادامه در خصوص بحث انتقال تیم گهر به شرکت ایثارگران گفت: چند بار قرار بود این اتفاق رخ دهد اما هنوز این کار صورت نگرفته است. امیدوارم مشکلات ما حل شود و عجیب است که برخی میلیاردی هزینه می کنند اما از نبود بخاری در رخکتن خود گلایه دارند(اشاره به مصاحبه امیر قلعه نویی) ولی ما هرگز در این حد به مشکلات اشاره نمی کنیم چراکه دردسرهای بسیار بزرگ تری داریم.

لئون مهمان ۹۰

لئون استپانیان بازیکن سابق سپاهان مهمان حضوری ۹۰ بود و در مورد حضور ۱۰ ساله اش در فوتبال ایران به گفتگو پرداخت ، البته در حین مصاحبه گلهای حساس این بازیکن به نمایش گذاشته شد.

تاخیر ۱۰ دقیقه‌ای به خاطر رنگ پیراهن رحمتی

حاشیه دیدار استقلال و مس کرمان مسابقه دو تیم به دلیل همرنگی پیراهن دروازه‌بان استقلال با بازیکنان ۱۰دقیقه با تاخیر آغاز شد. زیرا محسن ترکی از دروازه‌بان استقلال خواست که به رختکن برود و پیراهن بنفش خود را تعویض کند.

عابدینی: فتح الله زاده نبش قبر نکند

مدیر عامل سابق سرخپوشان تهرانی درباره اظهارات فتح الله زاده مبنی بر بازی سال ۷۸ و نتیجه ای که می توانست شش بر صفر به سود استقلال تمام شود، گفت: دربازی رفت فصل ۷۸-۷۹ موقعی که ما ۹ نفره شدیم همه یادشان هست که آن زمان پایان رافت می توانست با فرصتی که داشت تیم ما را در آن مسابقه به پیروزی برساند.
وی در ادامه افزود: آقای فتح الله زاده نبش قبر نکند و یه سری حرف ها را باز نکند.

عابدینی خاطر نشان کرد: آقای هدایتی وقتی تیم گهر را گرفتند به صورت اجاره ای این کار را انجام دادند. یعنی قبول کردند که برای گهر هزینه کنند اما مالک باشگاه نباشندو کمتر کسی در فوتبال ایران چنین کاری می کند و نزدیک ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این تیم خرج کردند.

مدیر عامل داماش گیلان همچنین اظهار داشت: آقای مایلی کهن نیز زمانی قبول کرد به گهر برود که هیچ کس حاضر به حضور در لرستان نبود. این تیم الان اگر روی پا مانده است به لطف حضور مایلی کهن، بازیکنان و کمک های هدایتی بوده است. الان نیز امیدوارم ایثارگران از این تیم حمایت کند.

فتح الله زاده: فائقی گفت ملاحظه کنید!

مدیر عامل باشگاه استقلال که یکی از مهمانان تلفنی برنامه نود بود گفت: بیش از ۴۰ درصد قرارداد بازیکنان را داده ایم اما آنچنان وضعیت ما بد نیست. بازیکنان پرسپولیس تمام رقم قرارداد خود را گرفته اند اما بازیکنان ما هنوز به نصف پول خود هم نرسیده اند.

علی فتح الله زاده درخصوص اظهاراتش درباره بازی سال ۷۸ استقلال و پرسپولیس گفت: در بازی سال ۷۸ آقای فائقی به ما گفت که کمی آرام تر بازی کنید. ایشان اصلا به من نگفتم که گل نزنید و فقط توصیه کردند که کمی ملاحظه کنید. چراکه در آن بازی آقای پروین خیلی عصبی بودند و می خواستند تیم را از زمین بیرون بکشند.

پرسش و پاسخ نظرسنجی

حدود یک میلیون و ۹۱۵ هزار شرکت کننده درنظرسنجی ۹۰ شرکت کردند. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که هیجان انگیزترین دربی بین دربی های ۷۳ ،۷۹، ۸۳، و ۹۰ کدام گزینه است ؟ که در این نظرسنجی، نزدیک ۶۳ درصد به گزینه ۴ یعنی بازی سال ۹۰ رای دادند ، نزدیک ۲۴ درصد گزینه ۳ را انتخاب کردند و نزدیک ۸ درصد به گزینه ۲ رأی دادند و ۵ درصد مابقی، گزینه‌ یک را برگزیدند.

نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1391برچسب:,ساعت 12:44 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

هشدار درباره راهبرد امنیتی - اقتصادی دشمن در بهار 92

آنچه که در 3 سال گذشته به عنوان فتنه از آن یاد می شود از ابعاد بسیار متنوعی برخوردار است که بررسی های دقیق پایان نپذیرفتن این موضوع و شعله کشیدن زبانه های آتش زیر خاکستر آن در نقاط حساس تاریخی و لحظه های سرنوشت ساز برای ملت ایران را نشان می دهد.

متاسفانه در همین حین کوتاهی جهالت، غفلت و کوتاهی عده ای از خواص و مسئولین اقتصادی و سیاسی هم سبب شده است که دشمن بیش از پیش به ضربه زدن به نظام امیدوار شود و نقشه های تازه ای را برای سلب آسایش از مردم و تحت تاثیر قرار دادن کارآیی نظام طراحی کند.

چندی پیش بی بی سی فارسی با درج مطلبی از اهداف واقعی تحریم بر ضد کشورمان پرده برداشت. این مقاله با اشاره به اینکه در مورد موثر بودن تحریم های اقتصادی و کارایی آن همواره تردیدهای بسیاری وجود داشته است، تلویحا فشار اقتصادی به مردم را دلیل اصلی تحریم ها برشمرد.

تحلیل هایی از این دست نشان می دهد که آنچه فتنه نامیده می شود قرار

هنوز دولت دهم به پایان نرسیده و شش ماه یعنی یک هشتم عمر دولت باقی مانده و این مدت زیادی است تا با همراهی مسئولین توطئه هایی که خود غربی ها مستقیما از آن دم می زنند را خنثی کنیم و با ایجاد شرایط بهتر اقتصادی برای مردم زمینه امید گرفتن ایشان و خطا رفتن تیر دشمنان را فراهم آوریم.

است با ظاهر و دلایلی متفاوت از ادعای تقلب 88 به میدان بیاید و این بار طرف غربی تصمیم دارد خود مستقیما وارد میدان شده و عملا با در تنگنا قرار دادن عموم مردم در زمینه معیشتی زمینه نارضایتی گسترده را فراهم آورد و پروژه های شکست خورده ای چون تهدید نظامی را با فتنه انگیزی امنیتی - اقتصادی در داخل احیا نماید.

ترکیب فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها، کنش های غیر اخلاقی جریانات سیاسی داخلی برای پیروزی در انتخابات، درگیری لفظی بین خواص و افراد طراز اول در مجموعه نظام و اثرات قطعی بر فکر و ذهن مردم، بی ثباتی بازارها به دلیل نبود نظارت کافی، وجود شخصیت های سیاسی مجهول الهویه که متناسب با منافع شخصی خود گاهی بانظام و گاهی برضد نظام مسائلی را مطرح می کنند و در نهایت سوءمدیریت دولتمردان که از 3 سال پیش آغاز شده و مشکلات بزرگی را رقم زده، عامل اصلی امیدواری دشمن به پیگیری پروژه جدید است.

به گزارش فاطمیه به نقل از جهان در یکی از مقالات شبکه دولتی انگلیس جمله ای آمده است که به خوبی نیت اصلی تحریم ها و آگاهی دشمن از غفلت مسئولان را مشخص می کند:

"مدتی است شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" در خیابان های ایران به گوش نمی رسد. چند سال پیش که این شعار فراگیر شد، نرخ دلار کم تر از هزارتومان بود، اما امروز از سه هزار تومان گذشته است".

در کنار این موضوع تحلیل هایی که در مورد بهار 92 در رسانه های غربی مشاهده می شود به خوبی مشخص می کند که مسائلی در مورد حمله نظامی به ایران و البته اعمال شدیدترین نوع تحریم ها، بیشتر به دنبال ایجاد التهاب اقتصادی و اجتماعی است و قرار است در روزهای نزدیک به انتخابات،

جرقه فتنه را دشمن می زند ولی بستر آن را خودی ها فراهم می کنند. وقتی دشمنان قسم خورده ملت ایران به وضوح ایجاد مشکلات اقتصادی را در کنار پروژه فتنه انگیز "انتخابات آزاد" با عنوان یک راهبرد امنیتی - اقتصادی اعلام و پیگیری می کنند، اهمیت افشاگری درباره بخش امنیتی و تلاش برای مدیریت بخش اقتصادی کاملا روشن و ضروری است.

جامعه را به سمت افسردگی سوق دهد و گرانی و تورم در کنار شائبه هایی که از طرف عناصر نفوذی در خصوص نبود انتخابات سالم و یا احتمال تقلب مطرح می شود، جامعه را درگیر نماید.

باید توجه داشت که غربی ها امیدوارند با ایجاد یک بحران امنیتی در داخل کشور مانند آنچه در انتخابات ریاست جمهوری قبل مشاهده کردیم کشورمان را برای تن دادن به خواسته های نامشروع خود در زمینه هسته ای و سیاسی تحت فشار قرار دهند.

مطمئنا نقشه های پیچیده دشمنان که جهت گیری آن از هم اکنون مشخص است می تواند با بصیرت بخشی(همانند آنچه رهبر معظم انقلاب بر آن اصرار دارند)،‌ آگاه سازی خواص جاهل، برخورد با مغرضان و تمرکز در رسیدگی به مشکلات مردم خنثی شود ولی استفاده از الفاظ سیاسی و بازی بر روی موجی که طراحان آن به خوبی از هدف و مقصد آن آگاهند می تواند عواقب بدی را برای افراد و جریان ها رقم بزند.

صحبت در مورد اصطلاحات مشکوکی چون "انتخابات آزاد" که ایده آن ساخته سرویس های خارجی است، از سوی برخی شخصیت های سیاسی داخلی، مخاطب را به فکر فرو می برد و این سوال را مطرح می کند که چگونه افرادی که توسط انتخابات در این کشور به تریبونی برای صحبت کردن و اظهار نظر رسیده اند با بیان چنین موضوعی آب به آسیاب دشمن می ریزند و زمینه را برای ملتهب کردن فضای جامعه و تحت تاثیر قراردادن منافع ملی آماده می کنند؟

جرقه فتنه را دشمن می زند ولی بستر آن را خودی ها فراهم می کنند. وقتی دشمنان قسم خورده ملت ایران به وضوح ایجاد مشکلات اقتصادی را در کنار پروژه فتنه انگیز "انتخابات آزاد" با عنوان یک راهبرد امنیتی - اقتصادی اعلام و پیگیری می کنند، اهمیت افشاگری درباره بخش امنیتی و تلاش

شبکه دولتی انگلیس: "مدتی است شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" در خیابان های ایران به گوش نمی رسد. چند سال پیش که این شعار فراگیر شد، نرخ دلار کم تر از هزارتومان بود، اما امروز از سه هزار تومان گذشته است".

برای مدیریت بخش اقتصادی کاملا روشن و ضروری است.

بی شک کوتاهی در رسیدگی به این دو موضوع بسترسازی برای فتنه ای است که دشمن ماه هاست دنبال زمینه اجرای آن می گردد.

الان زمان آن است که مسئولان اقتصادی و سیاسی کشور فکری به حال بازارهای آشفته و اوضاع نابسامان اقتصادی کنند که قطعا بیش از تحریم ها از سیاست های ناکارآمد و مقطعی داخلی متاثر است. نباید خوراک لازم را برای بیانیه ها، مصاحبه ها و جریان سازی افراد بی مبالاتی که منافع شخصی خود را مقدم بر امنیت و آسایش مردم می بینند فراهم کنیم.

هیچ کس امروز مدعی نیست که تحریم های غرب بر اقتصاد ایران بی تاثیر بوده است ولی مطمئنا اثرات ناشی از سوء مدیریت مسئولان بسیار بیشتر از این تحریم هاست و همزمانی این دو زمینه لازم را برای فشار بر مردم فراهم می آورد.

قطعا حجم تورم ناشی از دلال بازی و باند بازی برخی از آقازاده ها و مسئولین اقتصادی و سرمایه داران بسیار بیشتر از ابعاد التهابی تحریم ها بوده است اما سوال اینجاست چرا مسئولین هنوز شش ماه مانده تا انتخابات به جای رسیدگی به این مشکلات به اظهارات عجیب و غیر مسئولانه که از همین حالا مشی غیر اخلاقی ایشان در تبلیغات را نشان می دهد می پردازند؟
 
هنوز دولت دهم به پایان نرسیده و شش ماه یعنی یک هشتم عمر دولت باقی مانده و این مدت زیادی است تا با همراهی مسئولین توطئه هایی که خود غربی ها مستقیما از آن دم می زنند را خنثی کنیم و با ایجاد شرایط بهتر اقتصادی برای مردم زمینه امید گرفتن ایشان و خطا رفتن تیر دشمنان را فراهم آوریم.

نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1391برچسب:,ساعت 12:38 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعة المصطفی العالمیة در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل اوضاع نابسامان پاکستان و با محکوم کردن کشتار شیعیان این کشور، اظهار داشت: جهان اسلام با توجه به گسترش اندیشه های اسلامی و موج بیداری اسلامی در معرض تهدیدها و توطئه های جدید قرار دارد.


وی یکی از این تهدید ها را تبدیل جنگ بین امت اسلامی و استکبار به جنگ های داخلی مسلمانان دانست و گفت: دشمنان می خواهند میدان مناظره را از منطقه بین استکبار و اسلام به درون مسلمانان برانند؛ این مسأله سابقه تاریخی دارد و بسیاری از نقشه های دشمنان گرد گیری سوژه های گذشته و به کارگیری مجدد آنها است.


شکاف قومی و مذهبی راهبرد کلی دشمن در برابر بیداری اسلامی است
عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی افزود: شکاف مذهبی، شکاف های قومی و سلیقه ای در جهان اسلام راهبرد کلی دشمن در برابر بیداری اسلامی است.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به ظرفیت های موجود در پاکستان گفت: این کشور موقعیت راهبردی در جهان اسلام داشته و جمعیت بزرگی از مسلمانان مقاوم و پایدار در آنجا زندگی می کنند، همچنین مذاهب و اقوام قوی و فعالی دارد؛ به همین دلیل دشمنان اسلام درصد هستند با تفرقه افکنی در این کشور یکی از موانع پیش روی خود را بردارند.


وی از جمله راه های مقابله با حربه دشمنان را بیداری ملت ها، کنار زدن گروه های تندرو و توجه به مسائل عالی اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: علما، دانشگاهیان و نخبگان پاکستان باید به این مهم توجه داشته و در راستای تحقق آنها گام بردارند.


تلاش برای مذاکره با آمریکا حرکت به سوی سراب است
رییس جامعة المصطفی العالمیة با اشاره به عدم تأثیرگذاری مذاکرات افغانستان با آمریکا در حملات ناتو به مردم بی گناه آن کشور گفت: این نمونه کوچکی از صدها دلیلی است که نشان می دهد مذاکره با آمریکا بی نتیجه است.


عضو شوارای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که هرکس به سمت مذاکره با آمریکا حرکت کند دنبال سراب رفته است، گفت: این را همه امت اسلامی می دانند اما مسؤولان جهان اسلام نیز باید بفهمند به جای آمریکا به دین و وحدت بین مسلمین تکیه کنند.

نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1391برچسب:,ساعت 12:37 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

آيت الله مکارم شيرازي

 حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر دوشنبه در دیدار امام جمعه ایرانشهر، این منطقه را بسیار حساس خواند و خدمت در این گونه مناطق را مقدس ارزیابی کرد.
این مرجع تقلید با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید خود در چابهار و آشنایی با مردم ایرانشهر، تصریح کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی این شهر باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد تا انسجام موجود بین شیعه و اهل سنت شهرستان به هم نخورد.
وی با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت شیعه و سنی در ایرانشهر خطاب به امام جمعه این شهر، گفت: تندروان دو طرف مایل هستند انسجام موجود به هم بخورد، شما باید از وقوع چنین مساله ای جلوگیری کنید، چراکه ما ضرر بسیاری از تندروی خورده ایم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر توجه به حوزه های علمیه این شهرستان و تقویت آنها، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه سرمایه ای در این شهر است و باید پایه های بالاتر نیز در این شهر وجود داشته باشد تا طلاب و حوزویان پاسخگوی نیازهای مختلف باشند.
این مرجع تقلید مهم ترین کار ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور را رسیدگی به حوزه های علمیه و تقویت آنها دانست و یادآورشد: هرکجا حوزه دارد مردم آن تا حدود زیادی بیمه هستند و مراکزی که حوزه ندارد خطرات اعتقادی بسیاری آنها را تهدید می کند.
وی یادآورشد: البته حوزه های علمیه نیز باید به روز باشند و شبهات دشمنان را بدانند و بتوانند دفاع منطقی، محققانه و مؤدبانه از تشیع و مکتب اهل بیت(ع) داشته باشند. 
به گزارش فاطمیه به نقل از رسا،این مرجع تقلید با بیان این که خوشبختانه امروز وضعیت شیعه در جهان خوب است و این مساله باید در این گونه مناطق تبیین و ترویج شود، تصریح کرد: در این گونه مناطق مسائل مربوط به حمایت از نظام و دفاع از انقلاب و ولایت باید به صورت قوی باشد چراکه نقطه وصل همه ما در این امور است.

وی خطاب به امام جمعه ایرانشهر گفت: مسائل تشویقی برای حوزویان و غیر حوزویان فراهم کنید ما نیز به سهم خود کمک های لازم را خواهیم داشت  و معتقدیم مناطقی همچون ایرانشهر نسبت به بسیاری از نقاط دیگر اولویت دارند، ما به سهم خود در خدمت شما هستیم چون در خدمت اهل بیت هستید.

نوشته شده در سه شنبه 26 دی 1391برچسب:ایت الله مکارم شیرازی,ولایت فقیه,امام شهر,ساعت 12:31 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

 

 

بکارشناسان بخش امنیت سایبری در آمریکا می گویند ایران در واکنش به تحریم ها، حملات گسترده ای را علیه موسسه های مالی آمریکا انجام داده است.

"جیمز لویس" از مقامات ارشد سابق وزارت بازرگانی آمریکا و کارشناس مسائل امنیت اطلاعات در مرکز مطالعات واشنگتن به روزنامه نیویورک تایمز گفت: در دولت آمریکا کمترین شک و تردیدی وجود ندارد که ایران، عامل حملات سایبری علیه بانک ها و موسسات پولی بانکی است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، عوامل حملات الکترونیکی به بانک های آمریکایی، از وسایل و ابزارهای جدیدی استفاده می کنند. در شیوه مهاجمان، سایت های اینترنتی این بانک ها با شمار بسیار زیادی از درخواست ها روبه رو می شوند و همین موضوع در فعالیت معمول آنها اختلال ایجاد می کند.

بنابر این گزارش، 20 بانک بزرگ آمریکا دیروز چهارشنبه با موجی از حملات سایبری روبه رو شده اند. این سومین حمله از این نوع در چند ماه اخیر است.

به گزارش فاطمیه به نقل از شفاف : مسؤولیت همه این حملات توسط مجموعه ای که خود را "گردان های عزالدین قسام" معرفی می کند، برعهده گرفته شده است.

قبل از این شرکت "رادویر" فعال در بخش امنیت اطلاعات اعلام کرده بود چنین حملات سایبری برای نخستین بار در سپتامبر 2012 علیه بانک ها و موسسات پولی بانکی آمریکا انجام شدند.

"کارل هربرگر" نائب رئیس این شرکت هم در این باره گفت: شاهد حملات مستمر سایبری علیه بخش صنایع آمریکا هستیم. این حملات، بی سابقه هستند.

نوشته شده در دو شنبه 25 دی 1391برچسب:سایبری, ایران,ساعت 13:26 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

طبيعي است که هر چه در مجموعه‌ها و تله فيلم‌هاي سيما، تصوير زيباتر و دلنشين‌تري از شيوه زندگي همراه با دينداري نمايش داده شود، مي‌توان از مردم انتظار گرايش بيشتر به اين نوع زيست را داشت.

پایگاه خبری انصارحزب الله:طي هفته‌هاي اخير، نمايش سريال‌هاي با مضمون نقد رفاه‌زدگي و سرمايه‌سالاري در سيما غلبه يافته است؛ «مرد نقره‌اي»، «دختران حوا»، «ميلياردر»، «زمانه»، «يلدا» و... روايت‌گر داستان‌هايي درباره ابتلائات پيدا و پنهان طبقات ثروتمند است. نکته قابلت وجه اين است که محورهاي مضموني اين آثار اغلب شبيه به هم است و جالب تر اينکه حتي بازيگرانشان نيز غالباً مشترک هستند. 

ضمن اينکه همزمان با سيما، در سينما نيز چند فيلم با چنين گرايشي در حال نمايش است. بدون ترديد، يکي از رسالت‌هاي رسانه‌ها در کشور ما تخريب سبک زندگي غربي و مصرفگرا است، اما اين هدف، زماني معنادار و تأثيرگذار مي‌شود که در کنار اين حجم گسترده از آثار نمايشگر بلايا و فتنه‌هاي سرمايه‌داري، راهي به سبک زندگي آرماني و حقيقي باز شود. 

اين يک واقعيت گريزناپذير است که براي تثبيت و تحکيم فرهنگ و سبک زندگي اسلامي و ايراني بايد راهکارهاي فرهنگي و رسانه‌اي را فعال‌تر کرد. براي مثال، حجاب يا پوشش وزين، يکي از اجزاي سبک زندگي اسلامي است که نمي‌توان آن را جداي از کل پنداشت. بنابراين اگر رسانه‌ها قصد فرهنگ‌سازي براي حجاب دارند، بايد اين موضوع را در قالب کلي فرهنگ و سبک زندگي اسلامي هدف کاوش قرار دهند. 

اين مسأله از آنجا مهم است که طرف مقابل، هر روز ده‌ها ساعت برنامه و فيلم و سريال و موسيقي - ويدئو از شبکه‌هاي ماهواره‌اي و بازار قاچاق محصولات فرهنگي و بر سر مردم و به خصوص نسل جوان ايراني مي‌ريزد که تأثيري جز القاي سبک زندگي غربي ندارد. 

در اينجاست که نقش رسانه‌هاي داخلي و در رأس آنها، صدا و سيما برجسته‌تر و ‌پررنگ‌تر مي‌شود. رسانه ملي در اين عرصه و در وهله اول بايد با برنامه‌هاي هشدارآميز خود ذهن مردم را در برابر اينگونه تحرکات آگاه کند. البته برنامه‌هاي خوبي تاکنون در اين زمينه توليد شده است؛ از جمله مجموعه مستندهايي چون «شوک»، «بيراهه»، «راز آرماگدون»، «مکث» و... که پخش اينگونه برنامه‌ها در صدا و سيما بايد افزايش يابد. 

اما در کنار اين آگاه‌سازي مخاطب از طريق برنامه‌هاي افشاگرانه که رويکردي سلبي دارند، برنامه‌هاي ايجابي در زمينه فرهنگ و ارزش‌هاي ديني نيز بايد بيش از پيش، از شبکه‌هاي مختلف راديو و تلويزيون پخش شود. 

به عبارت بهتر، نياز اساسي مخاطب کنوني جامعه ما، دريافت الگوهاي سالم و پوياي زيستي در قالب برنامه‌هاي نمايشي و به ويژه سريال‌هاي تلويزيوني است. طبيعي است که هر چه در مجموعه‌ها و تله فيلم‌هاي سيما، تصوير زيباتر و دلنشين‌تري از شيوه زندگي همراه با دينداري نمايش داده شود، مي‌توان از مردم انتظار گرايش بيشتر به اين نوع زيست را داشت. برعکس؛ هرقدر در سريال‌ها و تله فيلم‌ها زندگي اشرافي و تجملي افزايش يابد، در نتيجه، مخاطب‌هاي سيما به همين سمت خواهند رفت. 

علاوه بر سريال‌ها، گفت و گوهاي چالشي و ايجاد فضاي تبادل نظر براي اقناع مخاطب نيز بسيار در اين زمينه کارساز است و به اين ترتيب که با دعوت از کارشناسان و فرهيختگان خوشنام و معروف نزد مردم درباره مسائلي نظير سبک زندگي و حجاب و دين و ارزش‌هاي فرهنگي و.... بحث شود.

نوشته شده در دو شنبه 25 دی 1391برچسب:,ساعت 13:9 توسط امیر رضا زارعشاهی| |

ماجراهايي ازكوبيده شدن سرمجلسي‌ها به طاق وعده‌هاي دولتيبله ! اين داستان واقعي بود، به نمايندگان مجلس وعده سر خرمن داده شد و وعده دهنده هر كاري كه دلش خواست انجام داد و نمايندگان هم نظاره‌گر ماجرا هستند تا دفعه بعد!

ماجراي سر كار رفتن نمايندگان مجلس 

احتمالا بايد آمار مواردي را كه دولتي‌ها، مجلسي‌ها را سر كار گذاشته و يا به عبارتي سر نمايندگان مردم را به طاق كوبيده‌اند توسط خود قوه مقننه اعلام شود! ماجرايي كه اگر دست‌اندركاران سريال داستان‌هاي واقعي از آن مطلع مي‌شدند حتما يك يا چند قسمت از اين مجموعه تلويزيوني را به اين موضوع اختصاص داده و قضاوت در مورد آن را به بينندگان واگذار مي‌كردند. 

نخود سياه دولتي 

اما تا آنجا كه به پيگيري‌هاي يالثارات در ارتباط با دغدغه‌هاي فرهنگي مربوط مي‌شود، حداقل طي ۴ماه گذشته از مهرماه تا به امروز حداقل دو مورد جنجال‌برانگيز در تاريخ‌نگاري مربوط به اين پديده ثبت شده كه در خلال آن مسئولين احضار شده وزارت ارشاد به مجلس در يك جلسه نمايندگان شاكي را به دنبال نخود سياه فرستاده و كار خودشان را با كمال خونسردی انجام داده‌اند.


شماره ۷۰۰ يالثارات 

شماره ۷۰۰ يالثارات در حالي يادآور درج خبر نمايش عمومي فيلم كثيف من مادر هستم بود كه پيش از آن سازمان اجرايي انصار حزب‌الله به دليل دادن ارائه مجوز به ساخت اين فيلم و سه نمونه ديگر از شمقدري به دادگاه شكايت كرده بود. بيژن نوباوه در آن تاريخ به يالثارات گفت كه مجلس از ماهيت فيلم من مادر هستم اطلاع دارد و نمايش عمومي آن را به صلاح نمي‌داند و اين موضوع را هم به وزارت ارشاد اطلاع داده است. 

هدف نوشتار كنوني بازخواني آنچه در مورد اعتراضات به نمايش اين فيلم گذشت نيست اما بايد به بخش‌هايي از اين روند به عنوان ادله اثبات اين نوشتار اشاره داشت. 

گردهم‌آيي كم‌نظير مجلسي‌ها 

در گرماگرم اعتراضات متدينين و در حالي كه آنان در برابر وزارت ارشاد تجمع كرده بودند، بالاخره اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس در يك جلسه كنار هم جمع شدند و اين فيلم را دسته‌جمعي تماشا كرده و معدل خواسته آن بالاتفاق، اصلاح قسمت‌هايي از فيلم من مادر هستم بود تا بدين واسطه قابليت نمايش پيدا كند. كه البته به قول خودشان اين مطالبه مجلس به سازمان سينمايي وزارت ارشاد اعلام شد و آنان نيز قول دادند تا اصلاحات مد نظر را انجام دهند.


آش شور در شماره ۷۰۲ يالثارات 

مهدي عظيمي‌ميرآبادي سرپرست اداره نظارت و ارزشيابي ارشاد كسي بود كه درباره خبر وزير ارشاد درباره اعمال شدن اصلاحات بر نسخه اکران شده «من مادر هستم» به خبرنگار مهر گفته بود: طبق مذاکره با فريدون جيراني کارگردان و غلامرضا موسوي تهيه‌کننده «من مادر هستم» قرار شده که اصلاحات روي نسخه اکران شده و همزمان با اکران فيلم و در سالن‌هاي سينما در اسرع وقت انجام شود.


اما حجت‌الاسلام سيدعلي طاهري‌گرگاني، سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس طي گفت‌وگويي با شماره ۷۰۲ يالثارات در تاريخ ۲۲آذرماه در اين باره به يالثارات گفت: از آنجا که قانون دخالت در روند اجرايي را در شرح وظايف مجلس شوراي اسلامي پيش‌بيني نکرده است، کميسيون فرهنگي مجلس به اجبار بايد تا انجام اصلاحات ادعايي از سوي وزارت ارشاد صبر کند و پس از بازبيني نسخه اصلاح‌شده فيلم، در صورتي که اين اصلاحات تأمين‌کننده نظر کميسيون نبود وزير را مورد مواخذه قرار دهد. اما سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس با اعتراض يالثارت اعتراف كرد که تا اين لحظه نسخه اصلاح شده فيلم «من مادر هستم» براي ملاحظه به اين کميسيون عودت داده نشده است. البته آش آنقدر شور شده بود كه وي از مردم براي بازبيني نسخه ادعايي در سينماها و گزارش به مجلس استمداد طلبيد.البته بخشی از انتهای فیلم که به ماجرای مقابله با حکم قرآنی قصاص برمی‌گشت به دستور دادستانی حذف شد. اما دیگر اشکالات اساسی فیلم همچنان باقی ماند و موجب ریشخند نمایندگان معترض گردید. 

بازخواني داستان واقعي اول در شماره ۷۰۶ يالثارات 

با همه اين حرفها بدون اينكه حتي يک ثانيه از صحنه‌هاي مورد نظر مجلس حذف شود،اين فيلم در همان سينماهاي محدود وزارت ارشاد به نمايش عمومي درآمد. بله ! اين داستان واقعي بود، به نمايندگان مجلس وعده سر خرمن داده شد و وعده دهنده هر كاري كه دلش خواست انجام داد و نمايندگان هم نظاره‌گر ماجرا هستند تا دفعه بعد!


اسي، لاله و مجلس 

داستان واقعي دوم به ۲۱مهرماه يعني كمي پیش‌تر از ماجراي فيلم من مادر هستم مربوط مي‌شود يعني همان زماني كه علي‌رغم موج اعتراضات عمومي و مجلس به ساخت فيلم «لاله»، قهرمان رالي! سعيد‌ رجبي‌فروتن سخنگوي سازمان سينمايي از صد‌ور پروانه ساخت فيلم سينمايي «لاله» به کارگرد‌اني اسد‌الله نيک‌نژاد‌ سازند‌ه د‌سته چند‌م هاليوود‌ي فيلم‌هاي مستهجن د‌ر آمريكا كه معروف به «اسي» است خبر داد. فرداي آن روز بيژن نوباوه ساخت پروژه لاله را «ضربه‌زنند‌ه به فرهنگ کشور» د‌انسته و گفت: «‌اگر اين فيلم با مجوز د‌ولت ايران و از مجاري رسمي توليد‌ شود‌، قطعاً مجلس شوراي اسلامي با آن برخورد‌ خواهد‌ کرد‌.»


اين رجزخواني در حالي بود كه وزير ارشاد‌ آب پاكي را روي د‌ست همه ريخت و روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه د‌ر حاشيه نشست هيئت د‌ولت و د‌ر جمع خبرنگاران گفت: «انتقاد‌هاي رسانه‌اي از ساخت «لاله» بي‌مورد‌ است.» 

روايت تصميم آخر در شماره ۶۹۶ هفته‌نامه يالثارات 

اما آقاي نوباوه دست‌بردار نبود و در گفت‌وگو با شماره ۶۹۶ هفته‌نامه يالثارات گفت که كميسيون فرهنگي د‌ر آخرين تصميم‌گيري خود‌ مخالفت صد‌د‌رصد‌ و يكپارچه خود‌ با ساخت فيلم لاله را اعلام كرد. ‌وی گفت:ما به طور قطع وزير را به صحن علني مجلس براي توضيح احضار خواهيم كرد‌ تا به نمايند‌گان مرد‌م توضيح د‌هند‌ كه چه د‌ست‌هاي پنهاني د‌ر حال حمايت از ساخت اين فيلم از لحاظ ماد‌ي و معنوي هستند‌. زيرا مجلس همه اين موارد‌ را افشا خواهد‌ نمود‌. من اطمينان مي‌د‌هم مجلس از تمامي ابزارهاي خود‌ به شكل صد‌د‌رصد‌ و به هر قيمتي براي توقف ساخت اين فيلم استفاد‌ه خواهد‌ كرد‌.


نوباوه در حالي كه به يالثارات تأكيد مي‌كرد كميسيون فرهنگي مجلس تحت هر شرايط و به هر قيمتي جلوي ساخت اين فيلم را خواهد‌ گرفت با اطمينان گفت: د‌راين راستا مجلس د‌ست به افشاگري خواهد‌ زد‌ و اطلاعات مهم و ذيقيمتي را د‌ر مورد‌ سازند‌ه، و حاميان مالي و منتفعين اين پروژه افشا خواهيم كرد‌. آقاي وزير د‌ر صحن علني مجلس با يك سوال ملي روبرو خواهد‌ شد‌ و آن هنگام هيچ د‌فاعي از پروژه ساخت فيلم لاله نخواهد‌ د‌اشت. 

اما آيا پروژه ساخت فيلم لاله متوقف شد؟ اين يك سوال بدون پاسخ رسمي است كه دريافت جواب آن نياز به زمان دارد اما يك داستان واقعي از توهين مسئولان دولتي به نماينگان ملت است كه علي‌رغم در اختيار داشتن ابزارهاي قانوني براي تنبيه مسئولين خاطي، براي پرهيز از تنش‌زايي با آنان مماشات مي‌كنند؛ شيوه‌اي كه تاكنون از سوي بيشتر دولتي‌ها و در راس آن رئيس قوه مجريه بيش از آنكه دليلي براي حسن نيت قلمداد شود، به عنوان نشانه‌اي از ضعف فرض شده و موجبات افزايش تعداد داستان‌هاي واقعي از اين دست بين مجلس و دولت شده است.

منبع:هفته نامه یالثارات الحسین(ع)

نوشته شده در دو شنبه 25 دی 1391برچسب:,ساعت 13:1 توسط امیر رضا زارعشاهی| |


Power By: LoxBlog.Com